اخبار آموزش و دانشگاه

زمان انتخاب رشته/شهر مجدد داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۹۱ دانشگاه آزاد اعلام شد

– کلیه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۱ دانشگاه آزاد اسلامی که در مرحله اول اعلام اسامی موفق به پذیرش نشده‌اند، می‌توانند از ساعت ۰۰/۱۱ صبح روز دوشنبه ۳/۷/۹۱ لغایت ساعت ۲۴ روز یکشنبه مورخ ۹/۷/۹۱ با مراجعه به پایگاه ثبت‌نام الکترونیکی مرکز آزمون به آدرس www.azmoon.org نسبت به انتخاب رشته/شهر مجدد اقدام نمایند.
– اقبالی با بیان این که داوطلبان در این مرحله حداکثر تا ده کد رشته/محل را می‌توانند انتخاب نمایند، خاطرنشان کرد در این دوره بیش از ۱۸۰۰ رشته/محل در معرض انتخاب داوطلبان قرار گرفته است و گزینش علمی در این دوره در ده انتخاب با اولویت نمره کل داوطلب در رشته انتخابی صورت می‌گیرد.
– اقبالی با اشاره به این که داوطلبان متقاضی شرکت در انتخاب رشته/شهر مجدد می‌توانند رشته‌های خود را از میان رشته‌های زیرمجموعه امتحانی خود انتخاب نمایند، اعلام کرد به جهت هدایت داوطلبان به انتخاب رشته/شهر مناسب نمرات داوطلبان در هر یک از رشته‌های مجموعه امتحانی در سیستم انتخاب رشته درج گردیده است.
– اقبالی با بیان این نکته که ثبت‌نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد هم‌اکنون در واحدهای دانشگاهی جریان داشته‌ و تا سوم مهر ماه ادامه دارد اعلام کرد وضعیت داوطلبان در مرحله تکمیل ظرفیت ابتدا در رشته/محل‌های انتخابی در آزمون مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت عدم پذیرش فرد در رشته/شهر انتخابی اولیه، در رشته/محل‌های انتخابی ده گانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

– اقبالی زمان اعلام نتایج مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد را حداکثر تا نیمه مهر ماه اعلام کرد. منبع

نوشته های مشابه

‫۱۴۰ دیدگاه ها

  1. سلام یعنی اگر همون دانشگاه که امتحان دادیم قبول بشیم دانشگاه دیگرا نمیتونیم انتخاب اول بزنیم مجبوریم بریم همون دانشگاه انتخاب اولیه!!!!!؟


    مدیر:
    سلام.بله.

  2. سلام مهندس این یعنی چی نفهمیدم معنیشو
    “وضعیت داوطلبان در مرحله تکمیل ظرفیت ابتدا در رشته/محل‌های انتخابی در آزمون مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت عدم پذیرش فرد در رشته/شهر انتخابی اولیه، در رشته/محل‌های انتخابی ده گانه مورد بررسی قرار می‌گیرد. ”
    یعنی اینکه مثلا کسی که مرحله اول الکترونیک قزوین اول اون ۲ باره بررسی میشه اگه جا موند میان مال بقیرو بررسی میکنند؟
    اینجوری یعنی منی که تهران زدم و الان میخوام قزوین بزنم و نمرم از اون بالا تره ممکنه قبول نشم و اونیکه نمرش پایین تره و قزوین زده مرحله اول قبول میشه؟


    مدیر:
    سلام.بله.تکمیل ظرفیت امسال در دو حالت بررسی می شود.حالت اول مانند تکمیل ظرفیت سال گذشته می باشد و در واحد دانشگاهی که آزمون داده اید دوباره برای قبولی بررسی می شود.
    حالت دوم هم در صورت عدم قبولی در واحد دانشگاهی مورد نظر در سایر دانشگاه ها از اولویت اول تا ۱۰ ام بررسی می شود و در صورت نمره بالا نسبت به سایر داوطلبان قبول خواهید شد.
    به هر حال شما میتوانید علوم تحقیقات قزوین را بزنید و قبولی شما قطعی خواهد بود.

  3. اقای مدیر ،یعنی چه فرم تکمیل ظرفیت پر کنی چه نکنی اول توی جایی که امتحان دادی می سنجند؟؟


    مدیر:
    سلام.خیر.فقط افرادی که در تکمیل ظرفیت شرکت کنند.

  4. سلام.یعنی دیگه اون دانشگاه اول رو لازم نیست توی این ۱۰ تا دوباره انتخاب کنیم؟هنوز واحدها و ظرفیت ها اعلام نشده؟


    مدیر:
    سلام.با این وضع دانشگاه هایی که در دفترچه درج شده بود برای انتخاب وجود نخواهند داشت و دلیلی هم ندارد که وجود داشته باشند.فعلا خیر.

  5. سلام آقای مهندس
    بالاخره فقط انتخاب اول ملاک قرار میگیره؟
    یا مثل دانشگاه دولتی نفر به نفر ده انتخاب رو بررسی میکنن؟؟؟


    مدیر:
    سلام.تکمیل ظرفیت امسال در دو حالت بررسی می شود.حالت اول مانند تکمیل ظرفیت سال گذشته می باشد و در واحد دانشگاهی که آزمون داده اید دوباره برای قبولی بررسی می شود.
    حالت دوم هم در صورت عدم قبولی در واحد دانشگاهی مورد نظر در سایر دانشگاه ها از اولویت اول تا ۱۰ ام بررسی می شود و در صورت نمره بالا نسبت به سایر داوطلبان قبول خواهید شد.(همانند انتخاب رشته در کنکور دولتی)

  6. پس نیاز نیست دوباره شهر و رشته خودمون رو که توش ازمون دادیم انتخاب کنیم؟


    مدیر:
    سلام.با این وضع دانشگاه هایی که در دفترچه درج شده بود برای انتخاب وجود نخواهند داشت و دلیلی هم ندارد که وجود داشته باشند.

  7. مهندس اینجوری یعنی قطعا واحدهایی که در مرحله اول بودند ظرفیتشان با کسایی که شرکت کرده اند پر میشود و به بقیه که در انتخاب های ۱۰ گانه زده اند نمیرسد؟
    اینجوری یعنی فقط در پردیس ها و واحد های جدید شانس وجود دارد نه در واحدهایی که در مرحله اول بوده اند؟!!! این که خیلی مسخرس!
    اینجوری یعنی حتی با تراز بالا در واحدهایی که در مرحله اول بوده اند شانس صفر است درسته؟


    مدیر:
    سلام.دقیقا.بله بدین صورت می باشد که فرمودین.شانس اول شما واحد دانشگاهی که امتحان داده اید و سپس ۱۰ انتخاب شما.
    البته واحدهایی که در دفترچه بود به احتمال خیلی زیاد برای انتخاب وجود نخواهند داشت.دلیلی هم ندارد وجود داشته باشند وقتی پذیرش آنها طور دیگر انجام میگیرد.
    مزیت این نوع انتخاب رشته این می باشد که فردی که در واحد انتخابی خود در شهرستان چند رتبه با آخرین نفر پذیرفته شده فاصله دارد قبولی آن قطعی خواهد بود و مثلا فردی از علوم تحقیقات تهران نمیتواند واحد فوق را انتخاب کند که این دغدغه ای برای داوطلبان شده بود.

  8. مهندس با نمره ۴۸۰۰ امیدی به الکترونیک هست؟
    هرجا که شد مهم نسیت فقط قبولی…
    واحدهایی که امکانش هست رو بگید لطفا…


    بیشتر روی پردیس ها باید متمرکز شوید.

  9. مهندس چرا دلیلی نداره وجود داشته باشند؟یعنی هیچ کدوم از اون ۱۰ تا انتخاب ما قرار نیست از بین واحدهایی که قبلا بودن باشه؟مثلا من نمی تونم نجف آباد یا مثلا تهران غرب رو بزنم؟
    ۱ سوال دیگه هم داشتم.در مورد تهران.باز هم هر ۳ واجد تهران با هم سنجیده می شه؟یعنی اگه کسی رتبه اش به علوم تحقیقات نخورد،تهران جنوب و بعد غرب هم بررسی می شن؟
    و باز هم ۱ سوال دیگه! اونی که انتخاب اولش تهران جنوب بوده،اما ترازش الان به تکمیل ظرفیت علوم تحقیقات می خوره چی می شه؟توی همون تهران جنوب بررسی می شه فقط؟


    مدیر:
    بخاطر اینکه با داوطلبانی که واحدهای فوق را انتخاب کرده بودند تکمیل می شود و به انتخاب در تکمیل ظرفیت نمی رسد.میتوان گفت تکمیل ظرفیت امسال تلفیقی از تکمیل ظرفیت اول و دوم سال قبل است.باز هم این نظر بنده است تا فردا باید صبر کرد تا مطمئن شویم.بله واحدهای تهران بصورت مشترک پذیرش دارند.
    تهران جنوب بررسی می شود.

  10. سلام. اگه من انتخاب اولمو بزنم اهواز، و یه نفره دیگه که نمره اش بالاتر از منه، انتخاب دهمشو بزنه اهواز، اولویت با منه یا اون؟


    مدیر:
    سلام.با کسی که نمره ی بالاتر دارد.

  11. مهندس ممکنه منظورشان این باشد که به ترتیب نمره کل شروع میکنند به بررسی وقتی که به ما رسیدند حالا اول در انتخاب مرحله اول اجبارا گزینش میشویم اگر پر دشده بود پزیرش میشویم
    یعنی حق انتخاب را به بقیه بدهند ولی وقتی به ما رسید و جا بود باید به آن واحد برویم چون مرحله اول زده بودیم
    به نظر شما اینگونه نیس؟
    یعنی برای کسایی که رتبه بالاتر دارند شانس و حق انتخاب است ولی برای ما حق انتخاب در آن حالت نیس
    نظر شما این نیس که منظور این است؟


    مدیر:
    سلام.نحوه گزینش به همان صورتی می باشد که در جواب نظرات قبلی اعلام کردم.

