اخبار آموزش و دانشگاهدانشگاه های بورسیه و دارای شرایط خاص

معرفی،چگونگی مصاحبه،رتبه های قبولی دانشگاه مالک اشتر

معرفی،چگونگی مصاحبه،رتبه های قبولی دانشگاه مالک اشتر بر روی سایت قرار گرفت!

 

برای مشاهده اطلاعات فوق به ادامه مطلب مراجعه نمائید.

معرفی،چگونگی مصاحبه،رتبه های قبولی دانشگاه مالک اشتر بر روی سایت قرار گرفت!

 

معرفی دانشگاه مالک اشتر: 

دانشگاه صنعتی مالک اشتر یکی از دانشگاه‌های وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران است.
این دانشگاه با هدف اجرای پروژه‌های تحقیقاتی خاص ملی و آموزش و تربیت کارشناسان و کادر ویژه مورد نیاز صنایع و مراکز تحقیقاتی کشور در سال ۱۳۶۵ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت فرهنگ و آموزش عالی تأسیس گردید.
در ابتدا مرکزیت دانشگاه در شاهین شهر اصفهان قرار داشت تا اینکه در سال ۱۳۷۸ بمنظور توسعه دوره‌های آموزشی تحصیلات تکمیلی پژوهش محور و تعامل آموزش و پژوهش در صنایع مورد نظر که عمدتاً در تهران مستقر بودند مرکزیت دانشگاه از شاهین شهر به تهران انتقال یافت و هم‌اکنون این دانشگاه دارای مجتمع‌های دانشگاهی و مراکز آموزشی و تحقیقاتی به شرح ذیل می‌باشد:

مجتمع دانشگاهی مواد و مهندسی شیمی؛

مجتمع دانشگاهی هوافضا؛
مجتمع دانشگاهی مدیریت و مهندسی صنایع؛
مجتمع دانشگاهی علوم کاربردی (فیزیک – شیمی – ریاضی)
مرکز آموزشی و تحقیقاتی علوم و فناوری زیستی؛
مرکز آموزشی و تحقیقاتی علوم و فناوری نوین ساخت؛
مرکز آموزشی و تحقیقاتی فضایی.
دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان
مجتمع دانشگاهی علوم کاربردی؛
مجتمع دانشگاهی علوم و فناوری زیردریا ؛
دانشکده مهندسی مکانیک و هوافضا؛
دانشکده مهندسی مواد؛
دانشکده مهندسی برق و الکترونیک؛
دانشکده مهندسی صنایع؛
دانشکده علوم و مهندسی دریایی؛
دانشگاه صنعتی مالک اشتر تهران (پردیس)
مجتمع دانشگاهی مواد و فناوری‌های ساخت؛
مجتمع دانشگاهی برق و الکترونیک؛
مجتمع دانشگاهی مدیریت و فناوری‌های نرم؛
مجتمع دانشگاهی فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت ؛
مجتمع دانشگاهی علوم و و فناوری‌های نوین ؛
پژوهشکده پدافند غیر عامل

برای مشاهده تصاویر بیشتر از این دانشگاه اینجا را کلیک نمائید

 

هم اینک دانشگاه صنعتی مالک اشتر با برخورداری از توانمندیها و قابلیت‌های علمی و فنی لازم سازماندهی فعالیت‌های پژوهشی – آموزشی مجموعه‌های آکادمیک، ایجاد ارتباط سیستماتیک با مراکز علمی و دانشگاهی داخل و خارج از کشور، انجام پروژه‌های تحقیقاتی در حوزه‌های کاربردی – توسعه‌ای – بنیادی، گسترش دوره‌های تحصیلات تکمیلی پژوهش محور و دوره‌های تخصصی کوتاه مدت تکنولوژی محور و نیز دوره‌های کاردانی و کارشناسی خاص برای تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور، توسعه اطلاع‌رسانی و انفورماتیک، ساماندهی امر جذب و انتقال تکنولوژی و خدمات علمی و فنی با تشکیل آزمایشگاه‌های آکرودیته (معتمد)، ساماندهی امر استانداردسازی محصولات صنعتی، تشکیل انجمن‌های علمی و… در سطح کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

 

انجمن‌های علمی دانشجویی فعال:

انجمن علمی مهندسی مکانیک
انجمن علمی مهندسی برق
انجمن علمی مهندسی هوافضا
انجمن علمی مهندسی دریا
انجمن علمی مهندسی مواد
انجمن علمی مهندسی اپتیک و لیزر
انجمن علمی مهندسی صنایع
انجمن علمی نانو تکنولوژی
انجمن علمی خلاقیت و نوآوری
انجمن علمی مکاترونیک و ربوتیک
انجمن علمی ریاضی
انجمن علمی فیزیک
انجمن علمی شیمی

در سال ۸۷ پژوهشکده ای به همت اعضای انجمن علمی فیزیک دانشگاه تشکیل شد و به نام دانشمند فقید کشورمان زنده یاد دکتر اردشیر حسین پور مزین شد که هم اکنون دو پژوهشسرای هسته ای واپتیک ولیزر آن مشغول به فعالیت اند در پژوهشسرای هسته ای دانشجویان رشته های مختلف در سه گرایش (رآکتور -بهداشت هسته ای- رادیو ایزوتوپ ) به پژوهش میپردازند. در اجلاس مجمع عمومی اتحادیهٔ دانشجویان فیزیک ایران که تیر ماه ۸۸ در دانشگاه یزد برگزار شد بعد از بیان تئوری (آموزش-پژوهش) این پژوهشکده توسط نمایندهٔ انجمن فیزیک , این روش به صورت الگوی مناسبی برای دیگر دانشگاههای کشور مورد استقبال قرار گرفت و همچنین انجمن فیزیک دانشگاه صنعتی مالک اشتر به عنوان نمایندهٔ قطب سوم کشور در اتحادیه دانشجویان فیریک ایران شناخته شد

مجموعه های آموزشی پژوهشی دانشگاه :

مجتمع دانشگاهی ارتباطات و فناوری اطلاعات ( تهران- لویزان)

مجتمع دانشگاهی برق و الکترونیک ( تهران- لویزان)

مجتمع دانشگاهی علوم کاربردی (اصفهان – شاهین شهر)

مجتمع دانشگاهی علوم و فناوری زیر دریا (اصفهان – شاهین شهر)

مجتمع دانشگاهی علوم و فناوری فارس (شیراز)

مجتمع دانشگاهی مدیریت و فناوری های نرم ( تهران- لویزان)

مجتمع دانشگاهی مکانیک و هوا فضا (اصفهان – شاهین شهر)

مجتمع دانشگاهی مواد و فناوری های ساخت ( تهران- لویزان)

مجتمع دانشگاهی هوا فضا ( تهران- اتوبان تهران /کرج )

دانشکده مهندسی برق (اصفهان – شاهین شهر)

دانشکده مهندسی پدافند غیرعامل ( تهران- لویزان)

دانشکده شیمی و مهندسی شیمی ( تهران- لویزان)

دانشکده مهندسی صنایع (اصفهان – شاهین شهر)

دانشکده مهندسی مواد (اصفهان – شاهین شهر)

پژوهشکده فناوری های زیستی (تهران – لویزان )

پژوهشکده علوم و فناوری دفاعی شمال (فریدون کنار)

پژوهشکده علوم و فناوری دفاعی شمال غرب (ارومیه)

پژوهشکده علوم و فناوری دفاعی هرمزگان (بندر عباس)

مرکز فناوری اطلاعات و خدمات علمی اصفهان (شاهین شهر)

مرکز فناوری اطلاعات و خدمات علمی تهران (لویزان)

هم اینک دانشگاه صنعتی مالک اشتر با برخورداری از توانمندیها و قابلیت‎های علمی و فنی لازم ، با سازماندهی فعالیت‎های پژوهشی – آموزشی مجموعه‎های آکادمیک، ایجاد ارتباط سیستماتیک با مراکز علمی و دانشگاهی داخل و خارج از کشور، انجام پروژه‎های تحقیقاتی در حوزه‎های کاربردی – توسعه‎ای – بنیادی، گسترش دوره‎های تحصیلات تکمیلی پژوهش محور و دوره‎های تخصصی کوتاه مدت تکنولوژی محور و نیز دوره‎های کاردانی و کارشناسی خاص برای تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور، توسعه اطلاع‎رسانی و انفورماتیک، ساماندهی امر جذب و انتقال تکنولوژی و خدمات علمی و فنی با تشکیل آزمایشگاه‎های آکرودیته (معتمد)، ساماندهی امر استانداردسازی محصولات صنعتی و تشکیل انجمن‎های علمی و… در سطح کشور به فعالیت خود ادامه می‎دهد.

دبیر خانه های مرکزی دانشگاه در تهران ، بزرگراه شهید بابایی، لویزان و اصفهان ، شاهین شهر ، انتهای بلوار فردوسی مستقر می باشد .

 

معرفی دانشکده مهندسی برق و الکترونیک:

دانشکده مهندسی برق از سال ۱۳۶۵ هجری شمسی همزمان با تاسیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر ، فعالیت آموزشی خود را به منظور تامین متخصصین الکترونیک مورد نیاز کارخانجات وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آغاز کرد و هم اکنون علاوه بر تربیت کارشناسان الکترونیک فعالیتهای پژوهشی و تحقیقاتی مرتبط با زمینه های مختلف مهندسی برق را دنبال می کند.
این دانشکده در طول مدت حیات خود بر حسب ضرورتها و سیاستهای تعیین شده از سوی مراجع بالاتر عهده دار اجرای دوره های مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده است، و هم اکنون نیز در صدد اخذ مجوز برای اجرای دوره های کارشناسی ارشد مصوب وزارت علوم تحقیقات و فناوری است.


 

آدرس : تهران – بزرگراه شهید بابایی – لویزان – دانشگاه صنعتی مالک اشتر


آدرس : اصفهان -شاهین شهر – انتهای بلوار فردوسی – دانشگاه صنعتی مالک اشتر
وبسایت دانشگاه : www.mut.ac.ir

تجربیات برخی دوستان در مورد مصاحبه دانشگاه مالک اشتر:

 

تاریخ : ۸۷/۳/۲۸

مطلب زیر تجربه منه از شرکت در مصاحبه دانشگاه مالک اشتر … با توجه به گفته دانشجویان این دانشگاه مبنی بر یکسان بودن روال این مصاحبه در سالهای اخیر ، مطالعه این مطلب می تونه به شما برای موفقیت در مصاحبه این دانشگاه کمک کنه .

مکان انجام مصاحبه : تهران – لویزان – بزرگراه شهید بابایی – جنب دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

زمان : ساعت ۸ صبح

مدارک مورد نیاز : اصل شناسنامه

گرچه زمان حضور در دانشگاه ساعت ۸ صبح اعلام شده اما اگه شما یکی دو ساعت دیر کنین اتفاقی نمی افته فقط نوبت مصاحبه حضوری شما احتمالا به نزدیکای غروب میرسه .

در ابتدای ورود اطلاعات شناسنامه ای شما بر روی فرمی ثبت میشه این فرم در حقیقت نوبت مصاحبه شفاهی شماست همچنین فرم دیگه ای به شما داده میشه که شما اطلاعاتی از قبیل : انگیزه شما برای انتخاب دانشگاه مالک اشتر ، انگیزه شما برای انتخاب رشته mba ، دانشگاه و معدل دوره کارشناسی ، رتبه شما در کنکور کارشناسی ارشد ، دانشگاه مالک اشتر در کدوم اولویت انتخاب کردین و … رو باید در این فرم بنویسین . ضمنا یه کاتالوگ معرفی دانشگاه مالک اشتر و یه خودکار هم به شما داده میشه .

پس از این مرحله به شما میگن که به سالن اجتماعات دانشگاه برید ، اونجا یه دفترچه سوال شامل ۴۰ سوال تستی در مورد بینش دینی و تاریخ انقلاب اسلامی به شما داده میشه که باید جواب بدین البته زمانش فکر می کنم نامحدوده ولی خودتون سر ۲۰ دقیقه خسته میشین و پاسخنامه رو تحویل میدین . اگه میخواین این سوالها رو خوب جواب بدین سعی کنین درمورد مطالب زیر اطلاعاتی کسب کنین : توحید ذاتی ، توحید عملی ، قاسطین و ناکثین و مارقین ، تاریخ فتح خرمشهر ، اصول ۱۱۰ و ۱۱۱ و ۱۱۲ قانون اساسی ، روز مبارزه با استکبار جهانی ، سال واقعه طوفان شن و دلیل امریکایی ها برای حمله به ایران ، قاعده نفی سبیل و …

پس از این آزمون یه فرم دیگه به شما داده میشه که در این فرم از شما خواسته شده مشخصات کلیه اعضای خانواده ، سابقه سیاسی وابستگان ، مشخصات وابستگان شما که در خارج از کشور زندگی می کنند و … رو در این فرم بنویسین .

مرحله آخر مصاحبه حضوریه . وقتی که اسم شما رو صدا زدن برای مصاحبه تشریف می برین ؛ این مصاحبه برای هر نفر حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه طول می کشه . سوالاتی که از هر نفر پرسیده میشه متفاوته اما تعدادی از اونها عبارت است از : مشخصات کلیه افراد خانواده و میزان تحصیلات آنها ، نظرتون درباره انرژی هسته ای ، آخرین خبری که شنیدین ، آخرین کتابی که خوندین ، آخرین نماز جمعه و آخرین راهپیمایی که رفتین ، واجبات نماز ، نمازهای واجب ، آیه الکرسی تو چه سوره ای هست ، حدیث ثقلین ، نماز آیات و نماز جمعه چه جوری خونده میشه ، راه های شناخت خدا ، فرق زهد و تقوی ، نظرتون درباره ولایت فقیه ، روز قدس و … ضمنا اگه توی انتخابات سال گذشته مجلس شرکت نکردین بهتره همین الان یه بهونه درست و حسابی جور کنین .
اگه نوبت مصاحبه تون بعد از ظهر شد ناهارو مهمون دانشگاه هستین … نوش جونتون
یه نکته : گر چه دانشگاه مالک اشتر در مورد پوشش و نوع لباس دانشجوهاش سختگیری نمی کنه ، اما دخترها بهتره در زمان مصاحبه حجاب کامل اسلامی رو رعایت کنند . قبول که شدین دیگه کسی (خیلی) کاری باهاتون نداره .

 

تاریخ : ۸۸/۳/۳۱

مصاحبه مالک اشتر نزدیکه. کسانی که مصاحبه دارن بدونن کار سختی پیش رو ندارن و تقریبا یه چیز فرمالیته در انتظارشون هست. به نکات زیر توجه کنید مطمئن باشید که هیچ اتفاقی نمی افته و فقط رتبه سراسریشون منظور میشه :

اول اینکه طبق آخرین صحبت هایی که تا امروز کردم( خرداد ٨٨ ) هنوز برای کارشناسی ارشد مصاحبه عقیدتی و حفاظت اطلاعات هست در حالی که قرار بر حذف اون بود چون دانشگاه دیگه پذیرش بورسیه نداره و عملا مصاحبه بی معنیست و تاثیری بروی قبولی نداره. پس مطمئن باشید فرمالیته هست و سعی کنید با ظاهری مذهبی و فریبنده! برای مصاحبه برید و در ضمن حداقل با اصول دین و مطالب زیر آشنا باشید:

مصاحبه از دو قسمت تشکیل شده : عقیدتی- سیاسی و حفاظت اطلاعات

اما سوالای هر بخش :

معمولا مصاحبه عقیدتی – سیاسی شامل سوالاتی از توضیح مسائل مثل ارکان نماز و شکیات نماز و مسائل کلی دینی هست. همچنین سوالاتی از اینکه چه روزنامه و کتابهایی مطالعه می کنید صورت می گیره. آمادگی برای قرائت قرآن داشته باشید. ایام مهم سال مثل مبعث و تاریخ های مهم دینی و مملکتی رو به یاد داشته باشید.

به عنوان مثال سوالاتی که از خود من یا دوستانم شد:
١- چرا به وجود خدا معتقد هستی؟ چرا هستی به وجود خداوند نیاز داره؟
٢- ارکان نماز رو نام ببر
٣- نام مرجع تقلید شما؟ چرا و چگونه این مرجع رو انتخاب کردید؟
٣- اگر رهبری ( ولی فقیه ) در مورد موضوعی نظری متفاوت با مرجع تقلید شما داشته باشه به کدامیک بایستی عمل کرد؟
۴- قرائت قرآن
۵- ٢٧ رجب چه روزیه؟
۶- شک بین رکعات مختلف نماز
٧- چه روزنامه ای می خونید؟ آخرین کتابی که مطالعه کردید؟ روزی چند ساعت تلویزیون نگاه می کنید؟
٨ – آگاهی از انواع و اقسام نمازهای غیر یومیه. مثل میت و غیره

مسلما بسته به شخصی که از شما مصاحبه می گیره این سوالات متفاوت می شه ولی چهار چوب کلی عقیدتی سیاسی همین هاست. مدت اون بین ٣٠ تا ۴۵ دقیقست.

و سوالات حفاظتی شامل اینکه در مورد خودتون و زندگیتون توضیح بدید. در مورد مسائل مهم ملکتی و سیاسی نظر شما رو می خوان. در مورد سابقه هایی که احیانا اگه داشتید. آیا در خارج کشور فک و فامیل دارید یا نه. و سوالاتی از این دست.
سوالاتی که از من یا دوستانم شده بود :
١- ده دقیقه در مورد این ٢٠ و اندی سال زندگیت توضیح بده!؟
٢- در مورد جنگ آمریکا توی عراق و افغانستان نظرتون چیه؟ فکر می کنید آمریکا به ایران حمله کنه؟ چرا؟
٣- مهمترین مسائل سیاسی داخلی و خارجی کشور چیه؟
۴- سابقه بسیجی دارید؟
۵- خارج از کشور کجاها فامیل دارید؟ ( اگه توی آمریکا یا کشورهای اروپایی که با ایران مشکل دارن فامیل دارید بگید ندارم، عمرا بیان تحقیق کنن که راست گفتید یا نه! )

یه مصاحبه کتیی هم دارید به این صورت که باید به سوالات بلی ، خیر روان بهداشت جواب بدید و امتحان کتبی احکام که مسائل اون خیلی ساده و پیش پا افتادست.

توصیه من به شما : موقع مصاحبه کم نیارید همیشه مثل یه کشتی گیر مقابل فن حریف بدل بزنید مثلا از من پرسید ٢٧ رجب چه روزیه؟ نمی دونستم، جواب دادم حضور ذهن ندارم ولی ١٣ رجب میلاد امام علی (ع) هست. که به نسبت اهمیت کمتر به مبعث پیامبر نشون میده شما حواستون به ایام دینی هست و فقط مشکل حضور ذهنه!

به یاد داشته باشید سوالات صد در صد فرمالیته است و اصلا اضطراب نداشته باشید .و به راحتی می تونید به سوالات جواب بدید. مهم رتبه کنکور سراسری است و نه مصاحبه. مصاحبه از نظر اونها یه فیلتر برای گرفتن ذرات خیلی خیلی بزرگه! که با تیپ فریبنده روز مصاحبه همه چیز حل میشه!! اصلا نگران نباشید.

در مورد دانشگاه مالک اشتر واحد اصفهان ( شاهین شهر ) باید بگم :

برای دختر خانمها چون خوابگاهی در نظر گرفته نشده و تعدادشون کمه تشریف می برن توی خونه های ویلایی شهرک اساتید دانشگاه و جای راحتی دارن و نگران نباشن.
برای آقا پسر دو بلوک خوابگاهی داره و از نظر خوابگاه مشکلی نخواهید داشت. فقط مطلع باشید این دانشگاه فقط دانشجوی پسر می پذیره و تعداد محدودی دختر در کارشناسی ارشد. سطح دانشگاه سال به سال در حال بهتر شدنه چون بعد از تعطیلی سال ٧٨ و برداشته شدن سیستم بورسیه از سال ٨٢ به عنوان یک دانشگاه دولتی معمولی شروع به کار کرد. سعی کنید اینجا رو به عنوان آخرین راه چاره برای قبولی در رشته های فنی مهندسی انتخاب کنید. برای کارشناسی اگه دانشگاه ازاد شهرتون پذیرفته شدید( اگه تو یه کلان شهر زندگی می کنید ) از نظر من اگر توان مالی دارید سعی کنید در شهر خودتون ادامه تحصیل بدید.

 

تاریخ : ۹۰/۳/۳۰

من پارسال برای مصاحبه رفتم سوال هایی که از من پرسیدن ایناست:
مشخصات شخصی(اسم و فامیل وتاریخ تولد سال فارغ التحصیلی اینکه عضو ارگان خاصی هستید یا نه)
مرجع تقلیدت کیه؟
اصول دین چیاست؟ فرق اصول و فروع دین؟ دلیل غیبت امام زمان
نماز آیات چطوریه، تیمم چطوریه، خمس چیه و به چه مصارفی می رسه، مفهوم استحاله، آیا تیمم بر سیمان درست است یانه؟ وقتی که غسل می کنید حتما باید کف پا رو شست یا نه؟ قلب قرآن، عروس قرآن، چقدر قرآن می خونی؟ یه آیه از سوره بقره هم خوندن و گفتن چه معنی میده البته آیش آسون بود، معوذتین چیست؟ نماز جمعه چطوریه، آخرین باری که نماز جمعه رفتین.
رئیس شورای نگهبان کیه؟ منظور از قوه مقننه چیست؟ مجمع تشخیص مصلحت نظام چه کاری انجام می دهد؟ لایحه چیه؟ طرح چیه؟ یه چیزی هم از سخنان رهبری پرسید که یادم نیست
اینا سوال هایی که یادم مونده.

من تقریبا به خیلی از سوالا نیمه نصفه جواب دادم.به نظر من تاثیر زیادی داره،بخصوص با توجه به وقایع یکی دو سال پیش. اگه عضو فعال بسیج یا ارگان دیگه ای باشید می تونه خیلی موثر باشه . مثلا یادمه از من پرسید آیا بعد از فارغ التحصیل شدن توی مسجدی جایی فعالیت داشتی یانه؟
یک چیز دیگه که از سوالا یادم اومد اینه که وقایع تاریخی رو مثل هفت تیر سیزده آبان، روز ملی فناوری هستی و… رو یاد داشته باشید در مورد اتفاقاتی که اخیرا در جهان و ایران افتاده آگاهی کامل داشته باشید

 

تاریخ : ۹۰/۴/۱۴

مصاحبش خیلی آسونه .و اکثر ۸۰ % تو مصاحبه قبول میشن .فقط میمونه رتبه و نمره کتبیت که من رتبم خوب نبود و در نتیجه قبول نشدم

 

تاریخ :
۹۰/۴/۱۴

۱- تست قد ووزن
۲-مصاحبه عقیدتی
۳-مصاحبه سیاسی
۴-تست ورزش
۵-تست پزشکی

 

تاریخ : ۹۰/۴/۱۲

من امروز رفتم .
ورودی یه فرم میدن . داخل که رفتید پر میکنید .
پر که کردید باید مدارکی که دارید رو پیوست کنید( منگنه هست )
بعد باید برید فرم شماره ۲ رو تحویل بگیرید که سه صفحه است . میاید اونم پر می کنید .
بعد از پر کردن نوبت به خدا میرسه که به شما صبر ایوب بده تا بتونید ۲-۳ ساعتی رو تحمل کنید تا صداتون کنن برای مصاحبه . (من صبح ساعت ۶:۴۰ اونجا بودم ساعت ۱۰:۴۵ رفتم برای مصاحبه !!!)
اما مصاحبه‌:
مصاحبه ۴ بخش داشت‌:
۱- رشته و سوابق آموزشی پژوهشی
رتبه‌، معدل‌، شروع و پایان مقطع لیسانس و …
۲- خانواده
شغل پدر و مادر
تعداد اعضای خانواده
حجاب و پوشش مادر و خودتون
سابقه جبهه پدر
خانواده شهید ،جانباز‌، ایثاگر، آزاده
۳-س‌ی ا س ی
تاریخ های مهم (از من ۷ یا ۸ مورد پرسید‌، هم قمری هم شمسی )
مسائل روز ایران و جهان
اتفاقات مجلس
بحث روز کشور
ولی فقیه کیست ؟ چرا هست ؟ از کی به وجود اومد ؟ چرا لازمه؟
هولوکاست
و …
۴-احکام و تاریخ اسلام
مرجع تقلیدت کیه؟
۴ قل رو بگو
تشهد و سلام
شک بین رکعت ۳ و ۴
شک در نماز سه رکعتی
غسل ارتماسی – وضو جبیره -تیمم
بعد از رحلت پیامبر چه اتفاقی افتاد ؟
پیامبران اوالعظم؟ کتاباشون ؟
و …

البته یه تعهد نامه هم میدن که باید امضا کنید . شما تعهد میدید که وزارت دفاع مختار هست بعد از اتمام درس هرجا لازمتون داشت استخدامتون بکنه .( من امضا کردم ولی اثر انگشت نزدم !!! )

کل مصاحبه من ۴۵ دقیقه طول کشید اما توی همین مدت ۳ نفر دیگه اتاق ۱۰۴ مصاحبشون تموم شد !!!
منو کامل تفتیش عقاید کرد !!!
موبایل دوربین دار اجازه نمیدن ببرید داخل .
چادر هم اجباری نیست اما چادری نباشید احتمالش زیاده ردتون کنن . (البته فقط خانم‌ها )
کسانی که سرباز بودن یا خودشون کارمند نیرو های مصلح‌، نفرات اول بدون نوبت رفتن داخل .
به سرباز هام گواهی میدادن که بتونن به پادگان بدن .

راجع به مدرک:
اصل مدرک رو نمی خوان . فقط کپی لازمه .

راجع به پاسخ‌ها‌:
من تقریبا ۹۰% سوالارو جواب دادم .
سوالای سیاسی سعی کنید زیاد اظهار نظر نکنید . بیشتر هم نقل قول کنید از مسئولین مملکت . یعنی ارجاع بدید به نظر اونها .

راستی راجع به ماهواره هم پرسید .دارید ؟ نظرت چیه ؟ موسیقی گوش می کنی ؟ انتخابات شرکت می کنی ؟ راهپیمایی چطور ؟
اسم امام دهم ؟

راجع به اثر انگشت‌:
اجباری بود اما من یادم رفت‌، اون آقاهم چیزی نگفت ‌، منم صداشو در نیاوردم !!!

تاریخ های مهم‌:
انتهای تقویم‌ها معمولا میشه پیدا کرد.
اما چند تاش که مهم هست ایناست‌:
۲۰ فروردین – روز ملی فناوری هسته ای
۱۰ اردیبهشت – روز خلیج فارس
۹ دی – روز بصیرت ملی
۱۴ بهمن – فناوری فضایی
۱۳ آبان – روز دانش آموز
۱۶ آذر – روز دانشجو
و
روز عید غدیر‌، قربان‌، مبعث .
رحلت پیامبر
۳ شعبان – میلاد امام حسین
و …

به سوال‌ها باید کوتاه جواب داد. خانومه اصلا اجازه نمی داد ۱ جمله من ۲ تا بشه. چون به محض اینکه اولین جمله تموم می شد‌، با توجه به جواب من یه سوال می پرسید . خیلی سریع و بدون مکث می پرسید . یکم می خواستی فکر کنی‌، سوال بعدی رو می پرسید .

اینم بهتره بدونید که همه سوال‌ها و جواب‌ها مکتوب می شن.

 

تاریخ : ۹۰/۴/۱۳

سوال هایی که از من پرسیدن و ممکنه براتون مفید باشه:

۲۰ فروردین چه روزی است؟
۳۱ شهریور چه روزی است؟
جهاد اکبر چیست؟
تعداد اعضای شورای نگهبان؟
وزیر دفاع کیست؟
نقش شما در جریان انتخابات سال ۸۸؟
به کی رای دادید؟

تشهد؟
مباح چیست؟
اجماع چیست؟
فتوا چیست؟
آخرین باری که رساله خوندید؟
آخرین باری که نماز آیات خوندید؟
نماز جماعت میرید؟
نماز جمعه چطور؟
آخرین راهپیمایی تون؟
اصول گرا یعنی چه؟
اصلاح طلب یعنی چه؟

و شاید چند سوال دیگر …..

 

تاریخ : ۹۰/۴/۱۸

بالاخره منم ۵شنبه رفتم واسه مصاحبه،بدترین روز ممکن! برگشتیهای روزای قبل بعلاوه ما که نوبتمون ۵ شنبه بود
به غلط کردن افتادم به خدا، فکرشو نمیکردم دیگه در این سطح باشه، ۸:۳۰ صبح رسیدم دانشگاه ۵:۳۰ نوبت مصاحبم شد!!!!
بابا یه مصاحبه رد کردن اینقدر زجر دادن نداره که.

مصاحبه گر به من گفت ۱۰برابر ظرفیت اعلام کردن!

میگفتن پارسال ۴ برابر ظرفیت واسه مصاحبه مجاز کردن
مصاحبه‌ها هم خیلی سختگیرانه انجام شد من شخصا نصف سوالا رو تونستم جواب بدم.

از من که یه سوالای عجیب غریبی به غیر احکام پرسید گیر داده بود به تعریف اصلاحات و سران فتنه سبز!یکی دیگه هم خبرهای لبنان!

 

تاریخ : ۹۱/۳/۱۱

شاید خیلی از شما میخواید خودتون رو برای مصاحبه دانشگاه صنعتی مالک اشتر آماده کنید، حتما کلی سوال توی ذهنتون هست و دنبال یکی میگردید که شرایط مصاحبه و تیپ سوالات رو ازش بپرسید. در اینجا اون چیزی رو که فکر میکنم لازمه بدونید، برای شما توضیح میدم.