  12. salam,ehtemale in ke paziroftane daneshjuha biofte be bahman hastesh ya kheir?


    مدیر:
    سلام.شاید در بعضی از دانشگاه ها این اتفاق بیفتد.

  13. با سلام
    “با این وضع دانشگاه هایی که در دفترچه درج شده بود برای انتخاب وجود نخواهند داشت و دلیلی هم ندارد که وجود داشته باشند” با توجه به فرمایش شما یعنی بطور مثال منی که تهران امتحان دادم.نمی تونم شهر ری انتخاب کنم.یعنی شهر ری برا انتخاب وجود نداره؟


    مدیر:
    سلام.البته مخابرات شهرری برای انتخاب وجود ندارد.اگر گرایش جدیدی در این واحد وجود داشته باشد میتوانید انتخاب کنید.

  14. سلام ممنون از وقتی که برای ما میذارین.
    میخواستم بدونم منی که الکترونیک تبریز زدم، اول خودشون این انتخابمو بررسی میکنن ولی من باید علوم تحقیقات تبریز تو انتخابام بزنم، اونو که جز واحد تبریز حساب نمیکنن، مگه نه؟
    در ضمن من مهندسی فوتونیک ارس هم قبول شدم. آزاد بخونم خوبه یا ارس؟ با توجه به اینکه مهندسی فوتونیک فقط دکتری فوتونیک داره نه مهندسی فوتونیک. یعنی علوم پایه نه مهندسی.
    ممنون میشم راهنماییم کنین.


    مدیر:
    سلام.خواهش میکنم.بله همانطور که فرمودین می باشد.شما می توانید در انتخاب های خود علوم تحقیقات آذربایجان شرقی را انتخاب کنید.
    الکترونیک تبریز یا علوم تحقیقات آذربایجان شرقی نسبت به پردیس بین الملل ارس انتخاب منطقی می باشد.

  15. سلام مهندس خسته نباشید.
    من رتبه ۴۰ را در واحد انتخابی خود ( ساوه) کسب نموده ام.
    یعنی الان ابتدا در تکمیل ظرفیت روش اول فقط در میان داوطلبانی که واحد ساوه را انتخاب کرده اند گزینش می شویم؟ ( اگر این طور باشد فکر می کنم که شانسم برای قبولی در ساوه زیاد باشد. این طور نیست؟)
    با تشکر


    مدیر:
    سلام.سلامت باشید.بله.شانس شما برای قبولی در واحد فوق زیاد می باشد.

  16. سلام خسته نباشید.نمره تراز من تو ی قدرت ۴۵۲۶شده وچون درس کنترل را۲۰ درصد زدم وضریب این درس توی گریش کنترل ۴ هست و توی قدرت۳ هست آیا توی گرایش کنترل ترازم بالاتر میره؟ وشانسم با این تراز توی کنترل بیشتره یا قدرت؟ مرسی


    مدیر:
    سلام.در زمان تکمیل ظرفیت نمره گرایش ها را میتوانید مشاهده کنید که در کدام گرایش نمره بالاتری کسب کرده اید.

  17. ولی مهندس من منظورم برعکس بود. یعنی اینکه کد رشته های مرحله اول مجددا فردا اعلام میشند و شانس برای رتبه بالایی ها وجود دارد! فقط هر کس وقتی بر اساس نمره نوبت بهش رسید تو انتخاب مرحله اول ابتدا بررسی میشود


    مدیر:
    پس با حرف شما میتوان نتیجه گرفت اگر کسی انتخاب قبلی خود را انتخاب نکند در اولویت های ۱ تا ۱۰ خود پذیرش می شود!آیا این نتیجه گیری طبق گفته دکتر اقبالی درست است؟در صورتی که ایشان تاکید کردند ابتدا در رشته محل های انتخابی در آزمون مورد بررسی قرار میگیرد.

    وضعیت داوطلبان در مرحله تکمیل ظرفیت ابتدا در رشته/محل‌های انتخابی در آزمون مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت عدم پذیرش فرد در رشته/شهر انتخابی اولیه، در رشته/محل‌های انتخابی ده گانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

  18. سلام به نظر شما اینجور شانس قبولی بچه ها بیشتر شده یا کمتر؟


    مدیر:
    سلام.بیشتر شده است.چون نمرات بالا در واحد های دانشگاهی مرحله اول قبول می شوند و شانس قبولی برای نمرات پایین تر بیشتر می شود.

  19. اقای مدیر،مثلا من که تهران جنوب امتحان داده بودم ایا من رو در ۳ واحد موجود در تهران می سنجند یا فقط در واحد تهران جنوب؟؟


    مدیر:
    سلام.ابتدا در تهران جنوب و در صورت عدم قبولی در تهران غرب.از دانشگاه انتخابی به دانشگاه تراز پایین تر بررسی می شود.

  20. سلام مهندس
    میخواستم بدونم با تراز ۵۲۷۷ ورتبه۱۰۷۳احتمال داره توتکمیل ظرفیت قبول شم ؟؟؟؟؟؟؟حالا چه انتخاب برا ازمونم که کرمان بود چه یکی از اون ۱۰تا انتخاب اول فقط بگید احتمال قبولیم بالای یانه؟؟؟؟


    سلام.سلام.بستگی به گرایشتون هم داره.اگر پردیس ها را نیز انتخاب کنید شانس قبولی دارید.

  21. سلام مهندس، خسته نباشید، من تو رشته قدرت لاهیجان رتبم شد ۳۲ و رتبه آخرین نفر ۲۶ بود، ترازم شد ۵۸۸۵ و تراز آخرین نفر شد ۵۹۷۰ یعنی فقط ۸۵ تا تراز از من بیشتر داشت، شما شانس من رو برای پذیرش در لاهیجان چقدر میدونید؟


    سلام.
    در صورتیکه پذیرش داشته باشد,شما شانس زیادی دارید.حتما در انتخاب هایتان لحاظ شود.

  22. سلام مهندس .
    ایا با این حال کسی که رتبه ۷۳ در تهران رو کسب کرده و انتخاب اول هم تهران مرکز زده بوده ابتدا در تهران مرکز گزینش می شه یا در هر سه دانشگاه مرکز و جنوب و علوم تحقیقات منظورم اینه که ایشون می فرستن دانشگاه تهران مرکز؟


    مدیر:
    سلام.در تهران مرکز گزینش می شود.

  23. سلام و خسته نباشید…

    چنتا سوال اساسی با وضعیت پیش میاد که فکر کنم دغدغه اکثر بچه ها شده الان…

    ———————————————

    ۱) اول اینکه کسی که انتخاب اولش علوم تحقیقات تهران/قدرت بوده و با نمره ۵۷۳۶ قبول نشده با این شرایطی که پیش اومده و مرکز آزمون گفته اول انتخاب اولیه داوطلب ها بررسی خواهد شد بعد سراغ اون ۱۰ تا انتخاب خواهیم رفت! خوب پس یعنی من اگه تو اون ۱۰ تا انتخاب مثلاً انتخاب اولم قزوین، ساری یا … بزنم قبول نمیشم ولی کسی که به فرض نمره اش ۵۰۰۰ شده( با این تفاوت فاحش) ولی چون انتخاب اولیه اش به هنگام ثبت نام در آزمون دانشگاه آزاد مثلاً قزوین، ساری یا … بوده قبول میشه و میره میشینه دانشگاه به ریش من و امثال منم میخنده که درس نخونده و زحمت نکشیده یه دانشگاه خوب قبول شدم ولی شما یالغوزآباد هم قبول نشدین با این همه تفاوت نمره!!!

    خوب این مسلم برای من که با این ترازم تهران قبول نمیشم دیگه!!! پس عملاً اون ۱۰ تا انتخابی که از فردا قرار تو سایت پر کنیم کشک دیگه!!! واقعاً خیلی مسخره اس…

    ۲) سوال دومم اینکه کسی که تو انتخاب اولش علوم تحقیقات تهران/قدرت رو زده تو این مرحله که نخست انتخاب های اولیه بررسی میشه به غیر علوم تحقیقات، آیا تهران جنوب و تهران غرب هم بررسی میشه!!؟

    ۳) سوال سوم هم اینکه با توجه به پاسخ شما به یکی از دوستان احتمالاً تو این مرحله اون رشته/شهرهایی که تو دفترچه اول بوده دیگه امکان انتخاب کردنش نیست؟!؟! چون به گفته خود دکتر اقبالی خود مرکز آزمون دانشگاه آزاد بررسی خواهد کرد این دانشگاه ها رو… ؟!


    مدیر:
    سلام.سلامت باشید.
    ۱-مگر در تکمیل ظرفیت سال های قبل این اتفاق نمیفتاد؟در تکمیل ظرفیت اول همه در واحد انتخابی گزینش می شدند و یکی با ۵۰۰۰ واحد ساری قبول میشد و یکی هم در علوم تحقیقات با ۵۵۰۰ میفتاد علوم تحقیقات شهرستان.

    ۲-بله.

    ۳-بله به احتمال زیاد بدین صورت خواهد بود.

  24. ۴) سوال اخر هم اینکه به نظرتون با این وضعیت حق کشی نمیشه!!!!!؟ کسی که تراز ۴۷۰۰ اورده قبول میشه میره دانشگاه چون انتخاب اولش مثلاً نجف آباد بوده ولی کسی که ترازش ۶۰۰۰ بوده و انتخاب اولش علوم تحقیقات بوده دیگه حتی نجف آباد هم نمیتونه بره!!!؟ یعنی آخره عدالــــــــــــــــــــت محـــــــــــــــــــوری

    ۵) در ضمن این دفترچه مرحله دوم که رشته/شهرهای جدید، علوم تحقیقات ها و پردیس ها میباشد کی در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت!!!؟ به نظرتون فردا تو همون فرآیند انتخاب رشه این کدها قرار خواهد گرفت!!!؟

    ممـــــــــــــــــــــــــــــــــنون میشم راهنمایی کنید چون سوالاتی بوده که همه داوطلب ها منتظر پاسخ هستند. با سپاس


    مدیر:

    ۴-مگر در تکمیل ظرفیت سال های قبل این اتفاق نمیفتاد؟در تکمیل ظرفیت اول همه در واحد انتخابی گزینش می شدند و یکی با ۵۰۰۰ واحد ساری قبول میشد و یکی هم در علوم تحقیقات با ۵۵۰۰ میفتاد علوم تحقیقات شهرستان.

    ۵-فردا همزمان با انتخاب رشته.

  25. سلام جناب مهندس.بالاخره تکمیل اعلام شد!!!
    آقای مهندس الان یعنی لازم نیس ما انتخاب اول رو مجددا جزء ۱۰ انتخاب بنویسیم؟ خود دانشگاه اول وضعیت قبولیمون رو تو انتخاب اول بررسی میکنه و بد سراغ ۱۰ انتخاب میره؟؟
    ۲٫ تکمیل ظرفیت به این شکل فقط شامل پردیسهاست و هیچ واحد علوم ت یا واحد خوبی برای انتخاب نداریم؟؟؟


    مدیر:
    سلام.
    ۱-احتمالا رشته محل هایی که در مرحله اول پذیرش داشتند در لیست موجود نخواهد بود و مرکز آزمون واحد انتخابی قبلی را به صورت خودکار برای شما بررسی میکند.

    ۲-رشته محل های جدید شامل واحدها و علوم تحقیقات ها و پردیس های شهرستان می باشد.

  26. سلام مهندس خسته نباشید. مهندس اگه اسم واحد های مرحله اول هم فردا اعلام شه، پس این نظر شما در مورد پذیرش منتفی میشه؟


    مدیر:
    سلام.سلامت باشید.بله.

  27. سلام استاد وقتتون به خیر.
    تراز من ۵۹۳۱ ساری رتبه کل ۵۵ سهمیه بسیجی دارم. اخرین نفر ساری ۴۳ بوده تو سهمیه به نظرتون همون ساری قبول میشم؟


    سلام.ممنون.
    با سهمیه بسیج شما اگر ۹۵% نمره آخرین نفر را بیاورید قبول می شوید.اگر واحد شما پذیرش داشته باشد ان شاءا..قبول می شوید.

  28. این تکمیل ظرفیت دقیقا مثل پارساله فقط تعریفش رو عوض کردن!!!
    عملا بچه ها تو همون انتخاب اول سنجیده میشن و فقط به جای بهمن که دانشگاه خودش پیشنهاد میده, ۱۰ تا انتخاب اجباری گذاشتن که ما بالاخره یکیشو انتخاب کنیم!!!! که اینم در نهایت میشه همونی که اونا میخوان نه ما
    مسخره س واقعا!!!

  29. سلام آقا من اصلا از این چیزا سر در نمیارم !!!!!!!! حالا با این اوصاف به نظرتون من با رتیه ۸۴ کنترل علوم تحقیقات ، آیا تهران قبول میشم ؟!!!!!!


    سلام.
    با رتبه تقریب خوبی نمی توان زد.ولی امیدوار باشید.

  30. خوب مسخره ترین تصمیمی که می تونستند بگیرند،خوب بنده خدایی که تراز نسبتا خوبی داره اما تهران قبول نشد باید بره یکی ازین پردیس های بدرد نخور ع ت درس بخونه،این واقعا ظلمه برای اونایی که تراز متوسطی آوردن!


    مدیر:
    سلام.
    مگر در تکمیل ظرفیت سال های قبل این اتفاق نمیفتاد؟در تکمیل ظرفیت اول همه در واحد انتخابی گزینش می شدند و یکی با ۵۰۰۰ واحد ساری قبول میشد و یکی هم در علوم تحقیقات با ۵۵۰۰ میفتاد علوم تحقیقات شهرستان.

  31. سلام
    مرسی از بابت اینکه پیگیر کار ما قبول نشده ها هم هستید
    مهندس من کنترل علوم و تحقیقات تهران نفر ۷۳ شدم
    دوباره تهران جنوب یا علوم تحقیقات امید داشته باشم؟
    (سهمیه هم دارم)


    سلام.با رتبه تقریب خوبی نمی توان زد.ولی چون سهمیه نیز دارید امکان قبولی شما وجود دارد.

  32. مهندس چرا تایید نکردید
    چون نظر من خلاف شماست
    پس اگر فردا اسم واحدهای مرحله اول هم بیاد یعنی پزیرش همانگونه که رضا گفته صورت میگیره ؟


    مدیر:
    سلام.چون سوال قبلی شما توسط مهندس انتظاری پاسخ داده شده بود برای همین جواب به کامنت اخیر شما را به ایشون واگذار کردم و اگر صبور باشید ایشون جواب شما را خواهند داد.
    نظر شما هیچ مشکلی برای تائید شدن نداشت و بنده با هیچ نظری مخالف نیستم و به نظرات دوستان احترام میگذارم.
    به هر حال تا فردا باید صبر کرد.

  33. من که ساکن تهرانم و رشته ام مخابرات هستش و این دور و اطراف هیچ دانشگاهی مخابرات نداره جز واحدها که الان دارن زحمت میکشن پرش میکنن تکلیف من چیه؟
    پس این بومی گزینی همش شعار بود یا من باید به زور گرایشم رو عوض کنم؟ مهندس راهنمایی کنید لطفا،اصلا وحشتناکه تصمیماتشون!!


    البته مخابرات نیز پذیرش داریم.شما قادر به انتخاب واحد شهر ری نیز می باشید.

  34. مدیر:
    سلام.با این وضع دانشگاه هایی که در دفترچه درج شده بود برای انتخاب وجود نخواهند داشت و دلیلی هم ندارد که وجود داشته باشند.
    با عرض معذرت متاسفانه این گفته کاملا اشتباه است دلیل آن نیز بسیار ساده میباشد
    تصور کنید من با تراز ۶۷۵۰ در گرایش قدرت علوم تحقیقات قبول نشدم از طرف دیگر درس الکترونیک را ۳۵% زده ام وقطعا تراز خوبی در گرایشهای دیگر کسب کرده ام بطوری که اگر گرایش دیگری مثل الکترونیک یا کنترل را زده بودم احتمالا مستقیما قبول میشدم لذا با توجه به امکان تغییر گرایش در کنکور امسال به دوستان قول میدهم دانشگاههای اصلی نیز در لیست انتخاب رشته خواهد بود کافیست تا فردا صبر کنید


    مدیر:
    سلام.
    مگر در تکمیل ظرفیت سال های قبل این اتفاق نمیفتاد؟در تکمیل ظرفیت اول همه در واحد انتخابی گزینش می شدند و یکی با ۵۰۰۰ واحد ساری قبول میشد و یکی هم در علوم تحقیقات با ۵۵۰۰ میفتاد علوم تحقیقات شهرستان.

  35. سلام مهمندس جان….من احساس میکنم تو مرحله تکمیله ظرفیت قبول میشم…ولی متاسفانه مقداری از پروژه کارشناسیم ناتموم مونده….آیا با این شرایط میتوانم در دانشگاه محل قبولی ثبت نام کنم؟ امکان گرفتن مرخصی و رزرو صندلی برایه شروع تحصیل از بهمن ماه وجود داره؟ ممنون میشم مهندس کمکم کنید.


    سلام.اگر دانشگاه آزاد قبول شده اید,بله این امکان وجود دارد.با مسئولان آموزش واحد مربوطه صحبت کنید تا مشکل را بر طرف کنید.

  36. با سلام و خسته نباشید خدمت مدیر سایت
    دستتون درد نکنه که به سوال بچه ها جواب میدین
    من با تراز ۴۹۰۰رشته الکترونیک کدوم دانشگاه رو بزنم تا قبول شم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید


    سلام.بیشتر روی پردیس های اطراف خودتان تمرکز کنید.

  37. سلام و وقت بخیر خدمت مهندس….شما فرمودین که نحوه گزینش متل دانشگاه دولتی هست ولی این گونه اگر باشد فردی با تراز پایینتر که فقط ۲ نفر با نفر قبولی فاصله دارد باید جای خود را به فردی با تراز بالاتر که متلا انتخاب دهم آن بوده میدهد درسته؟؟؟؟……توضیح میدهید لطفا


    مدیر:
    سلام.حالت اول که انتخاب قبلی توسط مرکز آزمون به صورت خودکار بررسی می شود جداست.حالت دوم دقیقا مثل دولتی نمرات بالا شانس قبولی بیشتری دارند و در دانشگاه های تراز بالا قبول می شوند و نمرات پایین هم احتمالا در پردیس ها.
    مثل روزانه و شبانه و غیرانتفاعی که تقریبا به ترتیب تکمیل می شوند و رتبه های پایین در غیرانتفاعی ها قبول می شوند.

  38. اقای مدیر،یعنی من که در تهران جنوب امتحان دادم ابتدا در کل ۳ واحد موجود در تهران سنجیده میشم؟؟یا فقط در خود واحد تهران جنوب؟


    مدیر:
    سلام.اول در واحد انتخابی و سپس در تهران غرب.