چیزایی که باید بدونید:
*دانشگاه صنعتی مالک اشتر دو واحد اصلی در تهران و شاهین شهر اصفهان داره، همینطور واحد های دیگری هم در بعضی شهر های دیگه هست.به هر حال بیشترین رشته ها در این دو واحد اصلی ارائه میشن.

*واحد تهران دانشگاه مالک اشتر در لویزان واقع هست.

*واحد شاهین شهر در شاهین شهر واقع هست.

*شاهین شهر شهر خوب و تر تمیز با مردم با فرهنگ و باکلاسه، اما در کل از نظر مذهبی وضع خوبی نداره. از شاهین شهر تا اصفهان هم ۲۰ دقیقه راهه!! سیستم اتوبوسرانی شاهین شهر فوق العادست!

*در شاهین شهر امکانات خوابگاهی کافی برای دانشجویان ارشد و دکتری آقا هست اما متاسفانه جمعیت هر واحد زیاده(خوابگاه داخل دانشگاه هست). در مورد خانم ها باید بگم که دو تا خونه ویلایی تقریبا بزرگ در داخل دانشگاه براشون در نظر گرفتند! در کل تعداد خانم های دانشگاه خیلی کم بوده!! شاید امسال بیشتر بگیرند.برای متاهلین هم خوابگاه هست!!

*در مورد واحد تهران میدونم که خوابگاه ها بیرون دانشگاه هست و یه سرویس صبح داره یکی هم عصر!!

*از نظر غذایی در کل دانشجو ها راضی هستند.

*خوابگاه ها سیستم وایرلس دارند.

*بر خلاف اون چیزی که شاید شما فکر کنید اینجا ما نه صبح گاه داریم نه لباس نظامی میپوشیم!!
تنها فرقش با دانشگاه های دیگه اینه که اینجا پایان نامه ها بیشتر طوری تعریف میشند که به درد مصارف نظامی میخورند…حتی اگر خود دانشجو متوجه این قضیه نشه.

*استفاده از هر گونه وسیله الکترونیکی در واحد شاهین شهر آزاده ولی در مورد تهران خیلی سخت میگیرند ولی اطلاع چندانی از جوش ندارم.

*اینجا همه بچه مذهبی نیستند!! خیلی ها هستند که حتی نماز هم نمیخونند!!

*خانم ها مجبور به استفاده از چادر نیستند ولی بهتر به خاطر نسبت بالای آقایون به خانم ها مراقب حجابشون باشند…!!!!!! اصلا این دانشگاه حراست نداره…ولی نقطه به نقطه دانشگاه دوربین کار گذاشتند!!

*آقایون مجبور به استفاده از لباس های آستین بلند و .. نیستند

در کل اینجا کسی با کسی کاری نداره

*از نظر امکانات آزمایشگاهی دانشگاه مالک اشتر حرف نداره ، تماما هزینه انجام پروژه توسط دانشگاه پرداخت میشه!!

و اما چند و چون مصاحبه:

در مصاحبه که در برای تمام رشته ها در تهران انجام میشه سوالات عقیدتی، احکام ، سیاسی میپرسند. همین طور باید سیر تا پیاز زندگیتونو از بچگی تا الان تعریف کنید…که همش ثبت میشه.!!
این مصاحبه برای من نزدیک ۴۵ دقیقه طول کشید.

هدف از این مصاحبه اصلا معلوم نیست!! خیلی از دانشجو ها هستند که مخالف نظامند و یا حتی در ستاد انتخاباتی موسوی بودند و الان اینجا درس میخونند.
همینطور افراد بی دین هم هستند که تونستند در مصاحبه قبول بشن. اما بعضی افراد معمولی هستند که هیچ مشکلی نداشتند ولی مصاحبه قبول نشدند!! اصلا معلوم نیست سیستم انتخابیشون چطوره!!!

پس شما اصلا نگران نباشید و کارهای زیر رو انجام بدید:

*صبح اول وقت ساعت ۷ روزی که باید برید برای مصاحبه (که سال قبل اواسط تیر ماه بود) دم در دانشگاه (معمولا واحد تهران) باشید. اگه کمی دیر کنید تا بعد از ظهر اون روز باید توی اون گرما الاف بمونید.از پذیرایی و آب خنک و … اصلا خبری نیست!!

*به محض ورود به دانشگاه شماها رو میگردند و موبایلتونو از شما میگیرند…!! وقتی رفتید داخل یک سری فرم بهتون میدند که همشو باید جواب بدید…!! تقریبا ۴۰ دقیقه پر کردن این فرم ها طول میکشه… قبل از رفتن آدرس و مشخصات کامل ۵ نفر جهت معرف رو یادداشت کنید چون دیگه اوجا موبایل ندارید تماس بگیرید بپرسید…
مشخصات کامل افراد خانوادتون رو هم همشو یادداشت کنید.

*بعدش باید منتظر بشید تا اسمتونو صدا کنند، وقتی رفتید داخل اول از همه باید همه زندگیتونو تعریف کنید! اگه مشکلی تو خانواده شما هست اصلا پنهان نکنید و واقیعت رو بگید…. صداقت بهترین چیزه و اصلا فکر نمیکنم تاثیری در انتخاب شما داشته باشه….

قبلش این موارد رو آماده باشید

*اصول و فروع دین رو حفظ کنید

*احکام مهم رساله رو مرور کنید

*وقایع مهم مذهبی، انقلابی رو از توی تقویم استخراج کنید و حفظ باشید

*از نظر سیاسی فقط کافیه شوت شوت نباشید!!
مثلا اگر پرسیدند دبیر فلان حزب کیه با اعتماد به نفس بگو “نمیدونم …اصلا برام مهم نیست!!”
ولی اگه پرسیدند که پرونده هسته ای ایران تو چه وضیعی هست بگید “خیلی در جریان نیستم ولی داریم با ۵+۱ مذاکره میکنیم” …. خیلی لازم نیست همه مسائل سیاسی رو ریز به ریز بلد باشید…

*اصلا سوالای علمی نمیپرسند!!

یادتون باشه وقتی به مصاحبه دعوت میشید باید تمام مدارک لازم که اعلام میشه رو آماده کنید و به همراه فرم مخصوص که داخل دفترچه اومده روز موعود تشریف ببرید برای مصاحبه.
…..
بعضی از سوالایی که از من پرسیدند:
به خدا اعتقاد داری؟
وجود خدا رو چطور برای خودت اثبات میکنی؟
اصول دین چیه؟
واجبات کدوم ها هستند؟
تشهد نماز رو بخون…!
ولایت فقیه اعتقاد داری؟
نظرت در مورد حوادث سال ۸۸ چیه؟
نظریه مکتب ایرانی در مقابل مکتب اسلامی اولین بار توسط چه کسی مطرح شد
دبیر حزب مشارک کیه
سردبیر روزنامه مردم سالاری کیه
یکی از نمایندگان اقلیت مجلس رو نام ببر
ساختار شورای نگهبان، مجلس خبرگان و وظایفشون
پانزده شعبان چه روزی هست
چرا مالک اشتر رو انتخاب کردی
چرا رشته الکترواپتیک رو انتخاب کردی
در دنیا الان چه خبر هست
مهمترین اخباری که این روز ها شنیدی؟
آیا تا به حال خارج سفر کرده ای؟ برای چه کاری؟
آیا از آشنایان و اقوام شما کسی بیرون از کشور زندگی میکند؟ چرا؟
و از این دست سوالا ها… بقیش دیگه یادم نمیاد

 

تاریخ : ۹۱/۳/۲۷

اولش
که بروید بعد از اسم نویسی و تحویل موبایل وارد محوطه میشوید. بعد از پر
کردن چند فرم ( که شامل اطلاعات شخصی، سابقه علمی، فرهنگی، سابقه کیفری،
ارتباط با خارج از کشور، نوع گذرنامه، معرفی چند معرف به همراه شماره تلفن،
…) و تحویل مدارک لازم (که در اطلاعیه اعلام میشود) باید در صف مصاحبه
منتظر بمانید. دقت کنید که ۶ عدد عکس از شما میخواهند و اگر میخواهید واقعا
در
این دانشگاه قبول شوید حتما از عکسهای موجه تر خود استفاده کنید.

برای
نفر اول بودن در مصاحبه اصلا عجله نکنید. چون هر کس که از مصاحبه برگردد
چند تا از سوالات را به شما خواهد گفت و شما فرصت دارید که با مشورت با
دیگران جواب را بیابید.سوالات چند بخش است:

۱٫      سوالات در مورد اعضای خانواده وشغل و میزان تحصیلات انها

۲٫      سوالاتی در مورد فعالیتهای فوق برنامه شما و نوع تفریحاتی که میکنید.

۳٫      عضو بسیج بودن یک امتیاز ویژه را نصیبتان خواهد کرد.

۴٫      میزان شرکت شما در نمازجماعت، نماز جمعه، راهپیمایی ها، انتخابات ( توجه داشته باشید که اصلا لازم نیست دروغهای شاخدار بگویید !!)

۵٫      اعتقاد شما درمورد ولایت فقیه

۶٫      نظر شما در مورد انتخابات ریاست جمهوری گذشته و اتفاقات ان ( البته شاید الان دیگه این سوال را نپرسند.)

۷٫      نظر شما درمورد جریان انحرافی

۸٫      مسایل مهم روز از دیدگاه شما . چه داخلی… چه خارجی ( پیشنهاد میکنم دو سه روز قبل از مصاحبه اخبار گوش دهید. )

۹٫      سوالات
سیاسی مثل نام وزیرها (نگران نباشید . از اینکه اطلاعات سیاسی شما بالا
نباشد استقبال هم میشود، به شرطی که احساس نکنند انها را گاگول فرض کرده
اید.)

۱۰٫  سوالات دینی  از
انواع راههای اثبات خدا مثل برهان علیت و نظم و… گرفته تا توحید ذاتی و
افعالی و …(پیشنهاد میکنم کتاب دینی دبیرستان خود را ورق بزنید. در غیر
اینصورت صبر
کنید و از کسانی که مصاحبه شده اند کمک بگیرید تا سوالات برای شما جدید
نباشد.)

۱۱٫  احکام دینی ( که مهم ترین سوال ان ارکان نماز و فرق ان با واجبات نماز است. تیمم، وضو، نماز شکسته، …)

۱۲٫  میزان اشنایی با قران و گاهی هم روخوانی قران ( ایه های مهم قران رو حتما  با معنی حفظ کنید مثل ایه تطهیر و ایه های دیگه که الان یادم نیست. البته میتونید از اینترنت جستجو
کنید.)

۱۳٫  ح و شاید چند سوال دیگر …..دیث های مهم مثل حدیث ثقلین

البته تعداد افراد مصاحبه کننده ۴-۵ نفر است و بسته به اینکه پیش چه کسی بیفتید سوالات کمی متفاوت میشود.

در
اخر باید بگم که اصلا نترسید. من خودم دو سال مصاحبه دادم و هر دو بار
قبول شدم.(البته به ان دانشگاه نرفتم) لازم نیست تمامی جوابهاتون باب میل
انها باشد. اگرچه مصاحبه مالک اشتر یه مقدار سنگین است ولی میتوانید با
رتبه های عجیب و غریب قبول شوید(مثلا من دو سال پیش با رتبه ۱۵۰۰ نفر اول
کنترل شبانه دانشگاه و پارسال با ۲۵۰۰ مخابرات شبانه و کنترل شبانه مالک رو
اوردم.) فضای
دانشگاه هوای خوب و پر اکسیژنی دارد و احتمال اشتغال بعد از فارغ التحصیلی
هم زیاد است.

 

رتبه های قبولی گرایش های ارشد برق در دانشگاه مالک اشتر:

رتبه ی ۱۵۰۰ گرایش قدرت
شبانه ی قدرت دانشگاه مالک اشتر

رتبه ی ۱۶۳۰ گرایش مخابرات
شبانه ی مخابرات دانشگاه مالک اشتر
رتبه ی ۲۰۰۰ گرایش مخابرات
شبانه ی رمز دانشگاه مالک اشتر
رتبه ی ۲۰۳۶ گرایش مخابرات
شبانه ی مخابرات دانشگاه مالک اشتر
رتبه ی ۲۲۸۷ گرایش مخابرات
روزانه ی مخابرات دانشگاه مالک اشتر

رتبه ی ۳۶۰۹ گرایش کنترل
شبانه ی سیستمهای هدایت وکنترل دانشگاه مالک اشتر

 

آماری از سال ۹۰ :
اسامی چند برابر ظرفیت در تاریخ ۱۳۹۰/۰۳/۳۱ اعلام شد.
زمان مصاحبه دانشگاه مالک اشتر از ۱۲ تیر تا ۱۶ تیر بود.
تعداد ۳۷ هزار نفر از میان داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۰ در گروه رشته های بورسیه، دارای شرایط خاص، دوره های مجازی و بین الملل مجاز به انتخاب رشته شدند که پس از برگزاری مصاحبه ها و سایر شرایط پذیرش، در نهایت ۵ هزار و ۹۰۰ نفر پذیرش شدند.
یعنی بیش از ۶ برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه کرده بودند!

 

زمان مصاحبه دانشگاه مالک اشتر در سال ۹۱ را از اینجا دریافت نمائید.

نوشته های مشابه

‫۵۸۶ دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشین
    گفته بودین اکه بالای ۳۰۰۰ هستین باید شانس داشته باشین این جملتون برای رشته های اصلی مالک صادقه یا برا رشته های فرعی مثله رادیو الکترونیک هم صادقه این رشته تا پارسال تا چند قبولی داد و امسال شما با توجه به تجربتون تا چند قبولی میده؟


    مدیر:
    سلام.ممنون.منظورم شانس داشته باشید برای مصاحبه که تصحیح شد.
    ببینید مثلا از رتبه ۲۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دعوت میشن برای مصاحبه رادیو الکترونیک که بعضی ها روزانه و بعضی ها هم شبانه زدن!مهم اینجاست که مثلا بین این رتبه چند نفر دعوت به مصاحبه شدن،چند نفر روزانه و چند نفر شبانه،چند نفر انصراف میدن،چند نفر مصاحبه رد میشن،بسیجی فعال داشته باشید امتیاز مثبت براتون هست،و…
    حالا با مطالب گفته شده بالا بیشتر باید شانس داشته باشید برای قبولی در مصاحبه،رتبه خوب،ظاهر مناسب و…همه دست به دست هم میدن تا در نتیجه نهایی اسم شما جزو پذیرفته شدگان باشد.پس نمیشه گفت تا چه رتبه ای امید به قبولی هست!اما پیش بینی بنده در شبانه این رشته تا ۴۰۰۰ نهایتش تا ۶۰۰۰ می باشد.

  2. سلام استاد خسته نباشین
    همین الان یه خبر موثق در مورد قبولی رشته رادیو الکترونیک پیدا کردم اونم اینه که در سال (۸۹ )رتبه ۴۱۲۵و۴۲۰۰ در روزانه رادیو الکترونیک پذیرفته شدن احتمالا سال ۹۰ این مقدار بیشتر شده ؟و ساله ۹۱ شاید بیشتر بشه؟
    وایا با این تفاصیر با رتبه ۵۷۰۰ به شبانه رو دعوت میکنن؟


    مدیر:
    سلام.ممنون.منبع این خبر رو ذکر کنید لطفا.سال ۹۰ بیشتر شده ولی امسال با توجه به اینکه محل تحصیل این دانشگاه تهران میباشد و ظرفیت های تهران هم کاهش پیدا کرده احتمالا روزانه تا ۵۰۰۰ و شبانه تا ۶۵۰۰ بگیره البته با توجه به حرف شما.