  39. سلام و وقت بخیر . میخواستم کمی در مورد علوم تحقیقات قروین توصیح دهید ؟؟؟یعنی محل کلاسها و استادها ی همان دانشگاه آزاد قزوین هست و در مدرک تحصیلی قید میشود علوم تحقیقات واحد قزوین؟؟؟ممنون


    سلام.در مورد اساتید اطلاع خاصی ندارم,چون ممکن است هر ساله تعدادی جایگزین شوند.
    در مدرک نیز واحد علوم-تحقیقات قزوین قید می شود.

  40. من ۵۶۰۰ تهران هستم و هدف این بود که ساوه بزنم ولی با این وضع که دیگه کنسل صد

  41. سلام.میخواستم بدونم من که ترازم ۶۰۵۰ و رتبم در تهران ۳۱۰(در علوم تحقیقات شر کت کرده بودم)ایا با این وضعیت که پیش اومده شانس دارم از تهران در بیام؟
    در ضمن ۳ تا دانشگاه تهران رو با هم بررسی می کنن؟(علوم تحقیقات و تهران جنوب و تهران غرب)


    سلام.گرایشتون را مشخص نکرده اید.ولی احتمال قبولی کمی وجود دارد.تا فردا صبرکنید.

  42. lمهندس به نظرت چقدر تا تراز پایین میان؟
    یعنی مثلا دانشگاه علوم تحقیقات به نظرت تا چه ترازی از انتخاب اولاش رو برمیداره؟؟؟؟؟
    معمولا تکمیل ظرفیت چند برابر قبولی اولیه است؟


    مدیر:
    سلام.نمره آخرین نفر انتخاب اول مهندسی برق – الکترونیک علوم و تحقیقات،تهران جنوب،تهران مرکزی ۶۳۰۱ رتبه آخرین نفر انتخاب اول ۱۶۴

  43. به آرمان:
    این که شما میگیید کاملا درست!!!ولی به یک نکته توجه نکردید،منی که نجف آباد امتحان دادم و امثال من به خاطر این بوده که به محل سکونت نزدیک باشیم وگرنه ما هم خیلی دوست داریم در دانشگاههای تهران ادامه تحصیل بدیم، پس این ایده زیاد هم غیر عادلانه نیست.

  44. سلام مهندس و خسته نباشید، چرا نظر من رو تایید نکردید؟ من فقط یه سوال پرسیدم تا خیالم راحت بشه، چون اولین ساله کلاً آزمون ارشد شرکت کردم، چیزی درباره این آزمون نمیدونم، لطفا راهنمایی کنید

    من در رشته قدرت لاهیجان رتبه ۳۲ آوردم، و رتبه آخرین نفر ۲۶ بود، ترازم شد ۵۸۸۵ و تراز آخرین نفر ۵۷۹۰ بود، یعنی ۸۵ تا ترازش بیشتر از من بود، بنظرتون شانس من برای قبولی در این واحد چقدر هست?
    با تشکر از زحماتتون


    مدیر:
    سلام.به این سوالات مهندس انتظاری پاسخ میدهند.بنده فعلا به سوالاتی که در مورد نحوه تکمیل ظرفیت باشد پاسخ می دهم.
    بله احتمال قبولی شما زیاد است.

  45. سلام و خسته نباشید
    مهندس این نظری که شما دارید قطعیه یا مطمئن نیستید؟؟؟
    چند درصد ممکنه که دانشگاههای که در مرحله اول پذیرش کردند دوباره تکمیل ظرفیت کنند؟؟؟
    من فقط ۷نفر فاصله دارم و شدیدا پر از استرس و اضطراب


    مدیر:
    سلام.سلامت باشید.شما که تا الان صبر کردید تا فردا هم صبر کنید به جواب سوالتون خواهید رسید.
    بنده با توجه به خبر درج شده فقط نظرم را بیان کردم.

  46. سلام. مهندس شما توی همین سایت شهرهای دارای پذیرش رو نوشتین مثلا برا قدرت ۶۵ محل هست. یعنی فردا اینا هستن تو سایت دانشگاه ازاد ما انتخابشون کنیم؟ یا کمتر یا بیشتر؟ شما خودتون تماس گرفتین با دانشگاه ها؟


    سلام.
    این اطلاعاتی که در سایت درج می شود,از نظر منابع موثق می باشند.اگر کمی صبر کنید تا فردا اعلام می شود.

  47. مطمئنا هر کسی دلیلی خاص برای انتخاب اولش داشته پس حق داره که اولویت داشته باشه

  48. مدیر محترم در سالهای گذشته تغییر گرایش میسر نبود و امسال اولین بار است ثانیا امسال آقای اقبالی صراحتا گفته اند اولویت بر اساس نمره کسب شده است ثالثا بر اساس همان کم و کسریهای سالهای گذشته سیستم انتخاب رشته را تغییر داده اندبنا بر این وحی منزل نیست مثل پارسال باشد رابعا بر اساس گفته مرکز آزمون نکته مبهمی برای انتخاب رشته وجود ندارد که مرتبا رجوع به سالهای گذشته میکنید
    داستان از این قرار است:
    افراد بر اساس اولویت تراز چیدمان میشوند فرد با تراز بالاتر ابتدا مورد بررسی قرار میگیرد چنانچه در محل اولیه که آزمون داده است پذیرش شد که نوبت تراز بعدی میشود اما اگر نشد به ۱۰ انتخابش رسیدگی میشود و بعد نوبت تراز بعدی
    نه حقی از کسی ضایع میشود و نه کسی با تراز پایینتر جای فرد مستحق را میگیرد
    به هر حال اصراری نیست حضرتعالی را متقاعد کنم فردا خواهید پذیرفت


    مدیر:
    خیلی خوب است که شما همه ی اینها را میدانید ولی زیاد مطمئن نباشید!احتیاجی به متقاعد کردن بنده نیست چون برای من فرقی ندارد تکمیل ظرفیت چگونه صورت بگیرد مهم این است که با استفاده از تجربیات ۵ ساله خود در کار مشاوره به دیگران کمکی کرده باشم.
    موفق و موید باشید

  49. سلام مهندس خسته نباشی
    مهندس جان من ترازم ۶۱۰۰ شده و انتخاب اولم برق قدرت تهران جنوب بود
    از چند نفر امار گرفتم این واحدهای پردیس علوم تحقیقات خوب نیست __امکانات و فضای اموزشی جالبی نداره
    مهندس انتخاب اولمو ساوه بزنم یا همون تهران جنوب؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    کدومشو قبول میشم؟؟؟
    ممنون.


    سلام.
    طبق اعلام امروز مرکز آزمون انتخاب اول مجدد بررسی می شود.در صورتی که قبول نشوید انتخاب های بعدی بررسی می شود.بعد از تهران جنوب اگر ساوه بزنید حتما قبولید.

  50. دوست عزیز نظر شما متین…

    همون طور که شما میخوائین دانشگاهی مثلاً تهران بخونین(ولی مشکل سکونت دارین) ما هم میخوائیم دانشگاه خوبی امثال تهران بخونیم یا نجف آباد بخونیم( مشکل سکونت نداریم)

    ولی توجه داشته باشین ما اولویت اولمون تهران بوده در صورت قبول نشدن صد در صد اطراف تهران و دانشگاه های خوب من جمله نجف آباد هم در نظر داریم!!!

    حالا شما بگین ببنیم با این شرایطی که امسال پیش اومده ( مثلاً تراز ۶۰۰۰ تا پارسال تو دانشگاه های تهران رتبه ۱۸۰ میشد ولی امثال یهو شده ۳۱۰ !! ) تکلیف کسی که زحمت کشیده درس خونده و تراز ۶۰۰۰ اورده چی هست!؟ این فرد قبول نمیشه ولی کسی که مثلاً ۵۳۰۰ شده ترازش چون به خاطر اینکه فقط انتخاب اولش نجف آباد بوده قبول میشه!!! به نظرت مسخره نیــــــــــــــــــــــس!

    دانشگاه نجف آباد نمیگه چرا سطح علمی دانشگاه رو پائین میارین! تو ممکلتی که کسی با تراز ۶۰۰۰ باید بره پردیس بخونه ولی یارو ۵۳۰۰ آورده میره نجف آباد!!! سطح سواد نجف اباد هم پائین میاد! یه عده بی سواد جمع میشن!…

    درسته گفتن بومی گزینی ولی این اسمش بومی گزینی نیس! این اسمش میشه بی سواد پروری!

    بومی گزینی هم باید مثل سهمیه بسیج(۹۵%) شرایط خاصی داشته باشه! یعنی مثلاً بگن کسی که ۸۰% نمره اخرین فرد قبولی رو کسب کرده باشه در بین بومی ها و غیر بومی ها اولویت با بومی خواهد بود!

    با این شرایط امثال دان-ش-ج-و و رئیس روئسا میخوان برا خودشون خودشیرینی کنن بین دانشجوهای ضعیف که اکثراً زیاده جا باز کنن که همه تونو قبول کردیم!!!

    ——————————————————-
    مدیرجان شما هم این دوستان رو توجیه کنین خوب میشه! ماشالله م-م-ل-ک-ت گل و بلبل! عدالــــــــــــــــــــــــت محــــــــــــــــــــــــوره!

    با سپاس

  51. با سلام و خسته نباشید
    عذر میخوام با توجه به اینکه در خبر اعلامی گفته شده ۱۸۰۰ رشته محل انتخابی وجود دارد به نظرتون این تعداد در واحد های جدید علوم تحقیقات و ژردیسها وجود داره؟؟


    سلام.ممنونم
    طبق اخبار دریافتی تمامی واحد های پذیرش کننده در مرحله اول,در این مرحله نیز تکمیل ظرفیت دارند.

  52. سلام من توی انتخاب اولم بین علوم تحقیقات رشت و لاهیجان به شک افتادم . اگه اولی رو بزنم رشت احتمال داره لاهیجان با رتبه من کسی رو بگیره و اگه بزنم لاهیجان چون مرحله اول قبول نشدم شاید مرحله دوم هم قبول نشم. میشه راهنماییم کنید . تراز آخرین فرد قبول شده توی لاهیجان ۵۷۰۰ و تراز من ۵۳۵۰ ست. مچکرم


    سلام.طبق اعلام مرکز آزمون ۱۰ انتخاب شما مانند کنکور دولتی بررسی می شود.به پست زیر یک نگاه بیندازید.:
    http://bargharshad.blogfa.com/post/137

  53. سلام خسته نباشید.فکر می کنید تقریبا آخرین ترازی که تو الکترونیک قبول می شه در پردیس ها چقدر است؟؟؟؟با تراز ۴۸۰۰ می شه امیدوار بود؟


    سلام.بله ان شاءا…

  54. سلام الان یعنی من که مشهد زده بودم انتخاب اول دیگه الان نمیتونم گناباد بزنم؟؟؟؟ یعنی دارن بومی گزینی میکنن دیگه!!!!! هر کسی فقط شهر خودش!!!!! خب پس دیگه گناباد و نیشابور و این شهرا رو هم که نمیشه انتخابشون کرد چون اصن به تکمیل ظرفیت نمیرسن دیگه!!!! الن یعنی عمرن که جایی قبول شیم همش الکیه !!! نه؟؟؟؟ :((((((


    سلام. فقط میشه گفت منتظر بمانید…

  55. مهندس فرمایش شما صحیح است،اما حرف من اینه که چرا شعار بومی گزینی میدن وقتی نزدیکترین حالا به قول خودشون پردیس دانشگاهی برای من که رشته ام مخابرات حداقل ۵۰۰ کیلومتره اونم شهرایی که اسمشون رو هم نشنیدم تا حالا،این واقعا درست نیست شاید من نخوام گرایشم رو عوض کنم!

  56. با سلام و احترام،
    من برق – قدرت واحد علوم تحقیقات شرکت کردم، رتبه آخرین نفر ۸۱ و رتبه من ۹۰ هست ،
    با توجه به این که رشته/شهر های تهران بطور مشترک سنجیده می شوند می خواستم بپرسم که : داوطلبی که انتخابش علوم تحقیقات بوده اول تو علوم تحقیقات سنجیده میشه بعد دو تا واحد دیگه و داوطلبی که انتخابش تهران جنوب بوده اول تو تهران جنوب سنجیده میشه بعد دوتا واحد دیگه؟؟ آیا روال تکمیل ظرفیت سال های قبل هم همینطور بوده؟
    آیا ممکنه من تهران جنوب قبول شم و کسی با رتبه با لا تر از من مثلا۹۵ علوم تحقیقات قبول شه ؟


    سلام.
    طبق گفته دکتر اقبالی:وضعیت داوطلبان در مرحله تکمیل ظرفیت ابتدا در رشته/محل‌های انتخابی در آزمون مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت عدم پذیرش فرد در رشته/شهر انتخابی اولیه، در رشته/محل‌های انتخابی ده گانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

  57. سلام جناب مهندس .آقا هادی از زبون من پرسیدن!!!!!!!!!!!!

    جناب مهندس من که رتبه ۷۳ آوردم و تهران مرکز زدم قبولیم قطعیه؟

    و اینکه آیا این روال منصفانه است کسی که ترازش پایینتر از من هست علوم تحقیقات قبول شه؟؟ممنون


    ان شاءا….
    درباره قسمت دوم سوال نیز صحبتی نمی توان کرد..

  58. با سلام و وقت بخیر
    آقای مهندس من که تو انتخاب اول خود نفر ۲۶ شده بودم و آخرین نفر پذیرفته شده ۲۵ بود با این حساب قطعا به جز انتخاب اول خودم جاهای دیگر شانس قبولی ندارم دیگه ؟
    یعنی اگه بخوام واحد انتخابی رو عوض کنم شانس قبولی نخواهم داشت !!!!!!!!!


    سلام.تقریبا بله.

  59. سلام .جناب آقای مهندس انتظاری آیا با تراز ۵۲۴۱ امکان قبولی در علوم تحقیقات آذربایجان شرقی وجود داره؟ گرایش قدرت .با تشکر


    سلام.فکر کنم جواب شما را دادم.احتمال قبولی وجود دارد ولی کم است.

  60. سلام مهندس یک سوال
    اگر من توی تکمیل ظرفیت شهرستان قبول شم میتپنم نرم و بخونم سال بعد تهران قبول شم یا عین دانشگاه دولتی یک سال محروم میشم و نمیتونم سال بعد دانشگاه آزاد شرکت کنم


    مدیر:
    سلام.در دانشگاه آزاد مشکلی ندارد و میتوانید سال بعد شرکت کنید.

  61. سلام. مهندس عزیز کسی لیسانسش برق نبوده هیچ مشکلی برای اینکه ارشد برق شرکت کنه نداره؟ ممکنه دانشگاه به این موضوع گیر بده؟


    سلام.گیر دادنی نیست مهم این است که شما از درس های برق چیزی نمی دانید.!!هر درسی که نگذرانده باشید را باید به صورت جبرانی(با نظر خود دانشگاه) بگذرانید.(اگر امکان داشته باشد!!)

  62. با سلام
    مهندس من با تراز ۵۶۲۶تهران جنوب الکترونیک به نظرتون چقدر احتمال دارد واحد اسلامشهر یا دماوند قبول بشوم و اینکه در حالت کلی واحدهای تحقیقات خوب هستند؟بی صبرانه منتظر پاسختان هستم


    سلام.احتمال قبولی در تهران جنوب بعید است.واحد اسلامشهر شانس قبولی بالایی دارید.

  63. سلام. اگه یکی گرایشش رو بخواد عوض کنه و دانشگاهی که در گرایش قبلی امتحان داده بود گرایش جدید رو نداشته باشه تکلیف مرحله اول تکمیل ظرفیتش چی میشه؟


    سلام.به گفته دکتر اقبالی:وضعیت داوطلبان در مرحله تکمیل ظرفیت ابتدا در رشته/محل‌های انتخابی در آزمون مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت عدم پذیرش فرد در رشته/شهر انتخابی اولیه، در رشته/محل‌های انتخابی ده گانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

  64. مهندس به نظرتون امسال شانس قبولی بیشتر یا نه؟ واسه ترازها ۴۶۰۰ تا ۵۰۰۰ امکان قبولی هست؟ توی کازرون إ ع ت فارس و بوشهر گرایش مخابرات امکانش هست؟ یا امیدوار نباشیم.


    سلام.بیشتر شده است.چون نمرات بالا در واحد های دانشگاهی مرحله اول قبول می شوند و شانس قبولی برای نمرات پایین تر بیشتر می شود.با این تراز بیشتر احتمال قبولی در پردیس ها وجود دارد.

  65. با سلام خدمت شما مهندس بزرگوار.
    تفاوتی که رشته مهندسی برق- قدرت با مهندسی برق- قدرت (ماشین های الکتریکی) و مهندسی برق- قدرت (الکترونیک قدرت) و مهندسی برق -قدرت(سیستمهای قدرت) دارند به چه صورت هست؟ آیا در مدرک و دروسه دانشگاهی با مهندسی برق قدرت تفاوت دارن؟دارای اعتبار هستند؟
    پیشاپیش از شما بزرگوار کمال تشکر را دارم

  66. با سلام
    ((نمره آخرین نفر انتخاب اول مهندسی برق – الکترونیک علوم و تحقیقات،تهران جنوب،تهران مرکزی ۶۳۰۱ رتبه آخرین نفر انتخاب اول ۱۶۴))
    مهندس جان این آماری که فرمودید آیا مربوط به امسال و رشته الکترونیک است؟
    آیا نسبت به سال قبل که تا رتبه ۱۷۱ را پذیرش کردند کمتر شده است؟
    مهندس جان من با تراز ۶۰۷۹ و رتبه ۲۰۶ در انتخاب تهران جنوب در رشته الکترونیک امیدی به قبولی در تهران را نداشته باشم؟


    مدیر:
    سلام.طبق ظرفیت سال قبل آمار احتمالی امسال می باشد.بخاطر کم شدن پذیرش مرحله اول در تکمیل ظرفیت هم تاثیر خواهد گذاشت.
    شانس شما خیلی کم است.ولی به این امیدوار باشید که رتبه های قبل شما انتخاب رشته نکنند.کافیست ۴۰ نفر از رتبه های قبل شما انتخاب رشته نکنند.

  67. سلام
    خسته نباشید
    عذر میخوام من ترازم ۶۰۸۵واسه کنترل و رتبم ۱۱۵ شده انتخاب اولم هم علوم تحقیقات بوده که مسلما اونجا قبول نمیشم میخواستم ببینم اصلا امیدی به قبولیه من تو یکی از گرایش های برق هست توی تهران یا بشینم دوباره واسه سال بعد بخونم خواهشا جواب بدین شدیدا استرس دارم ممنون


    مدیر:
    سلام.به این امید داشته باشید که غیر از علوم و تحقیقات و تهران جنوب سایر واحد ها مثل تهران مرکزی یا تهران غرب در تکمیل ظرفیت کنترل آورده باشند.

  68. سلام مهندس من با تراز ۴۵۵۰ شانسی دارم علوم تحقیقات یا پردیس قبول شم یا نه ؟ ممنون


    سلام.چه گرایشی؟چه رشته ای؟
    پردیس بله.

  69. سلام
    خسته نباشید
    طبق گفته شما یعنی اونایی که فقط چند نفر جلوشون بودند شانس قبولیشونا از دست میدهند؟


    سلام.خیر.باید تمامی کسانی که قبول نشده اند برای تکمیل ظرفیت ثبت نام کنند!!!