  3. سلام از درست بودنه خبر مطمئنم چون تویه لیست قبولی های پارسه در سال ۸۹ بود و خودم با چشمای خودم دیدم چون من خودم قبلا پارسه کار میکردم از صحت خبرهاشون مطمئنم اون دو نفر دانشگاه ازادی بودن اکه بخواین اسماشونو بهتون بگم؟
    پس با اختمال غریب به یقین دعوت میشم؟


    مدیر:
    اگه از این رتبه و محل قبولی های موثق دارید اعلام کنید تا دوستان استفاده کنند.برای سال ۹۰ هم دارید؟
    احتمالا برای مصاحبه دعوت میشین بله!

  4. سلام مهندس خسته نباشید . میخواستم بپرسم مانعی نداره که من در بخش نظرات خبرهای جدیدتون این خبر رو بزارم ؟
    چون این خبر تازه هست و خیلی از دانشجویان شمالی که در استان های دیگه دانشجو هستن از این موضوع خبر ندارن و در ضمن سایت شما هم بیننده زیاد داره .
    با اجزه ی شما :
    دوستانی که شمال کشور هستن و میخان ارشد امتحان بدن یه سری به سایت زیر بزنن .
    http://www.tandiselectronic.blogfa.com


    مدیر:
    سلام.ممنون.مشکلی نیست.

  5. چشم استاد سعیمو میکنم وخیلی خوشحال میشم بتونم بهمه کمک کنم
    مثلا ۳۶۰۰و۳۲۰۰ شبانه اجزا دقیق قبول شدم

  6. سلام مهندس دستتون واقعا درد نکنه
    واسه دانشگاه امام حسبن هم چیزی میذارید؟


    مدیر:
    سلام.خواهش میکنم.فعلا که در حال جمع آوری اطلاعات هستم با توجه به مشکل باز نشدن سایت این دانشگاه اطلاعات موثق کمتری میشه جمع آوری کرد.بازم سعی خودمو میکنم که هر اطلاعات مفیدی از این دانشگاه و شهید ستاری و…پیدا کردم روی سایت بذارم.

  7. سلام اطلاعات مفیدی بود و ممنون.درباره مصاحبه وزارت دفاع هم دونستن همین مطالب کاقیه؟ضمنا ادامه تحصیل در صورت پذیرش در وزارت دفاع وجود داره؟


    مدیر:
    سلام.معمولا عقیدتی و سیاسی و دینی سوال میکنند که بیشتر همین سوالات هستند.در این مورد اطلاعی ندارم باید موقع مصاحبه از مسئولین بپرسین.

  8. دوباره عرض سلام و خسته نباشی خدمت استاد عزیز

    اگه یه نفر دو تا دانشگاه شرایط خاص مصاحبه اش را قبول بشه بعد میتونه یکیش را انصراف بده تا سنجش اون انتخاب را حذف کنه


    مدیر:
    سلام.ممنون.خیر.هر کدام از دانشگاه های مد نظر را زودتر زده باشید قبولی در آن دانشگاه اعلام خواهد شد.

  9. سلام.میخواستم بدونم مصاحبه چقدر طول میکشه؟اخه ما از جنوب بادی بریم تهران و واسمون سخته.جایی نیست که ما رو اسکان بدن؟با تشکر


    مدیر:
    سلام.بستگی به تعداد مصاحبه کنندگان دارد و اینکه نفر چندم باشید!اما اگر میخواهید زودتر کارتون تموم بشه سعی کنید اول وقت اونجا باشید.فکر نکنم جایی برای اسکان در نظر گرفته باشند.

  10. سلام. من دانشجوی الکترونیک مالک اشتر هستم . ورودی ۸۹٫ رتبه ام ۱۱۳۲ شده بود . تا رتبه ۱۳۰۰ هم فکر کنم روزانه قبول شدن ولی دوستم ۱۵۰۰ الکترونیک بود که شبانه قبول شد.
    در مورد وسایل الکترونیکی و … که بعضی هامی خوان بدونن ممنوعه یا نه ، فقط روز مصاحبه نمی تونین گوشی دوریبین دار ببرید ولی بعد از قبولی مشکلی نداره ، بردن لپ تاپ هم که قبلا ممنوع بود ۲ ماهه آزاد شده و ممنوعیتی نداره..
    مصاحبه یه کم سخته ولی بعد از قبولی دیگه کسی کاری به کارتون نداره. امکانات آزمایشگاه و … هم برای پروژه ها خیلی خوبه . فقط پروژه ها باید در راستای پروژه های مصولب دانشگاه باشه.

  11. سلام

    استاد ببخشید می خواستم بدونم با رتبه ۳۰۴۲ الکترونیک و ۳۱۰۰ مخابرات، احتمال قبولی من در مالک اشتر هست… شبانه های مالک اشتر تهران رو زدم.

    مرحله اولش قبول می شم؟؟؟؟ … بسیجی فعال رو هم دارم.


    مدیر:
    سلام.بله احتمالش هست.قبولی در دانشگاه های دارای شرایط به مصاحبه و شانس بستگی دارد.بسیجی فعال هم شانس قبولیتون رو بیشتر میکنه،براتون امتیازی مثبت هست و اگه مصاحبه مشکلی نداشته باشید وضع ظاهرتون مناسب باشه و کمی مثبت باشه،قبولیتون بالای ۸۰ درصد هست.

  12. سلام
    رتبه قدرت من ۲۴۱۸ هست. می خواستم بدونم احتمال قبولی من در دانشگاه شاهد چقدره ؟؟
    شبانه های شاهرود و کاشان و سمنان و اراک چقدر احتمالش هست؟؟
    قبول می شم؟
    غیرانتفاعی ها چطور؟؟ همه ی غیر انتفاعی ها رو انتخاب کردم.


    مدیر:
    سلام.احتمالش هست خصوصا شبانه شاهد.احتمالش کمه.غیرانتفاعی ها که قبولیتون تقریبا ۱۰۰ درصدی هست.

  13. سلام

    ببخشید من با رتبه ۳۰۴۲ الکترونیک احتمال قبولیم در غیر انتفاعی ها هست؟
    اول غیرانتفاعی سجاد مشهد بعد شهاب دانش قم رو زدم.
    کنترل هم همین طور زدم ولی رتبه ام ۳۰۷۲ بود. شانسی دارم؟؟


    مدیر:
    سلام.فقط همین دو غیرانتفاعی رو زدین؟

  14. اینطوری انتخاب کردم:

    سجاد مشهد و شهاب دانش قم به ترتیب گرایش هایم

    ۱- الکترونیک (۳۰۴۲)و کنترل (۳۰۷۲ ) و قدرت (رتبه ام ۲۴۱۹) و مخابرات(۳۱۰۰)
    ۲- فیض کاشانی کنترل و قدرت
    ۳- غیر انتفاعی گلپایگان کنترل و قدرت
    ۴- هدف ساری الکترونیک و قدرت
    ۵- روزبهان ساری قدرت

    ساری رو آخر زدم چون رفت و آمد برایم مشکل بود.

    حالا شانس قبولیم در غیر انتفاعی ها کدومش بیشتر هست؟؟؟ یا صد درصدی هست؟

    با تشکر


    مدیر:
    در همه ی غیرانتفاعی ها شانس قبولی دارید اما در قدرت فیض کاشانی شانس بیشتری برای قبولی دارید.پس اگر سجاد مشهد و شهاب قم قبول نشوید احتمالا قدرت فیض کاشانی قبول هستید.

  15. ببخشید گرایش قدرت برای خانم ها چطوره؟؟

    کارشناسی ام الکترونیک بود… من فقط درس تجزیه ام را خراب زدم و رتبه ام خیلی پایین آمد.

    اگر بخوام ارشد قدرت ادامه بدهم آشنایی نسبت به گرایش های ارشد قدرت دارید؟؟

    با تشکر


    مدیر:
    از نظر واحد ها که باید نزدیک ۱۲ واحد دروس جبرانی قدرت بگذرانید.تقریبا کار سختی پیش رو دارید.از نظر شغلی هم معمولا بنده کمتر دیدم که یک خانم را جذب کنند.در کل برای خانم ها در گرایش های برق ، الکترونیک و مخابرات مناسب تر می باشد.برای اطلاع بیشتر به لینک زیر مراجعه نمائید.

    http://bargharshad.ir/category/23

  16. ببخشید یه سوال دیگه هم داشتم.

    این که گفتید ممکن هست فیض کاشانی قبول بشم یعنی با این رتبه ام که با سهمیه نوشته ۲۴۱۹ و بدون سهمیه شده ۲۴۲۹ سجاد مشهد یا شهاب دانش قم و یا پویش قم احتمالش کمه ؟ یا نه زیاده با توجه به رتبه های پارسال؟؟

    پارسال با ۲۴۵۰ (فکر کنم) غیرانتفاعی هدف ساری قبول شده بودن

    چون اینا رو قبل از فیض کاشانی زدم.


    مدیر:
    سجاد مشهد و شهاب دانش قم دو غیرانتفاعی سطح بالا محسوب می شود،بقیه غیرانتفاعی ها مثل هدف ساری و پویش قم شانستون خیلی زیاده.البته من با ۳۰۰۰ الکترونیک گفتم احتمالش کمه،با ۲۴۰۰ قدرت احتمالش هست سجاد یا شهاب رو بیارید.

  17. یه سوال واسم پیش اومده….مگه هنوزم میشه انتخاب رشته کرد که دوستان هی میپرسند با فلان رتبه کجا میشه قبول شد؟؟!!!!!!!!!!
    بچه ها بیخیال شید دیگه…برید به زندگی تون برسید…الان دیگه کاری نمیشه کرد جز منتظر بودن

  18. سلام خسته نباشید آیا با رتبه ۱۴۶۰ می تونم الک مالک رو قبول شم ممنون


    مدیر:
    سلام.ممنون.رتبه تون که خوبه، ۱۰۰ درصد هم برای مصاحبه دعوت میشین،اما برای مصاحبه اگر تا ۵۰ درصد هم آماده باشید و مشکل خاصی نداشته باشید قبولیتون قطعی خواهد بود.

  19. ببخشید منظورم روزانه الک مالکه -(بارتبه۱۴۶۰ الک)-به فرض اینکه مصاحبه هم قبول شدیم آیا با این رتبه روزانه مالک رو قبول میشیم
    به امید آبادانی ایران اسلامی عزیز


    مدیر:
    با فرض اینکه نمره کل قبولی در روزانه مالک اشتر ۳۰۰ باشد ۱۰۰ نمره شامل نمره آزمون و معدل می باشد که وضعیت شما بسیار مناسب می باشد و ۲۰۰ نمره هم مربوط به مصاحبه می باشد که با کسب حداقل نمره ، قبولی تون قطعی خواهد بود.
    معمولا قبولی های روزانه سال گذشته رتبه هاشون در همین رنج بوده است.

  20. با عرض سلام و خسته نباشید.ببخشید شنیدم واسه دانشگاه مالک اشتر عضویت در بسیج و یا ایثارگری امتیاز حساب میشه، آیا این درسته؟اگه آره آیا نیازی به ارائه مدرک داره یا خیر؟ممنون


    مدیر:
    سلام.ممنون.لطفا نظرتان را به صورت خصوصی نفرستید چون امکان مشاهده و درج پاسخ وجود ندارد برای همین باید دوباره توسط بنده نظرتان ثبت شود.
    بله امتیاز حساب می شود.احتمالا ارائه همان کارت بسیجی تان کافی می باشد.

  21. سلام
    شبانه دانشگاه شاهد بهتره یا ازاد نجف اباد؟؟


    مدیر:
    سلام.از نظر هزینه و ارزش مدرک دانشگاه شاهد،از نظر امکانات و فضای آموزشی و محیط مناسب دانشگاه آزاد نجف آباد.
    البته دانشگاه آزاد نجف آباد یکی از دانشگاه های خوب می باشد و در بین دانشگاه های آزاد تراز بالایی دارد ولی به هر حال دانشگاه آزاد محسوب می شود و مدرک شاهد ارزش بیشتری دارد.
    از نظر محل سکونت هم اگر اصفهان هستید دانشگاه آزاد نجف آباد میتونه انتخاب مناسب تری باشد.

  22. سلام
    دانشگاه صنعتی همدان از نظر سطح علمی در چه سطحیه حداکثر با چه رتبه ای میشه قبول شد ؟


    مدیر:
    سلام.از نظر کدام رشته و گرایش؟

  23. ارشد برق کنترل و الکترونیک


    مدیر:
    دانشگاه صنعتی همدان ۶ سال بیشتر نیست که تاسیس شده و در مقایسه با دانشگاه بوعلی سینا حرفی برای گفتن نداره و ارشد کنترل هم امسال تازه اورده و فقط می توان گفت سطح تقریبا متوسطی دارد.در مورد رتبه تا ۲۵۰۰ هم میشه قبول شد.

  24. با سلام- میخواستم بدونم مصاحبه عقیدتی-سیاسی-و دینی برای همه رشته ها هستش؟ بعد اینکه سوالات تخصصی در مورد همون رشته نمی پرسند یعنی اینکه فقط فقط همین سیاسی عقدتی دینی می پرسن؟ تشکز


    مدیر:
    سلام.بله.تا حالا مشاهده نشده است سوالات تخصصی بپرسند.

  25. سلام من رتبه ام ۲۲۰۰ مخابرات هست . توی انتخاب رشته دانشگاه مالک روزانه رو زودتر از شبانه یزد زدم. اول اینکه دانشگاه مالک روزانه قبول میشم با فرض قبولی در مصاحبه با حداقل نمره؟
    و دمومن استاد در یک کلام برای من یزدی شبانه یزد سیستم یهتره یا مالک (البته اگر رتبه قبولیشو دارم)
    با تشکر


    مدیر:
    سلام.در مصاحبه پارامترهای زیادی مورد ارزیابی قرار میگیرد،داشتن کارت فعال بسیج و خانواده شهدا و… کمک زیادی به قبولی میکند.احتمال قبولی تون هست اما با توجه به موارد فوق.
    به نظر بنده یزد!

  26. استاد شرمنده این نمونه رتبه های سال ۹۰ مالک چرا این جوری هست؟
    رتبه ۱۶۳۰ شابنه رمز آورده در صورتی که ۲۲۸۷ روزانه؟


    مدیر:
    سلام.اینها نمونه رتبه های سال های گذشته می باشد و فقط مختص سال ۹۰ نیست.برای سال ۹۰ به لینک زیر مراجعه نمائید.

    http://bargharshad.ir/post/68

  27. با سلام و خسته نباشی به استاد عزیز
    ببخشید یه سوال داشتم من رتبه مخابراتم ۴۶۰۰ است که برای مصاحبه هم دعوت شده ام .با توجه به داشتن بسیج فعال احتمال داره شبانه مخابرات گرایش رمز قبول بشم؟رتبه تا چه حدی تاثیر داره در قبولی


    مدیر:
    سلام.سلامت باشید.داشتن بسیجی فعال فقط شانس قبولی را بالا می برد و قطعی نمیکند.نمره و رتبه هم مثلا یک سوم کل نمره را تشکیل می دهد.