  70. تغییر گرایش فقط در ۱۰ انتخاب معنی پیدا میکنه؟ من قدرت تهران جنوب بودم. اگه بخوام گرایشم رو عوض کنم و در عین حال در تهران سنجیده بشم امکانش هست؟


    آقا وحید منظور این بود که طبق اعلام جدید اولین انتخاب شما بررسی میشود.بعد از اولین انتخاب, در صورت عدم قبولی شما می توانید گرایش های دیگر را انتخاب کنید.

  71. (((افوض امری الی ا…ان ا… بصیر بالعباد)))
    به امید قبولی همه دوستان

    از جناب مهندس پورکاظم و مهندس انتظاری از اینکه این مدت ما را تحمل کردند کمال
    تشکر را دارم.

  72. ببخشید جناب مهندس
    یعنی در محل های انتخابی رشته محل های مرحله اول هم وجود دارد؟


    طبق آخرین خبر بله.

  73. به آرمان:
    اینطوری که شما هم میگید نیست،من خودم رتبه ۶۰۷۰ رتبه ۳۷ نجف آباد شدم ،پس زیاد فاصله فاحشی نیست.درضمن اینقدر ما نسبت به شما تهرانی ها کوتاه اومدیم حالا شما هم یکم کوتاه بیاید.
    فعلا هم که چیزی معلوم نیست تا فردا

  74. سلام و وقت بخیر خدمت جناب آقای مهندس….
    من کنترل قزوین شرکت کردم و ترازم ۵۲۵۷شد(سهمیه هم دارم)
    ۵۹۰۰تراز فرد آخربود…تکمیل ظرفیت کجا بزنم قبولم؟واسه قزوین شانسی دارم؟


    سلام.آشتیان/دامغان/گناباد احتمال قبولی بالایی دارید.برای قزوین نیز شانس قبولی کمی دارید.

  75. شرمنده جناب مهندس من مرتب مزاحمتون میشم
    پس با این حساب حتی در انتخاب اولم کسانی که ترازشون بالاتره جلوی ما قرار میگیرند که فقط دو نفر با آخرین قبولی فاصله داشتیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


    اولویت با کسی است که نمره ی بالاتر دارد.

  76. جناب مهندس یعنی من با تراز ۶۰۷۰ با اینکه ۷ نفر با آخرین نفر فاصله دارم باز هم مطمئن نیستم که همون واحد انتخابی قبول میشم؟؟؟باتوجه به جوابی که به مریم دادید.


    من چند تا جواب دادم.منظورتون کدام جواب است؟شما شانس قبولی بالایی دارید.تمرکز خودتان را به هم نزنید.

  77. سلام
    توی ۱۰ تا انتخاب دیگه انتخاب اولمونو نزنیم؟


    مدیر:
    احتمالا انتخاب های اول توسط مرکز آزمون بررسی می شود و در لیست وجود ندارد.برای اطمینان تا فردا صبر کنید.

  78. با سلام و خسته نباشید
    اگر کسی در پردیسها و یا غیر انتفاعی ها قبول بشه و ثبت نام بکنه و نره آیا سال دیگه ارشد میتونه امتحان بده و قبول بشه و بره دانشگاه؟
    مهندس عزیز شبانه و روزانه چطور؟


    در دانشگاه آزاد اگر پذیرفته شوید می توانید انصراف دهید.ولی در دانشگاه دولتی خیر.

  79. سلام. مهندس من اگه تو تکمیل ظرفیت شهرستان قبول شم میتونم نرم وسال بعد مجددا بخونم و تهران قبول شم یا نه
    مانند دولتی یک سال محروم میشوم یا دانشگاه ءزاد اینگونه نیس؟


    مدیر:
    سلام.در دانشگاه آزاد مشکلی ندارد و میتوانید سال بعد شرکت کنید.

  80. دوست عزیز لطفاً گفته های من به خودتون نگیرید!
    من مثال زدم کسانی که این شرایط رو دارن و تراز خیلی پائین دارن میره واحدهای اصلی دانشگاه آزاد در حالی کسایی که سطح سوادی در حد مثلاً ۶۰۰۰ دارن باید به پردیس های علوم تحقیقات برن که از نظر امکاناتی و آموزشی یکی دو سالی میشه تاسیس شده و زیاد جالب نیس!
    هرچی خدا بخواد پیش بیاد همینه. قسمت نمیشه عوض کرد! ایشالله که همه قبول میشن…

  81. عذر می خوام باز مزاحمتون شدم…
    گرمسار و علوم تحقیقات دماوند شانسی دارم؟اطراف تهران جایی شانس دارم؟مهم نیست که پردیس باشه یا نه.


    بله.احتمال قبولی برای شما وجود دارد.

  82. سلام مجدد،
    عذر میخوام ولی پاسخ شما ،جواب سوال من نبود
    سوال من در واقع این هست که :آیا تمام داوطلبانی که برق قدرت یکی از واحد های تهران رو انتخاب کرده بودند حالا در تکمیل ظرفیت اول در علوم تحقیقات سنجیده می شوند بعد در تهران جنوب و بعد در تهران غرب ؟؟ یا واحد انتخابی آنها مهم است؟
    سوال دوم: فکر می کنید هر یک از واحد های تهران برق قدرت چند نفر تکمیل بگیرند؟
    من با نفر آخر برق قدرت تهران ۹ نفر فاصله دارم، چقدر احتمال داره علوم تحقیقات بیارم؟
    با سپاس.


    مدیر:
    واحد انتخابی آنها مهم است.اول در واحد انتخابی و سپس در صورت عدم قبولی به واحدهای تراز پایین تر.مثلا اگر تهران جنوب انتخاب کرده بودید واحد بعدی شما تهران غرب بررسی می شود.ولی اگر علوم تحقیقات انتخاب کرده بودید واحد بعدی تهران جنوب و سپس تهران غرب بررسی می شود.اگر تهران غرب انتخاب کرده باشید در صورت عدم قبولی دیگر واحد های تهران بررسی نمی شود.در حقیقت به داوطلبان واحدهای علوم تحقیقات و تهران جنوب فرصت قبولی در واحد دیگری را میدهند.
    اگر واحد انتخابی شما علوم تحقیقات باشد احتمال قبولی شما زیاد خواهد بود.

  83. مهندس عزیز در راهنماییتون به یکی از داوطلبان که گرایشش کنترل بود واحد آشتیان را معرفی کردید برام سال پیش اومد که این واحد گرایش کنترل را اضافه کرده؟


    خیر.فکر کنم اشاره به گرایش قدرت بود.

  84. مهندس علوم تحقیقات با پردیس چه تفاوتی دارن؟ با تشکر


    همانطور که قبلا گفتم پردیس ها واحد هایی هستند برای برآوردن نیاز مرکز آزمون دانشگاه آزاد.بدین معنی که پردیس ها در افزایش ظرفیت سهم بسیاری دارند.ولی چون شعبات تازه تاسیس می باشند از لحاظ امکانات و … در سطح پایین تری قرار دارند.

  85. با سلام و احترام. میخواستم بدونم بالاخره ما انتخاب اولمون همون رشته شهری باشه که قبول نشدیم یا این که مرکز آزمون انتخاب اولمون رو اتومات چک میکنه و نیاز نیست تو انتخابهامون واردش کنبم؟


    به تمامی داوطلبان توصیه می کنم یکبار به دقت گفته مرکز آزمون را مرور کنند.

  86. سلام مهندس من با تراز ۴۵۵۰ شانسی دارم علوم تحقیقات یا پردیس قبول شم یا نه ؟ گرایش قدرت
    علوم تحقیقات میشه قبول شد مهندس؟ ممنون


    سلام.
    تراز های بین ۵۰۰۰ -۴۰۰۰ شانس قبولی در پردیس ها را دارند.

  87. سلام
    میخاستم بپرسم با تراز ۴۹۰۰ علوم و تحقیقات تهران – قدرت ساکن سبزوار و شهر محل لیسانسم بجنورد آیا شانس قبولی در واحد خراسان رضوی – نیشابور را دارم


    سلام.خیلی کم است.

  88. سلام. مهندس واحد هایی که مرحله اول تو دفترچه بود را دیگر نمیتوانیم انتخاب کنیم؟ یعنی ماها که تهران زده بویم شهرستانهایی که مرحله اول بودند دیگر نیستند که انتخاب کنیم؟ مرسی


    سلام.
    طبق آخرین خبر تمامی واحد های پذیرش کننده,در مرحله ظرفیت پذیرش دارند.

  89. واقعا خسته نباشید جناب مهندس عزیز
    عذر میخوام شما از تراز آخرین فرد قبولی در گرایش کنترل واحد دماوند اطلاع دارید؟
    واحد اسلام شهر و البرز این گرایش را اضافه نکرده اند؟


    مدیر:
    سلام.سلامت باشید.
    رتبه آخرین نفر پذیرفته شده: ۵۲۶۱
    نمره آخرین نفر پذیرفته شده: ۲۶

    ۱۱ ساعت دیگر صبر کنید مشخص می شود.

  90. سلام مهندس با تراز ۵۱۵۰ برای پردیس بوشهر توی مخابرات شانس دارم
    تشکر


    سلام.بله.

  91. مهندس منظورم اینه که من که الک تهران امتحان دادم فردا میتونم الک اسلامشهر بزنم یا اصلا دیگه الک اسلامشهر فقط واسه کسایی است که مرحله اول امتحان داده اند


    خیر.چنین چیزی را کسی به شما نگفته است.لطفا دقیق تر مطالعه کنید.

  92. اینکه اولویت به تراز است یه بازی ست و ۱۰ انتخاب تقزیبا فرمالیته است در حقیقت انگار ۱۱ انتخاب داشتیم که همان انتخاب اول ملاک است وگرنه ۱۰ انتخاب بعدی که قرار است ع ت تازه التاسیس باشد چه فرقی می کند گرمسار نشد کردستان نشد سیرجان نشد دماوند همه اش!! چی بگم والا! وقتی ارزش داره که ۴ تا دانشگاه درست حسابی هم تو انتخاب هات داشته باشی!

  93. اقای علیرضا خود رئیس مرکز ازمون هم جرات نمیکنه با این قاطعیت در مورد تکمیل ظرفیت اظهار نظر کنه. شما که….

  94. عذرمیخوام آقای مهندس اگر در حیطه اطلاعاتتون هست پاسخ بدبد.تشکر

    میخواستم بدونم ظرفیت واحدهای اولیه انتخابیمون افزایش یافته یا همان ظرفیت قبلی خود را دارند در غیر این صورت احتمالش هست که توسط ثبتنامی های مرحله اول پر شوند؟
    ممنون


    مدیر:
    سلام.ظرفیت واحد ها برای پذیرش در تکمیل ظرفیت شاید افزایش داشته باشند.احتمالش با توجه به سابقه ثبت نامی واحدها در سال های اخیر خیلی کم است که تکمیل شود.

  95. مهندس همون واحدهایی که قرمز نوشته شده علوم تححقیقات همونا پردیس هستن؟


    مدیر:
    غیر از واحد های علوم تحقیقات آذربایجان شرقی، اصفهان، فارس، خوزستان، سیرجان، کرمان، کرمانشاه ، سایر علوم تحقیقات ها پردیس هستند.

  96. سلام .ببخشید تراز۴۵۵۰ کنترل میشه امیدوار بود تو تکمیل ظرفیت؟


    سلام.در پردیس ها بله.

  97. مهندس منظورم به این پاسخ است
    مدیر:سلام.دقیقا.بله بدین صورت می باشد که فرمودین.شانس اول شما واحد دانشگاهی که امتحان داده اید و سپس ۱۰ انتخاب شما.
    البته واحدهایی که در دفترچه بود به احتمال خیلی زیاد برای انتخاب وجود نخواهند داشت.دلیلی هم ندارد وجود داشته باشند وقتی پذیرش آنها طور دیگر انجام میگیرد.
    مزیت این نوع انتخاب رشته این می باشد که فردی که در واحد انتخابی خود در شهرستان چند رتبه با آخرین نفر پذیرفته شده فاصله دارد قبولی آن قطعی خواهد بود و مثلا فردی از علوم تحقیقات تهران نمیتواند واحد فوق را انتخاب کند که این دغدغه ای برای داوطلبان شده بود.

  98. مهندس واقعا ازتون متشکرم انشالله اجرتونو خدا بده که ماهار راهنمایی میکنید

  99. عذر میخوام جناب مدیر یعنی شما با نظره آقای مهندس انتظاری مخالفید که میفرمایند تمام واحد های اولیه در مرحله تکمیل ظرفیت هم اعلام میشوند؟
    خواهش میکنم جواب بدید
    مردم از استرس


    مدیر:
    نظر بنده با توجه به خبر منتشر شده می باشد و ممکن است درست نباشد.به هر حال هر کسی نظری دارد.فردا مشخص خواهد شد.

  100. جناب مدیر
    منم از تموم وجود امیدوارم که به این صورت باشه
    یا من فقط دو نفر فاصله هست
    فقط چیزی که منا تو شک انداخته این عدد ۱۸۰۰ بیان شده برای تعداد انتخاب هاست؟؟؟؟؟
    به نظره شما فقط پردیسها و علوم تحقیقات ها و واحد های جدیدالتاسیس چنین تعدادی را پوشش میدهند؟؟؟

  101. خسته نباشید می خواستم بدونم احتمال داره تو تکمیل ظرفیت استان های جنوبی کشور مثل فارس بوشهر خوزستان رشته کنترل تو تکمیل ظرفیت بگیره چون کنترل تو جنوب کشور هیچ دانشگاهی نمیگیره

  102. مهندس جان …من یه سوالی داشتم….با یه درسه مونده تو کارشناسی میشه ارشد آزاد ثبت نام کرد؟ و ترمه اولو مرخصی گرفت تا از ترمه بعد درسو شروع کنم؟


    در دانشگاه آزاد امکان گرفتن مرخصی در ترم اول در صورت داشتن شرایط امکان پذیر است.

  103. سلام و خسته نباشید
    زبان تخصصی انگلیسی ۴۶٫۷ بررسی سیستم های قدرت ۲۸٫۴
    ۲ ریاضیات ۱۰
    ۳ مدارهای الکتریکی (۱و۲) ۲۵
    ۴ الکترونیک (۱و۲) ۰ ۱۲
    ۵ سیستم های کنترل خطی ۲۵
    ۶ الکترومغناطیس ۰ ۱۴
    ۷ تجزیه و تحلیل سیستم ۰
    ۸ ماشین های الکتریکی (۱و۲) ۱۵
    نام رشته مهندسی برق – قدرت مجموعه امتحانی مجموعه مهندسی برق
    نام واحد انتخابی علوم و تحقیقات رتبه در انتخاب ۱۳۷
    نمره کل ۶۶۳۶ حد نصاب ۴۰۰۰ توضیحات
    نمره آخرین نفر انتخاب اول ۶۹۷۸ رتبه آخرین نفر انتخاب اول ۸۱ مردود
    نتیجه آزمون مردود

    من زیاد نزدم که بیفتم شهر خودم(یزد) نمیخوام تهران قبول شم.یعنی میگید من به انتخاب های ۱۰ گانه نمیرسم ؟ چه کار کنم حالا ؟

  104. سلام من ارشد آزاد در رشته مهندسی برق-مخابرات واحدشهر ری شرکت کردم.قبول نشدم.نمره کل:۵۱۹۰-نمره در انتخاب:۱۰۷ -نمره آخرین نفر: ۵۸۹۳ -حدنصاب:۴۰۰۰-رتبه اخرین نفر:۲۳ایا امکان داره در تکمیل ظرفیت قبول شم؟ لطفا راهنمایی کنید.


    سلام.شانس کمی دارید.

  105. در پردیس ها و واحدهای دیگر هم امکان قبولی ندارم؟


    در پردیس ها امکان قبولی دارید.

  106. سلام و خسته نباشید خدمت مهندس عزیز.اقا اگر قرار بود که فقط انتخاب اول بررسی میشد خیلی معذرت میخوام مرکز ازمون که حالش خوب نبود که بگه ۱۰ تا انتخاب داشته باشید میگفت مثلا ۵ تا یا کمتر.ولی الان انتخاب ها باید به ترتیب بررسی بشن.انتخاب اول نشد دوم به ترتیب تا شماره ۱۰ .بلاخره همه انتخاب ها ی=باید بررسی بشن.درست میگم مهندس یا نه؟؟


    سلام.ممکن است در انتخاب اول فرد قبول نشود.بعد از انتخاب اول همه انتخاب ها تا قبولی فرد بررسی می شود.

  107. ا سلام و خسته نباشید خدمت مدیر سایت
    دستتون درد نکنه که به سوال بچه ها جواب میدین
    من با تراز ۴۹۰۰رشته الکترونیک کدوم دانشگاه رو بزنم تا قبول شم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید
    سلام.بیشتر روی پردیس های اطراف خودتان تمرکز کنید.

    پردیس حتما قبول میشم؟


    بله.ان شاء ا…

  108. یعنی این خانومه ساناز در پردیس ها با نمره۵۱۹۰قبول نمیشه؟پس ما ۵۰۰۰ هستیم چی بگیم


    شانس قبولی در پردیس ها از تراز های ۴۵۰۰ به بالاست.

  109. با سلام
    من واحد علوم تحقیقات را انتخاب کردم ساکن شیرازم ممکن است علوم تحقیقات فارس پذیرش بشم

  110. سلام, ای بابا بچه ها چفدر پیچیده میکنید قضیرو.
    ببینید مرکز آزمون تا پارسال هم بدین شیوه عمل میکرده یعنی تکمیل ظرفیت واحدهارو از بین اونهایی که همون واحد امتحان دادند میگرفته اما بچه های دیگرو با توجه به تراز میفرستاد علوم و تحقیقات مراکز استان.مثلا یکیو از شمال میفرستاده علوم و تحقیقات کرمان ,یکی دیگرو میفرستاده جنوب(با توجه به تراز).
    اما امسال اومده گفته خودتون انتخاب کنید که تو کدوم علوم و تحقیقات دوست دارید تحصیل کنید,اینجوری هرکی علوم و تحقیقات استانهای نزدیک و همجوارشو میزنه و دیگه اون فرد شمالی لازم نیست بره جنوب ویا اون فرد جنوبی لازم نیست اجبارا بره غرب.وبه کسایی هم که میگن ما با تراز بالاتر (اونهای که تهران امتحان دادند)نمیتونیم واحدهای دیگرو بزنیم و این روش به ضرر ماست باید گفت: شما ریسک اینکه تهران بزنید رو قبول کردید و از اول مطمئنا میدونستید که تهران ترازهاش بالاتره.و سال قبل هم مرکز آزمون شمارو در صورت پذیرفته نشدن در واحد انتخابی اول خودتون,علوم و تحقیقات جاهای دیگه قبول میکرد چه بسا جاهای خیلی دورتر از تهران.حالا اومده گفته خودتون انتخاب کنید کدوم علوم و تحقیقات میخواید درس بخو نید و بچه های تهران چون ترازشون بالاتره شانس بیشتری در قبولی در همون واحدهای علوم و تحقیقات ده گانه رو دارندو قطعا این شیوه پذیرش خیلی بهتر از سال قبل هست.