  28. با سلام وخسته نباشیدو خیلی ممنون از اطلاعات بسیار خوبتون

    من رتبه ی قدرتم ۱۴۲۰ و رتبه مکاترونیکم ۱۵۰۰ هستش به نظرتون من مالک اشتر شاهین شهر رو می یارم؟


    مدیر:
    سلام.ممنون.خواهش میکنم.از نظر رتبه که وضعیتتون خیلی خوبه،حتی شانس قبولی در روزانه دانشگاه های خوب دیگر هم دارید.اگر در مصاحبه مشکلی نداشته باشید قبولی تون قطعی خواهد بود.

  29. سلام بنده در چند برابر ظرفیت مالک اشتر قبول شدم ولی رشته مورد نظر من در شاهین شهر است حالا نمیدونم که واسه مصاحبه باید برم به تهران یا اصفهان ممنون میشم زودتر کمکم کنید.


    مدیر:
    سلام. برای اطمینان بیشتر با دانشگاه تمام بگیرید.احتمالا باید اصفهان باشه ولی ممکن است داوطلبان تهرانی بتوانند در تهران مصاحبه شرکت کنند.

  30. با سلام
    می خواستم بدونم اگه قبلا خارج از کشور زندگی کرده باشیم مثلا من ۱ سال امریکا زندگی کردم اینو باید بگم یا نه


    مدیر:
    سلام.متاسفانه من از افکار و ذهنیت افراد مصاحبه کننده اطلاعی ندارم.برای همین طبق شنیده ها باید بگم که ممکن است برایشان زیاد جالب به نظر نرسه و سوالات بیشتری کنند در این مورد و آنها هم در این مورد خبره هستند.

  31. سلام شما میدونید کسانی که برای دانشگاه با شرایط خاص دعوت به مصابحه شدند آیا به این معنی هست که انتخاب های قبلی در انتخاب رشته را قبول نشدند؟ یا هر کسی که این دانشگاه ها را در انتخاب رشته مینویسند با توجه به رتبه دعوت می شوند؟


    مدیر:
    سلام.با توجه به رتبه تا چند برابر ظرفیت هر داوطلبی که دانشگاه های دارای شرایط را انتخاب میکند به مصاحبه دعوت میشود.مثلا فردی با رتبه ۴۰۰ هم دعوت به مصاحبه دانشگاه شاهد شده در صورتی که این دانشگاه را آخر زده است.

  32. سلام استاد من با رتبه ۱۱۵۰ روزانه سیستم والک صنعتی شیراز و اصفهان رو بعد از سیستم والک مالک وارد کردم برای من هم بیشتر ادامه تحصیل مهمه !!به نظرتون مصاحبه مالک رو برم؟؟؟؟؟؟ این هم برای من مسئله ای شده
    با تشکر


    مدیر:
    سلام.صنعتی مالک دانشگاه خوبی هست و صرف نظر از شرایط دانشگاه ، سطح خوبی دارد و برای ادامه تحصیل مشکل خاصی در ایران که نخواهید داشت ولی در خارج از کشور ممکن است به مشکل بربخورید.

  33. با سلام.کسانی که رتبه بالا آورده اند چند درصد احتمال قبولی دارند در شبانه مالک اشتر؟


    مدیر:
    سلام.کسانی که رتبه بالا آورده اند باید مصاحبه را خیلی خوب انجام دهند و شانس داشته باشند.

  34. سلام من رتبم ۳۶۹ مدیریت سیستم و بهره وری(صنایع) شده فکر میکنید مالک اشتر تهران بهتره یا اصفهان.با این رتبه احتمال قبولیم چطوره


    مدیر:
    سلام.در مورد رشته صنایع اطلاعی ندارم.اما انتخاب کردن این دو دانشگاه کاملا نظر شخصی هست و به خود فرد برمیگردد.
    پیشنهاد میکنم شرایط تان را در نظر بگیرید و با توجه به نیازتان یکی از این دو را انتخاب کنید.مثلا برای شما تحصیل در تهران در اولویت می باشد یا آینده شغلی مناسب ، در این صورت مالک اشتر انتخاب مناسبی می باشد.
    از نظر مدرک و سطح علمی مقایسه کردن این دو دانشگاه کار سختی می باشد برای اینکه معیارهای زیادی باید بررسی شود.
    به هر حال پیشنهاد میشه اگر محل سکونت شما تهران هست دانشگاه مالک اشتر را انتخاب کنید.

  35. سلام.آیا داشتن مذهب سنی تاثیری بر مصاحبه دارد یا نه ؟ با تشکر


    مدیر:
    سلام.در شرایط دانشگاه که شیعه بودن یا سنی نبودن ذکر نشده است مگر در سیاست دانشگاه این موضوع در مصاحبه لحاظ شود که اطلاع موثقی در این رابطه وجود ندارد.

  36. سلام تغییر رشته از قدرت به مهندسی پزشکی از مقطع لیسانس به فوق به نظرتون در آینده تاثیر مخرب دارد(منظورم بعدها برا ادامه تحصیل در مقطع دکترا در مصاحبه اشکال نمی گیرن که لیسانستون قدرت بوده و فوق مهندسی پزشکی!)
    بازار کار مهندسی پزشکی خوبه یا نه
    به نظرتون در فوق برا مهندسی پزشکی که جبرانی میخورم اسیب پذیر نیست
    به قدرت و مهندسی پزشکی علاقه دارم
    آیا در کل این کار منو (تغییر رشته ) رو تایید میکنید
    متشکر از راهنماییتون


    مدیر:
    سلام.تغییر رشته معمولا در دو حالت بوجود میاد،اجباری یا علاقه به رشته جدید
    اما با توجه به اینکه مهندسی پزشکی یکی از گرایش های مهندسی برق محسوب می شود زیاد تاثیر گذار نیست ولی اگر علاقه باشه می تواند سختی و تاثیرات منفی را از بین ببرد.
    خیلی ها با تغییر رشته ضرر کردند و خیلی ها هم براشون مفید بوده و به مدارج بالا رسیدن.
    در کل شما به موفقیت خود در این رشته فکر کنید.اما اینم بگم که آینده شغلی این رشته زیاد جالب نیست.مگر در دانشگاه های زیر نظر وزارت دفاع تحصیل کنید و بعدش معرفی بشین به ارگان دولتی و زیر نظر آنها.

  37. سلام
    میدونم این وبلاگ مخصوص بچه های مهندسیه با این حال ممنون میشم در رابطه با رشته دیپلماسی کنترل تسلیحات دانشگاه مالک اشتر که از مجموعه علوم سیاسی پذیرش میکنه راهنمایی کنید اینکه اصلا شامل چه مواردی میشه و اینده شغلی و تحصیلیش چه جوریه


    مدیر:
    سلام.متاسفانه در مورد این رشته اطلاعی ندارم.

  38. سلام

    ببخشید من رتبه ام ۲۰۰۰ در گرایش قدرت بود. برای مصاحبه نه مالک اشتر اسمم دراومده و نه شاهد(چه روزانه و چه شبانه) ولی دوستام تا رتبه ۶۰۰۰ توی گرایش های دیگه به مصاحبه دعوت شدن. دلیلش فقط گرایش بوده؟؟ شما می دونین که امسال قدرت تا چه رتبه ای اسمشون دراومده؟؟


    مدیر:
    سلام.بله فقط بخاطر گرایش یوده.فکر کنم تا ۱۵۰۰ – ۱۷۰۰

  39. سلام خواستم بدونم با رتبه۱۴۶۴قدرت میتونم از روزانه مالک اشتر قبول بشم؟ مصاحبم خیلی خوب بود همرو جواب دادم.


    مدیر:
    سلام.رتبه تنها بخشی از قبولی شما را تحت تاثیر قرار میدهد،مصاحبه،حضور در انتخابات،بسیجی فعال و…قبولی شما را قطعی خواهند کرد.

  40. سلام .خسته نباشید.بنده امسال کنکور دارم.وخیلی به رشته هوافضا علاقه مندم باحدود چه رتبه ای می توانم توی دانشگاه مالک اشتر در این رشته تحصیل کنم؟
    ممنون

    1. سلام.متاسفانه از رتبه قبولی هوافضا اطلاع دقیقی ندارم.اما با توجه به ظرفیت این رشته احتمالا زیر ۱۰۰۰-۱۵۰۰ باید باشد.

  41. سلام نسبت به مصاحبه عقیدتی سیاسی دانشگاه مالک اشتر مشکلی ندارم فقط وضعیت دندان هایم جالب نیست و تعداد خرابی انها زیاد است ایا در تست پزشکی قبول میشوم خواهشا چون دسترسی مداوم به اینترنت ندارم پاسخ را برایم ایمیل کنید

    1. سلام.دانشگاه های مالک اشتر و شاهد فقط مصاحبه دارند.دانشگاه هایی که تعهد استخدامی دارند تست پزشکی دارند مثل دانشگاه امام حسین (ع)

    1. سلام.همانند ارشد است.پس از شرکت در آزمون سراسری و مجاز به انتخاب رشته ، میتوانید دانشگاه فوق را انتخاب نمائید و سپس در مصاحبه شرکت می کنید و در صورت قبولی در اعلام نتایج نیمه متمرکز آزمون سراسری اسامی در سایت سنجش اعلام خواهد شد.

  42. سلام.خسته نباشید.به نظرتون با رتبه ۱۶۰۰ مکاترونیک میتونم روزانه مالک اشتر قبول شم؟من همه شرایط قبولی توو مصاحبه رو دارم به جز بسیجی فعال که اون هم حقیقتش تا الآن پیش نیامده بود که برم عضو بسیج بشم.به نظرتون این مسئله چقدر روی قبولی من میتونه تاثیر بذاره ؟

    1. سلام.بله احتمالش هست.میتوانید برای اطمینان از نرم افزار انتخاب رشته سایت استفاده نمایید.بسیجی فعال یکی از امتیازها می باشد و تاثیر گذار هست ولی نداشتن چنین امتیازی باعث نمی شود مردود شوید!اگر سایر شرایط تان مثبت باشد قبول خواهید شد.

  43. سلام!
    با رتبه ی ۳۱۶۸ مهندسی شیمی یا ۶۰۴ بیوتکنولوژی می تونم شبانه قبول شم؟ خاهشا بگین چون خییییلی برام مهمه

  44. با عرض سلام و خسته نباشید به دوستان
    ببخشید سوالم رو اینجا میپرسم چون هیچ سایتی مربوط به ارشد مهندسی مواد مالک اشتر پیدا نکردم
    میتونید با توجه به رتبه های قبولی رشته مهندسی مواد دانشگاتون بگید که میشه من با رتبه ۵۸۶ رشته انتخاب مواد یا شکلدهی فلزات مالک اشتر قبول بشم؟ممنون میشم اگه بتونید پاسخ بدید

  45. با عرض سلام و خسته نباشید به دوستان
    ببخشید سوالم رو اینجا میپرسم چون هیچ سایتی مربوط به ارشد مهندسی مواد مالک اشتر پیدا نکردم
    میتونید با توجه به رتبه های قبولی رشته مهندسی مواد دانشگاتون بگید که میشه من با رتبه ۵۸۶ رشته انتخاب مواد یا شکلدهی فلزات مالک اشتر قبول بشم؟ممنون میشم اگه بتونید پاسخ بدید یا در صورت امکان شماره تماس یکی از بچه های مواد دانشگاتون رو بدید

  46. سلام.ببخشید با رتبه ۳۵۰۰ مکانیک احتمال قبولی در شبانه مالک اشتر رو دارم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  47. سلام خسته نباشید
    به نظرتون من با رتبه ۲۸۰۰ الکترونیک یا مخابرات شبانه مالک اشتر یا دانشگاه غیر انتفاعی در تهران را میارم؟
    با تشکر

  48. سلام و خسته نباشید. خواهشا میشه بگید با رتبه ۶۵۰ مکانیک گرایش ساخت و تولید میشه ساخت و تولید مالک اشتر رو آورد و اینکه یه گرایش دیگه داره ظاهرا به اسم تسلیحات الان مدرکی که صادر میشه مهندسی تسلیحات یا مکانیک؟

        1. سلام.طبق مدارک ارائه شده زمینه تخصص در مدرک درج نخواهد شد!سال قبل عنوان تحصیلی میشد مهندسی مکانیک گرایس سلاح ولی امسال میشه مهندسی مکانیک گرایش ساخت تولید

  49. با عرض سلام وخسته نباشید. آیا احتمال قبولی در رشته مخابرات سیستم با رتبه ۲۲۴۵ در دانشگاه امام حسین ع و یا مالک اشتر در دوره ی روزانه وجود دارد؟ ممنون

  50. سلام . ببخشید ۲تا سوال دیگه هم داشتم اگه لطف کنید پاسخ بدید ممنون میشم.
    ۱٫ اون دوتا کد رشته هایی رو که میتونیم انتخاب کنیم و جزء شرایط خاص اند و مصاحبه دارن، ممکن هر دو شو مجاز به مصاحبه بشیم و بتونیم هردو شو مصاحبه بدیم؟
    ۲٫ اگر مجاز به مصاحبه شدیم و توی مصاحبه مردود شدیم دیگه کد رشته های بعدی مون که ممکن بود قبول شیم می سوزن و ازبین میرن آیا؟
    تشکر.

  51. سلام ..میخواستم بدونم ایا دانشگاه مالک اشتر در گرایش الکترونیک قدرت پذیرش دارد یا نه…..با چه رتبه ای…..ایا امکان استخدام در وزارت دفاع در پایان کارشناسی ارشد وجود دارد یا نه…با تشکر

  52. با سلام.ممنون از راهنماییتون.خواستم بدونم واسه دانشگاه مالک اشتر واسه مقطع ارشد اول بایدجایی ثبت نام کرد یا تو همون فرم اتنخاب رشته بزنیم کافیه؟آخه شنیدم باید اول ثبت نام کنی

  53. سلام میخواستم بدونم این دانشگاه چه امکانات ویژه ای داره؟به دانشجویان کمک هزینه تحصیلی تعلق می گیره؟پوشیدن چادر اجباریست؟

  54. سلام
    میتونین آخرین رتبه ی قبولی تو ارشد سازه پدافند غیرعامل روزانه رو بفرمیین؟
    دروس این رشته چیا هستن؟
    میشه همزمان با تحصیل تو بیرون هم کار کرد؟
    مشکل خروج از کشور میتونه داشته باشه؟
    سپاس.

  55. سلام
    با عرضه خسته نباشید
    ایا برای ارشد ۹۴ هم دانشگاه مالک اشتر هنوز مصاحبه داره؟ ممنونم

  56. سلام میخواستم بدونم دانشگاه مالک اشتر برای گرایش قدرت، دکترا هم دارد یا فقط ارشد هست؟ارزش مدرکش داخل کشور بجز وزارت دفاع چقدر هست؟

  57. سلام .خسته نباشید.
    اینکه فرمودید ((دوتا انتخاب بیشتر نمی تونید انجام بدید )) یعنی اگه مثلا من بتونم توی ۴تا از گرایش های مالک رتبه قبولی برای مصاحبه رو بیارم و هر چهار تاش رو هم وارد لیست انتخاب رشته کنم فقط دوتای اولش رو سیستم از من قبول می کنه ؟؟؟؟؟؟

  58. با عرض سلام و ادب.میخواستم بپرسم امکانات ازمایشگاهی و سطح علمی دانشگاه مالک اشتر در رشته شیمی کاربردی در مقطع ارشد نسبت به دانشگاه مازندران وزنجان یا گیلان چگونه است؟

  59. با سلام، مدرک دانشگاه مالک اشتر دولتی هست؟ رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات اصفهان نداره ؟ شهریه ش چطوریه ؟ به نظرتون بین دانشگاه صنعتی اصفهان شبانه و این دانشگاه کدوم بهتره ؟ ممنون از راهنماییهاتون.

  60. سلام.
    ممنون میشم راهنمایی کنین.
    اگه کسی تو هر دو کد دارای مصاحبه قبول شد،حق انتخاب داره یا نه؟
    و دوم اینکه در صورت قبولی تو مصاحبه،می تونه انصراف بده و کد رشته های دیگه ای که میاره رو بره؟
    ممنون

  61. سلام
    میتونین آخرین رتبه ی قبولی تو ارشد سازه پدافند غیرعامل روزانه رو بفرمیین؟
    دروس این رشته چیا هستن؟
    میشه همزمان با تحصیل تو بیرون هم کار کرد؟
    میخواسم بدونم اگر ما مرحله اول قبول بشیم بعد تو مصاحبه رد شیم میتونیم دانشگاهای دیگرو که تو تکمیل ظرفیت قبول شدیم بریم یا نه کلا دیگه هیچ جایی قبولمون نمیکنن ؟
    سپاس

  62. salam ba arze khaste nabshid mn rotbam 802 shode aya malek miyaram lisans riyazi karbordi daram gerayesh ramz mikhastam beram.bad sathe daneshgah malek dar che had hast

  63. شبانش شانس قبولی دارم یاروزانش؟یاکلن امیدی به قبولیم نیس؟یه سوال دیگه ترتیب برادانشگه مهمه که مثلن توانتخاب اول بزنک یایازدهم؟

  64. سلام بله اقای مهندس رشته کارشناسیم مهندسی پلیمرباگرایش صنایع پلیمرهس ولی مالک اشترگرایش صنایع نداره بجاش گرایش موادمرکب داره توروخدتراهنماییم کنین!

  65. بله میدونم برق هس چون هیج کجا وهیچ کس اطلاعی راجب این رشته نداره واقعن نمیدونم ازکجا وازکی بپرسم بخاطر همون؛ به هرحال ممنون

  66. سلام
    من دانشجویی رشته مهندسی مواد هستم رتبه ام در امتحان ارشد ۹۹۴ شد احتمال داره که دانشگاه مالک اشتر قبول بشم

  67. سلام مهندس خسته نباشید.

    میخاستم بدونم مثلا کسی که توی انتخاب رشتش زودتر از من تربیت مدرس رو زده توی اولویت هست؟ یا اینکه به رتبه
    هامون نگاه میکنن ؟
    برفرض من رتبم ۵۰۰ شده رشته ی انتخابی اولم تربیت مدرسه-ولی کسی مثلا ۳۰۰ شده انتخاب دهم اون تربیت مدرسه

    کدوم یکیمون توی اولویت هستیم؟

    ممنونم اگه پاسخ بدین چون بدجوری گیر کردم

  68. با عرض سلام و ادب خسته نباشید. میخواستم بدونم دانشگاه شهید ستاری هم اینجوریه که نمیتونیم بیشتر از دوتا رشته بزنیم؟

  69. سلام.ببخشید باز مزاحم میشم.

    دانشگاه دبیری شهید رجایی تهران ما میتونیم انتخاب کنیم رشته هاشو؟ من دوره لیسانس دبیری نخوندم

  70. با سلام.ممنون از راهنمایی هاتون.

    بنظرتون دانشگاه شاهد واسه خانوما مناسبه؟ یا سخت میگیرن؟

  71. سلام من رتبه ۳۰۰ الکترواپتیک شدم و سهمیه شاهد دارم رتبه در سهمیه ۵ شده.امکان قبولی روزانه مالک اشتر هست?

  72. سلام من چون دیدگاه دوستان برای شرکت به مصاحبه خیلی کمکم کرد، تصمیم گرفتم بعد از مصاحبه تمام سوال هایی که ازم پرسیدند را تا جایی که یادم موند را برای آیندگان بنویسم.
    اول اینکه مصاحبه کننده برای خانم ها، خانم هست.
    از مشخصات فردی و خانوادگی و شغل و تحصیلات اعضا خانواده پرسیدن.
    در مراسم مذهبی شرکت میکنید ؟ اعتکاف رفتید تاحالا؟
    چطوری اخبار دنبال میکنی؟ چه اخباری؟( من گفتم فقط بعضی وقتا اخبار تلویزیون میبینم)
    اخبار روز چی بود؟
    دیشب فوتبال چند جند شد؟ که من در جواب گفتم مگه دیشب فوتبال بود!
    اخبار در باره یمن؟
    داعش یعنی چی؟ چه گروهی هستند؟
    سوریه چه خبره؟
    ولایت فقیه چیه؟ تو کشور ما کی ولی فقیه انتخاب میکنه؟
    مجلس خبرگان کی انتخاب میکنه؟
    شورای نگهبان چند نفرند و کی انتخابشون میکنه؟
    رئیس مجلس کیه؟
    مرجع تقلیدت کیه؟
    نظرت درمورد حجاب چیه؟ چادری هستی؟ مادرت چادریه؟
    چه مواقعی باید تیمم کرد؟ ازم خواست که اونجا عملا تیمم کنم. انگشتر دستم بود و پرسید حالا تیمم با انگشتر چه حکمی داره؟
    حدیث ثقلین؟
    رابطه ات با کدوم یک از ائمه خوبه؟
    آیا دعا میکنی؟ چه دعا یا زیارتی بیشتر از همه میخونی؟
    رای گیری شرکت میکنی؟ نماینده شهرتون کیه؟
    اگه اینجا قبول شی چادر پوشیدن برات مشکل نیست؟( چون جزو قوانین دانشگاه است)
    با مسیر رفت و آمد مشکل نداری؟ خانواده ات چطور ؟
    قرآن باز کرد و یه آیه مشخص کرد و گفت بخون؟
    چرا ازدواج نکردی؟
    تو خانوادتون شهید یا جانباز و… دارید؟ چه نسبتی باهات دارند؟
    خیلی سوالای تکراری میپرسید. حالا یا میخواست ببینه پاسخ های من عوض میشه یا اینکه کم حواس بود!
    راهپیمایی شرکت میکنی؟ خانواده ات چطور؟ آخرین بار کی راهپیمایی شرکت کردی؟
    محل سکونتت کجاست؟ چند ساله اونجا زندگی میکنید؟ قبلش کجا بودید؟
    در باره کارای علمیت بگو. مقاله و …
    چه کشورهایی مسافرت رفتی؟ با کی رفتی؟ برای چی رفتی؟
    فرد معتاد تو خانوادتون دارید؟
    کسی که سابقه زندان به هر دلیلی داشته باشه تو خانوادتون دارید؟
    آخرین بار کی رساله خوندی؟ در مورد چی بود وچرا؟
    کارهای فرهنگی – اجتماعی -سیاسیت تا حالا چی بوده؟ بر اساس جوابت سوال بعدی میپرسه. من گفتم عضو بسیج بودم.
    چند سال عضو بسیح بودی؟ نظرت در مورد بسیج چیه؟
    رابطه اتون با اقوام چطوره؟ رفت و آمد دارید یا نه؟

    قبل از مصاحبه خیلی از این سوالای شخصی تو یه فرم هست که پرش میکنید. مثلا کشورهای مسافرت؟سال مسافرت؟ شماره گذرنامه؟ کدملی تمام اعضای خانواده ؟
    اسم و آدرس و شماره سه تا از دوستایی که بیش از ۵ سال باهاشون دوستید؟
    آیا فرد معتاد – زندانی و … در اقوامتون هست؟

    در کل خانم مهربونی بود و مصاحبه عقیدنی خیلی خوب بود. با اینکه من خیلی سوالا جوابشو نمیدونستم (مثلا خبرگان کی انتخاب میکنه یا شورای نگهبان کی انتخاب میکنه)

    یه جاهایی مجبور میشید صداقت نداشته باشید ولی من که بیشتر سوالا صادقانه جواب دادم . بدون در نظر گرفتن عاقبتش.
    حالا نتیجه ها اومد بهتون خبر میدم که نتیجه اش چطور بوده.
    یادتون باشه بعد از مصاحبه عقیدتی . مصاحبه علمی هم داره . سعی کنید به پایان نامه تون کامل تسلط داشته باشید.

    پایان

    1. چندتا سوال یادم اومد.
      تقلید در چه چیزهایی جایز است؟( جوابش فروع دین است)
      فروع الدین را نام ببر؟

    2. اونجا که ازم پرسید کدوم ائمه را دوست داری؟بعدش بهم گفت یه حدیث ازش بگو.

      اهل بیت پیامبر چه کسانی هستند؟ آیا زنان پیامبر جزو اهل بیتش هستند؟

  73. باسلام و خسته نباشید
    دوستان کسی اطلاعی در مورد رشته برق ویژه شاغلین نیروهای مسلح در دانشگاه مالک اشتر داره؟ آخرین رتبه قبولی واینکه اونها هم مصاحبه میشون یعنی چند برابر ظرفیت رو دعوت می کنن؟ ممنون میشم کسی بتونه راهنماییم بکنه

      1. سلام مهندس جان ممنون از راهنمایی تان
        جنابعالی اطلاعی در مورد رتبه قبولین شاغلین رو دارین تا رتبه چند قبول میشن؟

          1. با سلام و خسته نباسشید
            در دانشگاه مالک اشتر مثلا برق کنترل روزانه ظرفیت دو نفر فقط شاغلین نیروهای مسلح رو برمیداره و اشخاص عادی نمی تونن انتخاب کنن یعنی جلویش نوشته ویژه شاغلین می باشد
            سوالم اینه که من که نظامی هستم چقدر رتبه ام باشه که بتونم قبول بشم.(آخرین رتبه قبولی چقدر بود؟)

  74. سلام
    زمانی که برای مصاحبه دعوت میشویم ایا اگر در مصاحبه قبول شویم و در انتخاب های قبل از مالک قبول نشویم ایا حتما در مالک پذیرفته میشویم؟ یا انکه تازه سیستم سازمان بررسی میکند و با توجه به رتبه از بین انهایی که در مصاحبه قبول شدند مثل یک رشته ی عادی گزینش میکند؟ با تشکر

  75. سلام.
    برای ورود به دانشگاه مالک اشتر باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشیم ؟؟
    اگه اولین انتخاب مالک اشتر بزنیم , و قبول نشیم , بقیه رشته ها هم قبول نمیشیم ؟؟

    1. سلام.خیر،ولی در زمان مصاحبه هر مدرک معتبر آموزشی،پژوهشی دارید یک کپی همراه با اصلش همراه تون باشه مخصوصا مقاله و مدرک زبان مثل تافل و…
      خیر،فقط مالک اشتر حذف می شود و سایر کد محل ها باقی می ماند و سیستم بررسی میکند.

  76. سلام
    زمانی که برای مصاحبه دعوت میشویم ایا اگر در مصاحبه قبول شویم و در انتخاب های قبل از مالک قبول نشویم ایا حتما در مالک پذیرفته میشویم؟ یا انکه تازه سیستم سازمان بررسی میکند و با توجه به رتبه از بین انهایی که در مصاحبه قبول شدند مثل یک رشته ی عادی گزینش میکند؟ با تشکر

  77. سلام.استاد ببخشید من انتخاب رشته کردم تموم شده الان هم رفتم ویرایش کردم مثلا ۵ تا جاشو عوض کردم بعد تایید نهایی رو زدم .و کدی که قبلا داده بود رو داد.ولی الان باز میرم داخل میشه باز کد هارو تغییر داد پس چرا اینجوریه یعنی میشه همشوتغییر داد؟یا محدودیت داریم توی تغییر دادن؟

  78. سلام استاد میخاستم بدونم من اگر مالک اشتر قبول بشم قبولیش جداست کلا ؟ منظورم اینه که انتخابای بعدیمو که قبول شم نمیتونم برم ؟ چون نمیخام بعدیام از بین بره دیگه . فقط میخام اگه قبول شدم بعد تصمیم بگیرم برم یا نه .

      1. دوست عزیز مالک اشتر و امثالش نیمه متمرکز هست یعنی قبول شین دستگاه یه اصطلاح انتخاب رشته سنجش تا آخر انتخاب واحدتون میره تا انتخاب بعدی تون قبول شین حتی اگه انتخاب بعدی مالک اشتر قبول شید بازم این دستگاه تمومی انتخاب رشته هاتون رو چک میکنه و بر همین اساس هست که وقتی تکمیل ظرفیت میاد شما میتونی بفهمی به غیر این انتخابت کجا ها قبول شدی و میتونسی انتخابش کنی یا ترم دوم انتخابش کنی و انتقالی بگیری

  79. با سلام و خسته نباشید

    در دانشگاه مالک اشتر برق کنترل روزانه ظرفیت دو نفر فقط شاغلین نیروهای مسلح رو برمیداره و اشخاص عادی نمی تونن انتخاب کنن یعنی جلویش نوشته ویژه شاغلین می باشد
    سوالم اینه که من که نظامی هستم چقدر رتبه ام باشه که بتونم قبول بشم.(آخرین رتبه قبولی پارسال چقدر بود؟)
    ممنون میشم کسی بتونه راهنمایی ام کنه

      1. رتبه ۳۵۰۰
        در حالت عادی رتبه آخرین قبول شده را می دونید چند بود؟(برق کنترل)
        با سپاس

  80. سلام خسته نباشید
    من با رتبه۱۶۰۰فیزیک شانس قبولی رشته نانو فیزیک رو دارم؟؟؟

  81. سلام
    میشه راهنماییم کنین
    می خواستم بدونم رشته مهندسی شیمی گرایش طراحی فرایند دوره روزانه مالک اشتر(ارشد) سالهای قبل با چه رتبه ای اوردن؟ من رتبم ۵۳۰ هست به نظرتون چند درصد احتمال قبولیم هست؟

  82. سلام من رتبه ام برای مخابرات ۲۲۱۸ شد ، احتمال قبولی برای شبانه مالک اشتر هست؟

  83. سلام
    مصاحبه ی ارشد مهندسی شیمی انشگاه مالک اشتر در سل ۹۴ چه تاریخی است؟
    با تشکر

  84. سلام ببخشید با ۴۱۰۰ اصلا احتمال قبولیم هست که که برم واسه مصاحبه تبدیل انرژی شبانه مالک اشتر شاهین شهر ؟
    یا بی خیالش شم ؟

  85. بر خلاف نظر اساتید پاسخ دهنده!!! به سوالات در مورد قبولی باید عرض کنم قبول شدنتون یه جوری معماست!!! خدمت دوستای گلم عرض کنم قبولی زیادم به رتبه بستگی نداره!!واقعا نمیشه ابراز کرد بر چه اساس انتخاب میکنن

    1. مگر اینطورنیست که بعد از مصاحبه اگه قیوول بشی تازه واسه گزینش نهایی مثل رشته های عادی گزینش صورت میگیره؟؟؟؟

      1. سلام.بله،بعد از قبولی در مصاحبه کد رشته محل فوق در لیست انتخاب ها قرار میگیرد جهت بررسی قبولی برای همین هست که امسال سنجش اون داوطلبانی که احتمال میداد قطعا در انتخاب های قبل خود قبول میشدند برای مصاحبه دعوت نکرده است.

  86. سلام.
    اگه کسی اولویت ۲۵ رو مالک قبول بشه،یعنی اون ۲۵ تای اول رو قبول نشده؟؟
    با تشکر

    1. سلام.این مورد در سال های قبل مطرح نمیشد و اطلاعیه سنجش هم از کلمه شانس قبولی استفاده کرده است،برای همین پیش بینی ما این است که سنجش آنالیز ابتدایی را ملاک قرار داده و داوطلبانی که با انتخاب های قبل بر اساس نمره کل شانس قطعی دارند در کد رشته محل های شرایط خاص به مصاحبه دعوت نشدند ولی در مورد افرادی که به مصاحبه دعوت شدند احتمال قبولی در کد رشته محل های قبل خود از شانس کمتری برخوردار بودند.برای همین نمیتوان گفت این مورد برای همه ی داوطلبان صدق میکند مگر انتخاب های قبلی تان با نمره و رتبه شما فاصله زیادی داشته باشد.

  87. سلام.

    استاد من با ۶۰۰۰ مخابرات میدان مالک( شبانه ) دعوت کردن مصاحبه.بنظرتون قبول میشم یا نه؟

    از تبریز باید برم میخام بدونم اگه قبول نمیشم دیگه هزینه نکنم خواهش میکنم اگه اطلاعاتی دارین جواب بدین؟

  88. سلام
    استاد خیلی دوست دارم از نرم افزار انتخاب رشته استفاده کنم.
    با توجّه به اتمام انتخاب رشته امکان کاهش قیمت بیشتر وجود دارد؟با تشکّر.

  89. سلام ،رتبه من در رشته برق گرایش کنترل ۳۳۰۰شده برا مصا حبه دانشگاه مالک اشتر شبانه دعوت شده ام .ااحتمال قبولیم چقدره؟

    1. سلام.اگر پذیرش همانند سال قبل باشید احتمالش کم است ولی همانند دو سال پیش باشد در آن سال رتبه های قبولی در رنج رتبه شما شبانه مالک اشتر قبولی داشتیم.

  90. استاد واقعا ممنونم که جواب دادین.براتون ارزوی سلامتی دارم خیلی آقایی بخدا، از خیلی اساتید پرسیدم جواب ندادن ولی شما دادی.واقعا نمیدونم چه جوری ازتون تشکر کنم.زنده باشید و پایدار…

  91. سلام
    من با رتبه ۳۰۰۰برا رشته میکرو الکترونیک روزانه دعوت به مصاحبه شدم اصلا شانس قبولی دارم؟

  92. سلام .من با رتبه ۴۹۰ برای مصاحبه رشته هوا و فضا دعوت نشدم . البته آخرین انتخاب روزانه من بود

    1. توی سایت سنجش اعلام کرده کسایی که شانس قبولی در انتخاب های قبلی دارن برای مصاحبه مجاز نشدن ینی شما احتمالا یکی از انتخاب های قبلیتون قبول شدین

  93. سلام
    من با رتبه۸۹۱ فیزیک دعوت به مصاحبه شدم
    یعنی به نظرتون با این رتبه احتمال قبولیم هست؟

  94. سلام

    این دانشگاها چطوریاست
    یکی که مثلا ۳۰۰ آورده و کنترل مثلا خواجه قبول میشه

    اگه اینو جلو تر بزنه دیگه کنترل جواجه میپره؟

    سپاس

    1. سلام.این دانشگاه ها همانند سایر دانشگاه ها در لیست انتخاب رشته قرار دارد و هر کدام را که زودتر زده باشید قبول می شوید فقط با این شرط که باید در مصاحبه قبول شوید تا مثل سایر دانشگاه ها در لیست انتخاب رشته شما قرار گیرند در غیر این صورت از لیست شما حذف خواهند شد!

  95. سلام استاد وقت بخیر
    من با رتبه ۱۵۰۰ روزانه مکاترونیک مالک اشتر شاهین شهر مجاز شدم ایا امکان قبولی هست؟
    با تشکر

  96. سلام من با رتبه ۴٣٨ در رشته مهندسی بیوتکنولوژی مصاحبه شبانه مالک پذیرفته شدم ایا شانس قبولی دارم ممنون میشمجواب بدین

  97. سلام استاد…

    من رتبه ۱۷۹۰ مکانیک طراحی کاربردی شدم بنظرتون روزانه ماک اشتر تهران قبول میشم ؟؟؟ اونوقت محل تحصیل دانشجویان ارشد مکانیک که تهران قبول شدن لویزان هستش یا اتوبان تهران کرج ؟؟؟ و سوال آخرم … من بچه اهوازم بنظرتون بین دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه مالک اشتر کدوم انتخاب برام ارزش بالاتری داره ، منظورم اینه آیا تفاوت در سطحی هست که من از شهرم دور بشم وبیام تهران درس بخونم ؟ ممنون میشم اگه به همه ی سوالات جواب بدید و لو کوتاه !!!

  98. با سلام،خسته نباشید،ببخشید استاد من با رتبه ۸۸۰ رشته mba برای مصاحبه شبانه دعوت شدم،به نظرتون شانس قبولی دارم؟

  99. سلام من با ۱۴۹۰قدرت مالک و شاهد دعوت ب مصاحبه شدم و فرزند جانباز ۲۵درصد هم هست ولی سهمیه را موقع ثبتنام نزدم و سهمیه ی آزاد شدم.اگر مدارک ایثارگری را همراه داشته باشم و باتوجه ب مصاحبه شانسم چقدر است؟البته بنیاد شهید موقع انتخاب رشته اسمم رو با شماره پرونده نوشتند ک درقالب فایل اکسل ب سنجش بفرستن برای اعمال سهمیه

  100. سلام
    از قبولی های گرایش طراحی پدافند غیر عامل که برای عمرانی هاست اطلاع دارید؟
    من رتبم ۲۶۰۰ شده و برای شبانه دعوت شدم . احتمال داره قبول بشم؟

  101. سلام استاد
    ببخشید میخواستم بدونم بنده که برای مصاحبه شبانه الکترونیک دانشگاه مالک اشتر دعوت شدم ،درصورت قبولی در این رشته آیا سازمان سنجش بقیه انتخاب رشته ها را نیز بررسی میکند و در اعلام نتایج نهایی ارایه میدهد یا خیر؟
    سپاسگزارم

    1. سلام.در نتایج نهایی فقط یک کد رشته محل اعلام می شود و اگر در مصاحبه قبول شوید دانشگاه مالک اشتر در لیست قرار میگیرد و سیستم سنجش از ابتدا انتخاب های شما را بررسی میکند و هر جا که ظرفیت باقی مانده باشد آن کد محل برای شما بعنوان قبولی نهایی اعلام می شود.

  102. سلام وقت شما بخیر،من با رتبه ۴۶۰۰ ارشد مخابرات میدان و همچنین سیستم، شبانه مالک اشتر برای مصاحبه دعوت شدم.به نظر جنابعالی میشه برای قبولی امیدوار بود؟

  103. سلام

    من با رتبه ۱۲۰۰ طراحی کاربردی مالک اشتر روزانه تهران برا مصاحبه دعوت شدم

    آیا شانس قبولی دارم؟

  104. سلام استاد با رتبه ۴۹۰۰ مخابرات رمزشبانه و آفا شبانه مالک اشتر رو زدم شانس قبولیم تو هرکدوم چقدر است

  105. سلام استاد،من با رتبه ی ۶۸۰ در رشته ی mba دانشگاه مالک دعوت به مصاحبه شدم.چقدر شانس قبولی دارم؟ خواهش میکنم پاسخ بدید.متشکرم

  106. سلام- خسته نیاشید- من امسال رتبم ۱۱۲۲ شده.میخواستم بدونم گرایش مهمات قبول میشم؟ مجاز روزانه و شبانه شدم

  107. سلام وقت شما به خیر با رتبه ٢٨٠٠ دوره مجازی mba دانشگاه مالک اشتر دعوت به مصاحبه شدم چقدر شانس قبولی دارم؟
    واقعا ممنون میشم جواب بدید.

  108. با سلام و تشکر
    رتبه من ۵۳۰۰ شده است . مدیریت بحران(پدافندغیرعامل) مالک شبانه دعوت شده ام . چند درصد شانس دارم ؟ سهمیه هم ندارم هیچی ندارم

  109. سلام من با رتبه ۳۳۰۰ در رشته مهندسی عمران سازه پدافند غیرعامل گرایش طراحی مصاحبه شبانه مالک پذیرفته شدم ایا شانس قبولی دارم ممنون میشم جواب بدین
    باتشکر

  110. سلام.من رتبه ۸۸۵ در رشته مهندسی صنایع رو دارم.برای روزانه و شبانه مالک اشتر شاهین شهر دعوت شدم.ایا امکانش هست اونجا قبول شم ؟ممنون

  111. سلام استاد وقت به خیر
    ببخشید من با رتبه ۳۲۰۰ مدارمجتمع شبانه دامشگاه مالک اشتر دعوت به مصاحبه شدم
    شانس قبولی هست؟
    در مصاحبه در مورد مسایل سیاسی اعتقاد خودم (آرمان های امام و ولایت ) مطرح کنم
    یا به گفته برخی خودمون رو گاگول نشون بدیم؟

  112. سلام خسته نباشیدمن بارتبه ۱۲۰۰ شیمی الی روزانه دعوت به مصاحبه شدم خواهش میکنم بفرمایید احتمال قبولیه من چند درصدهست؟

  113. سلام استاد محترم من با رتبه ۳۳۹۴ مکاترونیک مالک اشتر شاهین شهر دعوت به مصاحبه شدم .به نظر شما امکان قبول شدن من چند درصد هست.باتشکر

    1. با عرض سلام خدمت شما ببخشید رتبه۳۳۹۴ مکاترونیک نوبت دوم شانس قبولی داره؟ چون به مصاحبه دعوت شدم. متشکرم

      1. سلام.بستگی به رتبه های قبل شما و قبولی آنها در مصاحبه دارد.بعنوان مثال اینکه چه تعداد در نوبت دوم مکاترونیک دعوت به مصاحبه شده اند و از این تعداد ، چند نفر مصاحبه شرکت میکنند و چند نفر در مصاحبه قبول می شوند.

  114. سلام من برای مصاحبه مالک اشتر برای صنایع انتخاب شدم اگر برم موقعیت های بعدی از بین نمیره؟ کلا دانشگاه خوبیه یا اگه پردیس دانشگاه مثلا تهران باشه بهتره

    1. سلام.اگر در این دانشگاه پذیرفته شوید انتخاب های بعدی شما بررسی نمی شود.اگر با محیط آن و قوانین آن مشکلی ندارید دانشگاه خوبی هست و سطح خوبی دارد.پردیس خوبه ولی ارزش مدرک آن به دلیل درج پردیس دانشگاهی به مدرک روزانه و نوبت دوم نمی رسد و از طرفی هزینه بالایی هم دارد.

  115. سلام خسته نباشید من با رتبه ۱۲۰۰ رورزانه شیمی الی مالک اشتراصفهان دعوت به مصاحبه شدم لطفابفرماییدچنددرصداحتمال قبولی بنده وجودداره؟

  116. با سلام

    شاید سوالم بی ربط باشه، ولی چون در مورد مصاحبه مالک اشتر با جستجو به این سایت رسیدم مطرح می کنم.

    تاثیر مصاحبه عقیدتی دانشگاه مالک اشتر در قبولی چقدر هست؟ با توجه به این که برای دوره دکتری هم مصاحبه علمی و هم عقیدتی بود؟

    آیا تمام موارد ادعا شده در مصاحبه عقیدتی را بررسی می کنند؟

    1. سلام.فقط جنبه تایید صلاحیت جهت تحصیل در دانشگاه فوق را دارد و بعد از مصاحبه در مورد گفته های شما تحقیق نمیکنند و صرفا مصاحبه کننده نظر میدهد که شما تظاهر میکنید یا خیر!

  117. سلام استاد . با رتبه ی۴۲۲۳ دعوت به مصاحبه شدم برای مخاتبرات میدان روزانه ، قبول میشم؟ لطفا جواب بدبن .

  118. سلام من تبدیل انرژی شبانه مالک قبول شدم برا مصاحبه ،به نظرتوون شانس ذارم بم مصاحبه یا اصلا نرم.باتوجه به این که علاقه هم دارم اوونجا بخوونم؟ظرفیت ها معمولا چندبرابرظرفیته؟ظرفیتش واسه شبانه ۸ تا بوود!

  119. راستی رتبه ی من ۴۱۰۰ شده توو تبدیل

    خداییش راهم دووره اگه شبانه ی صنعتی مالک اشتر شاهین شهرو نمیارم الکی نرم واسه مصاحبه

    تا حالا دیدین کسی بیاره ؟

  120. سلام استاد،
    من با رتبه ی ۳۱۷۸ دعوت به مصاحبه در رشته mba دوره ی مجازی دانشگاه مالک اشتر شدم.
    میخواستم بپرسم شانس قبولی دارم؟
    ممنون میشم اگه منو راهنمایی کنید

  121. سلام .یه سوال من دوشنبه وقت مصاحبم بود برا تهران ولی چهارشنبه میتونم برم ینی بخاطر اینکه دیر فهمیدم، ممکنه که اجازه ندن؟!!!!

  122. سلام
    من رتبم ۲۰۰۰ شده و برای مصاحبه رشته مکانیک روز دعوت شدم.
    آیا احتمال قبولی من طبق تجربه گذشته وجود داره؟؟؟
    ممنون

  123. با سلام و تشکر بابت اطلاعات خیلی خوبتون،
    من مجازی ای تی رو برای مالک اشتر زدم و دوشنبه باید برای مصاحبه برم سه تا سوال دارم :
    . ای تی رو شاهین شهر داره یا برای تحصیل باید رفت تهران؟
    .شهریه هر ترم چقدره؟
    .ب نظرتون شانس خوبی هست برای شرکت یابخونم برای سال اینده؟

    1. سلام.
      ۱- محل تحصیل تهران
      ۲- نزدیک ۲ میلیون
      ۳- اگر شرایطش را دارید بخونید برای سال آینده چون علاوه بر مجازی بودن و آموزش محور هم می باشد و بدون پایان نامه است و برای ادامه تحصیل و شغل آینده به مشکل میخورید.
      اگر نوبت دوم بود باز برای هزینه کردن منطقی تر بود!

  124. با سلام
    با رتبه ۱۷۰۰ مخابرات چقدر احتمال داره روزانه میدان قبول شوم؟
    با تشکر

  125. سلام استاد با رتبه ۴۹۰۰ مخابرات رمزشبانه و آفا شبانه مالک اشتر رو زدم و در مصاحبه هم قبول شدم شانس اعلام قبولیم از طرف سازمان سنجش تو هرکدوم چقدر است

  126. سلام من برای مصاحبه شرکت کردم و مشکل خاصی نداشتم مصاحبه کننده گفت قبولی.
    اولویت هام

    ۱)مخابرات سیستم شبانه

    ۲)نانو الکترونیک شبانه

    کدوم یکی شانس قبولیم بیشتره؟

  127. با سلام
    من با رتبه ۳۶۰۰ توی آی تی گرایش امنیت مالک مجازی قبول و دعوت شدم و سه شنبه مصاحبه رفتم مضاحبه ام خیل خوب بود می خواستم بدونم با توجه به اینکه این رشته تو مجازی ۴۰ نفر بر می داره و با رتبه من و مصاحبه خیلی خوبم و نخبه بودنم آیا احتمال قبولی وجود داره یا نه؟

    1. سلام.قبولی در مصاحبه و داشتن شرایط خوب فقط این کد رشته محل در انتخاب های شما باقی خواهد ماند و دلیل بر شانس بیشتر قبولی نیست،هر کسی در مصاحبه قبول شود شانس قبولی دارد و این شانس با توجه به نمره داوطلب و ظرفیت دانشگاه بستگی دارد.درست است که ظرفیت این دانشگاه ۴۰ نفر است و ظرفیت بالایی هست ولی رتبه های قبل شما که در مصاحبه قبول شده اند اگر به ۴۰ نفر برسند شما شانس قبولی ندارید ولی اگر کمتر از ۴۰ نفر باشد شما یکی از قبول شدگان هستید.پس تا شهریور منتظر بمانید.

  128. سلام .من با رتبه ۸۰۰۰ شبانه مالک اشتر تهران رشته نانو افزار (برق الکترونیک) مجاز شدم. به نظر اصلا قبول خواهم شد ؟

  129. سلام خسته نباشید با رتبه۲۴۰۰ مهندسی مواد گرایش شکل دادن شبانه احتمال قبولی نهایی چقدر هست؟ممنون

  130. سلام.خسته نباشید. بنده با رتبه ۴۸۵۰ شبانه نانو دانشگاه مالک قبول شدم و برای مصاحبه هم رفتم. میخواستم بدونم شانس قبولی دارم؟

  131. راستی ما که از معافیت تحصیلی استفاده میکنیم سربازیمون چطور میشه ؟اگه داخل مالک اشتر مشغول به تحصیل بشیم ایا از سربازی معاف میشیم؟

  132. آیا با این رتبه ۳۶۰۰ مجازی آی تی مالک شانس پذیرش دارم؟ آخرین رتبه پارسال برای این گرایش مجازی آی تی مالک اشتر چقدر بوده؟

    1. سلام.پاسخ شما داده شده است،شانس پذیرش دارید ولی بستگی به مواردی دارد که در جواب کامنت قبلی توضیح کامل دادم.از آخرین رتبه این گرایش اطلاعی ندارم.ولی با توجه به قبولی های سال گذشته باید بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ باشد.

  133. ضمناً من روز مصاحبه از یکی از مسئولین راجع به مجازی مالک پرسیدم گفت آموزش – پژوهش محوره !

    1. احتمالا ایشان منظور شما را متوجه نشده یا کلا از این موضوع اطلاعی نداشته است،کلا دوره مجازی ، آموزش محور ارائه می شود حتی در دفترچه در قسمت توضیحات این کد رشته محل نوشته است آموزش محور!اصلا مجازی پایان نامه ندارد که بخواهد پژوهشی باشد.

  134. خیلی ممنونم که پاسخ دادید. چندتا سوال دیگه هم دارم. یکی اینکه تعداد مصاحبه شونده های مالک حدودا چندبرابر ظرفیته؟
    ودیگه اینکه مصاحبه چقدر براشون مهمه؟

    ممنون از وقتی که میذارید.

    1. خواهش میکنم.سال های گذشته بین ۳ تا ۶ برابر ظرفیت بود که برای هر گرایش متفاوت بود.
      مصاحبه جنبه تاییدیه ورود به دانشگاه را دارد اگر رتبه شما خیلی خوب هم باشد ولی نتوانید امتیاز مصاحبه را بیاورید شما را عدم قبولی در مصاحبه می زنند و در نتیجه دانشگاه فوق از انتخاب های شما حذف خواهد شد.

  135. سلام؛ خیلی سایت تون خوبه؛ واقعا ممنونم
    من با رتبه ۲۸۰۰ مکانیک(طراحی کاربردی) دعوت به مصاحبه شدم
    به نظرتون اصلا احتمال قبولی دارم؟؟؟

  136. سلام استاد،خیلی ممنون از پاسخگوییتون،میخواستم بدونم با رتبه ی ۶۸۰ چقدر احتمال قبولی در شبانه ی رشته ی mba دانشگاه مالک رو دارم؟

  137. سلام مجدد
    مرکز آموزشهای الکترونیکی دانشگاه علم و صنعت رشته آی تی اش و سایر رشته هاش پایان نامه دارد اگه باور ندارید بردی سایتش زده. این یعنی برخی دانشگاه ها بستگی به نوع دانشگاه می توانند مجازی هاشون رو به صورت آموزش – پژوهش محور هم بردارند. و کلاً توی آئین نامه مجازی یه تبصره اومده که دانشگاه مذکور می تواند حداکثر تا سقف ۳۰ درصد از دانشجوهای top اش رو در رشته های مجازی تبدیل به پژوهش محور بکنه و این مورد در علم و صنعت ۱۰۰ درصده!

    1. سلام.برای گرایش های کارشناسی ارشد در توضیحاتش نوشته دانشجویان آموزش محور به دلیل نداشتن پایان نامه می بایست به جای پایان نامه ۶ واحد درس اخذ نمایند.در صورت تبدیل به آموزش-پژوهش محور بله ولی در توضیحات دوره های مجازی دفترچه نوشته شده است آموزش محور!

  138. آیا امکان تحصیل همزمان در ارشد مجازی وجود داره! دانشگاه غیر انتفائی ایرانیان وابسته به احمدی نژاد تحصیل همزمان ارشد داره! نظر شما چیه مهندس؟!

    1. از سال ۹۱ به بعد این قانون در مقطع کارشناسی آمده است و در مقطع ارشد چنین امکانی وجود ندارد مگر شرایط خاصی داشته باشید بعنوان مثال شاگرد ممتاز و نخبه باشید و…

  139. به نظر شما اگه با رتبه ۳۶۰۰ توی مجازی مالک قبول نشم آزاد تبریز بهتره یا مجازی دولتی (با در نظر گرفتن اینکه ۳۰ درصد دانشجویان هر ورودی مجازی با توجه به معدل کل دو نیمسال اول امکان تبدیل به آموزش-پژوهش محور و پایان نامه را دارند)
    ضمناً برای ادامه تحصیل دکتری سراسری آیا نوع دانشگاه (مثلاً آزاد تبریز یا قزوین یا مجازی دولتی با یا بدون پایان نامه) تاثیر می زاره لطفاً راهنمایی کنید. ممنونم دکتر!

    1. سلام.اگر تبدیل به آموزش-پژوهش محور شود مجازی دولتی در غیر این صورت آزاد دانشگاه های جامع.بله آزاد و دولتی بودن و پایان نامه داشتن یا نداشتن تاثیرگذار خواهد بود.

  140. سلام استاد
    من ۱۸۴۶ رتبه ام تو قدرت هست. شبانه قدرت مالک قبولم.ممنون از جوابتون

  141. سلام وقت بخیر.میخواستم ببینم من با رتبه ۱۲۰۰ تو رشته کامپیوتر گرایش هوش و رباتیک توی دوره مجازی قبول میشم؟بنظر شما ارزش داره برم یا بمون ی سال دیگه بخونم ؟

    1. سلام.مجازی شانس تون کمه و بیشتر غیرانتفاعی و پردیس شانس دارید.اگر شرایطش را دارید یکسال برنامه ریزی کنید و برای روزانه دانشگاه سطح بالا سعی و تلاش کنید.

  142. میشه بگین خوابگاه به همه دوره ها تعلق میگیره یا فقط به دانشجوهای دوره روزانه میدن ؟

  143. سلام ، مخابرات سیستم شبانه ،طبق روال سالهای قبل بعد از قبولی در مصاحبه تا رتبه ی چند پذیرفته میشن؟

    1. سلام.هر ساله با توجه به علاقه مندی داوطلبان نسبت به انتخاب این دانشگاه متفاوت است بعنوان مثال یکسال تا ۲۵۰۰ هم شبانه پذیرش میکند و سال بعد با ۱۸۰۰

  144. با سلام
    تو رو خدا سوال من رو سریع جواب بدهید
    من زمان مصاحبه ام فردا هست فقط باید برم اصفهان نمیتونم برم پس فردا برم قبول نیست
    چی کار کنم؟؟

  145. سلام استاد.می خواستم بدونم که مخابرات سیستم روزانه مالک اشتر چه رنج رتبه هایی میگیره و من با رتبه ۱۱۶۳ مخابرات شانس قبولیم چقدره؟

  146. با سلام میخواستم بدونم سطح علمی دانشگاه مالک چطوره و تقریبا با کدوم یکی از دانشگاه های تهران برابر و ارزش شبانه رفتن به این دانشگاه داره? با تشکر

    1. سلام.دانشگاه مالک اشتر قابل مقایسه با دانشگاه های سطح بالا تهران نیست،یکی از مزیت های این دانشگاه ، تهران بودن آن است و دیگری احتمال جذب در وزارت دفاع بالا خواهد بود با توجه به موارد بود ارزش هزینه کردن را شاید داشته باشد.

  147. سلام ببخشید من رتبه موادم ۸۰۰ شده و نانو موادم ۱۵۰شده به نظرتون مالک اشتر قبولم ؟؟

          1. چون قبولی در دانشگاه های فوق علاوه بر نمره و رتبه به پارامترهای دیگه هم بستگی دارد برای همین نمیتوان قطعی گفت،به نظر بنده که شانس دارید.

  148. سلام من رتبه ۱۴۴۹ MBA هستم زمان مصاحبه دانشگاه مالک اشتر برای من ۲۰ام خرداد در تهران بوده (روزانه MBA)من الان متوجه شدم امکانش هست که در تاریخ ۲۶ام در اصفهان تو مصاحبه شرکت کنم؟سوال دیگه اینکه اگر برای مصاحبه نرم می تونم روزانه خوارزمی و الزهرا وامام خمینی قزوین قبول بشم ؟(اولویت های بعد از مالک اشتر هستند این دانشگاها).و اینکه اگر که نرم تا دو سال از امتحان محروم می شم چون روزانه قبول شدم؟ با تشکر

    1. سلام.مشکلی ندارد و میتوانید در اصفهان شرکت کنید.شانس قبولی در دانشگاه های فوق خیلی کم است.اگر در مصاحبه شرکت نکنید مشکلی پیش نمیاد ولی اگر در مصاحبه شرکت کنید و قبولی نهایی بشوید از کنکور سال بعد محروم می شوید.

  149. سلام من رتبه ۱۴۴۹ MBA هستم روزانه مالک اشترتهران قبول شدم زمان مصاحبم ۲۰ام در تهران بوده و ساکن تهرانم و دیر متوجه شدم ایا می تونم ۲۶ام در ااصفهان مصاحبه بشم؟اگر برای مصاحبه نرم می تونم در اولویتهای بعدی یعنی روزانه خوارزمی الزهرا و امام خمینی قزوین قبول بشم؟

  150. ببخشید می خوستم ببینم شرایطم چطور می شه اگر برای مصاحبه نرم ویا اگ مصاحبه رد بشم ایا در هر دو صورت سال دیگه نمی تونم ارشد امتحان بدم (البته اگه انتخاب روزانه دیگه ای قبول نشم دیگه) با تشکر

  151. من شاغل نیستم ولی پدرم بازنشسته نیروهای مسلحه مشکلی برای ورود به این دانشگاه که ندارم؟

  152. سلام. خسته نباشید.
    ببخشید یه سوالی داشتم. من به اشتباه مالک اشتر رو آخرین انتخابم زدم توی انتخاب رشته ولی با این حال برای مصاحبه دعوت شدم و رفتم. می خواستم بدونم اگر یکی از انتخاب های قبلشو قبول بشم دیگه قبولی مالک رو برام نمیزنه؟؟ یا اگه اون رو هم بشم میزنه بعد حق انتخاب دارم؟!! ممنون میشم جواب بدید.

  153. سلام میخواستم ببینم با رتبه ۱۹۸ شانس قبولی شبانه رشته مهندسی معماری کشتی رو در دانشگاه مالک اصفهان یا شیراز دارم؟
    خواهش میکنم اگه اطلاعاتی دارین در اختیارم بزارین
    من ۲۶ خرداد مصاحبه دارم

      1. با سلام من با رتبه ۳۶۰۰در رشته مجازی mba مجاز شدم و روز ۱۹ خرداد مصاحبه داشتم و نتونستم شرکت کنم میخواستم ببینم آیا میشه هفته دیگه شرکت کنم یا نه وآیا احتمال قبولی هست

        1. سلام.فقط در بازه زمانی که در اطلاعیه سازمان سنجش اعلام شده میتوانید شرکت کنید.که برای مالک اشتر سه شنبه ۲۶/۳/۹۴ در شاهین شهر اصفهان آخرین روز می باشد.تا حدودی شانس داشتید.

  154. سلام من در رشته بیوتکنولوژی (مهندسی شیمی) رتبه ۴۴٨ رو کسب کرده ام و اخرین فرد مجاز ١٧۵٠ است برای نوبت شبانه مصاحبه مالک دعوت شدم مطمئن هستم مصاحبه قبول شدم شانس قبولی من چقدر است با سپاس فراوان

  155. سلام. خسته نباشین
    من به احتمال ۹۹٪ امسال ارشد قبول میشم و از مهرماه باید برم دانشگاه
    ولی پایه زبان و ریاضیم ضعیفه،با توجه به اینکه زبان و ریاضی در دوره ارشد واقعا لازم و مهمه میخواستم راهنمایی کنین که چه کتابایی رو بخونم که بتونم خودمو تو این