  111. سلام آقا آرمان عزیز
    تراز اکثر واحدهای شهرستان هم همانند تهران امسال افزایش داشته(بخاطر آسون بودن سوالات ارشد آزاد در کل کشور)
    مثلا تراز آخرین فرد پذیرفته شده در قدرت نجف آباد ۶۵۰۰
    ساری ۶۴۰۰
    دزفول ۶۵۰۰
    در این واحدها رقابت بسیار شدید است و افراد شرکت کننده زیاد هستند و قطعا این واحدها در مرحله تکمیل ظرفیت از ۶۵۰۰ تا( ۶۱۰۰یا ۶۰۰۰) پذیرش میکنندو نه بچه هایی با تراز کمتر.پس مطمئن باشید کسی با تراز ۵۲۰۰ ۵۳۰۰ شهرستان جای بچه هایی با تراز۶۰۰۰ تهران را در این واحدها نخواهند گرفت چون خود شرکت کننده هایی این واحدها که درمرحله تکمیل ظرفیت همون انتخاب اولیه خودشون پذیرفته میشوند ترازشون در مرحله تکمیل ظرفیت حداقل ۶۰۰۰ (۶۰۰۰ و بالاتر) هست.

  112. سلام صبحتون بخیر
    ببخشید من خیلی استرس دارم لطفا راهنماییم کنید
    قبلا هم عرض کردم ترازم ۶۰۸۵ کنترل علوم تحقیقات تهران هست
    من برام فرق نمیکنه که کنترل قبول شم یا الکترونیک و یا مخابرات فقط میخوام الویت دانشگاه هار اطراف تهران رو بدونم
    اینکه ترتیب انتخاب دانشگاه هایی مثل شهر ری و اسلام شهر و دماوند به چه صورتی باشه از بهتر شروع کنم
    لطفا راهنماییم کنید من اطلاعی از اینا ندارم و قبولی برام خیلی مهمه ممنون میشم


    سلام.باید دید شما قصد انتخاب چه گرایش و در چه دانشگاهی را داید.ولی به ترتیبی که شما خواسته اید:شهر ری/اسلامشهر/دماوند

  113. سلام. بنده کاملا با نظر سارا جون موافقم. دقیقا مثل پارساله , با این تفاوت که تکمیل ظرفیت بهمن یه جورایی با عنوان (ده انتخاب) الان داره انجام میشه, و بجای اینکه دانشگاه پیشنهاد رشته/ محل بده بچه ها با ۱۰ انتخاب پیشنهاد میدم. همین

  114. سلام وقتتون بخیر جناب مدیر.یه سواال خدمتتون داشتم. اینکه آیا امکان دارد کسی که مثلا تهران جنوب قبول شده باشد بتواند تهران مرکز ثبتنام کند؟؟
    چون امسال یکی از دوستانم در تهران مرکز شاهد این قضیه بوده است!!!!!!!البته نمیدونم چقدر این موضوع صحت داره


    مدیر:
    سلام.برای اینکار باید با داوطلبی با نمره یا تراز تقریبا برابر در دانشگاه مورد نظر و با موافقت دانشگاه مبدا و مقصد درخواست جابجایی دهند.
    به هر حال با جایگزینی و به شرط موارد فوق می شود جابجا کرد.در ضمن اگر آشنا هم داشته باشید جابجایی و انتقال راحت تر صورت می پذیرد.

  115. ساعات مرگ نزدیک است————-امیدوارم همه اونایی که زحمت کشیدن به حقشون برسن

  116. مهندس با اجازه شما گفته آزمون را تشریح میکنم.البته این نظر شخصیه منه!!!!
    اولا: که در زمان کنکور ۲۱۵۵ رشته/محل بود و اگه قرار باشه الان هم دانشگاههای پذیرش کننده اولیه باشند باید این مقدار + ع.ت + پردیس شود ، ولی همینطور که میبینید گفته ۱۸۰۰ رشته/محل
    ثانیا:به گفته مرکز آزمون ((گزینش علمی در این دوره در ده انتخاب با اولویت نمره کل داوطلب در رشته انتخابی صورت می‌گیرد.))یعنی فقط در این ده انتخاب نه انتخاب اولیه.
    به امید قبولی همه کساییکه واقعا زحمت کشیدند

  117. سلام مهندس منظور از بردیس همون علوم تحقیقات است؟ آیا در صورت داشتن شرایط انتقالی میشه از بردیس رفت به واحدشهر مورد نظر؟ یعنی امکان داره؟


    مدیر:
    سلام.
    علوم تحقیقات ها واحد های مستقل و دارای مجوز اصولی از وزات علوم هستند ولی پردیس ها واحدهای وابسته به واحد دانشگاهی در آن استان و دارای مجوز موقت تا سال ۹۲ هستند و دارای امکانات و فضای آموزشی ضعیف و بعضی از آنها هم از امکانات و ساختمان های واحدهای دانشگاهی در آن استان استفاده میکنند.
    برای اینکار باید با داوطلبی با نمره یا تراز تقریبا برابر در دانشگاه مورد نظر و با موافقت دانشگاه مبدا و مقصد درخواست جابجایی دهند.
    به هر حال با جایگزینی و به شرط موارد فوق می شود جابجا کرد.در ضمن اگر آشنا هم داشته باشید جابجایی و انتقال راحت تر صورت می پذیرد.

  118. سلام من دررشته برق قدرت ارشد شهرستان کازرون شرکت کردم که رتبه من در مجموعه مهندسی برق ۲۹۴ ونمره کل ۵۲۲۷شده ورتبه اخرین نفر انتخاب اول ۴۵ونمره ۶۰۳۰بوده است در صورت امکان میخواستم بدونم شانس قبولی در تکمیل را دارم وهمچنین برای انتخاب شهر واولویتهایی که شانس بیشتری دارم راهنمایی بفرمایید.با تشکر


    مدیر:
    سلام.به ترتیب علاقه و با توجه به محل سکونتتان انتخاب کنید.نمیشه مشخص کرد کجا احتمال قبولیتون وجود دارد.

  119. سلام مهندس
    ترازم در قدرت کازرون ۵۶۳۴ است
    کازرون قبول میشم تو تکمیل؟
    شهر اول بین واحد ع ت فارس و پردیس ع ت بوشهر دودلم؟کجا رو بزنم؟
    ساکن استان بوشهرم . بنظر شما چکار کنم؟راستش خیلی علاقه به ادامه تحصیل در پردیس های ع ت ندارم
    لطفا من رو راهنمایی کنید
    خیلی ممنونم


    مدیر:
    سلام.اگر رتبه ی شما نزدیک ۵۰ باشد احتمال قبولیتون هست.اگر مشکل مسافت ندارید علوم تحقیقات فارس.

  120. با سلام خدمت شما مهندس بزرگوار.
    تفاوتی که رشته مهندسی برق- قدرت با مهندسی برق- قدرت (ماشین های الکتریکی) و مهندسی برق- قدرت (الکترونیک قدرت) و مهندسی برق -قدرت(سیستمهای قدرت) دارند به چه صورت هست؟ آیا در مدرک و دروسه دانشگاهی با مهندسی برق قدرت تفاوت دارن؟دارای اعتبار هستند؟
    پیشاپیش از شما بزرگوار کمال تشکر را دارم
    مهندس تو رو خدا جوابمو بدین؟؟؟؟؟؟؟


    مدیر:
    سلام.در چند واحد تخصصی تفاوت دارند.گرایش های فوق دروس تخصصی دارند و مباحث بیشتر در مورد عنوان های فوق می باشد و در مدرک هم عنوان گرایش قید می شود و ارزش مدرک یکسانی دارند.

  121. سلام مجدد
    آقای مهندس رتبه ام ۱۰۶ است
    از راهنمایی شما خیلی سپاسگزارم

  122. با سلام

    واحد اتنخابی: بوشهر – الکترونیک
    رتبه:۳۵ نمره:۵۸۱۷
    رتبه آخرین فرد: ۲۳ نمره آخرین فرد:۶۰۴۲

    آقای مهندس ۱_به نظر شما در تکمیل ظرفیت دانشگاه بوشهر قبول میشم؟
    ۲_احتمال قبولی من در دانشگاه بوشهر چقدر است؟

  123. سلام دوباره .ببخشید با تراز ۵۲۲۷ورتبه ۲۹۴کازرون بنظرشما رشته برق قدرت را انتخاب کنم یا گرایشهای قدرت را البته تراز در گرایشهای قدرت همون ۵۲۲۷ بوده.یعنی امکان قبولی در علو تحقیقات بعضی شهرها است ؟ممنونم

  124. مهندس ممنون از زحماتتون
    میشه بگین گرایش قدرت-قدرت آیا همه ی ۴ تا گرایش بررسی سیستم-فشارقوی-الکترونیک قدرت-ماشین رو در بر میگیره ؟ یعنی بازم میشه در ۴ نوع شاخه قدرت با همون مدرک قدرت-قدرت فعالیت کرد؟
    از لحاظ عرفی بنظر شما در بازار کار تفاوتی ام با هم دارند؟!

  125. مهندس ممنون از زحماتتون
    میشه بگین گرایش قدرت-قدرت آیا همه ی ۴ تا گرایش بررسی سیستم-فشارقوی-الکترونیک قدرت-ماشین رو در بر میگیره ؟ یعنی بازم میشه در ۴ نوع شاخه قدرت با همون مدرک قدرت-قدرت فعالیت کرد؟
    از لحاظ عرفی بنظر شما در بازار کار تفاوتی ام با هم دارند؟!!

  126. سلام
    تشکر و دست مریزاد زیاد به مدیر که به سوالای بچه ها جواب میدی

    من با نمره کل ۵۵۳۷ قدرت و رتبه ۶۸۱ علوم تحقیقات به نظرت چقدر احتمال قبولی در پردیس دانشگاه ایلام دارم؟ (خودم ایلامی هستم)


    مدیر:
    سلام.خواهش میکنم.بالای ۹۰ درصد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا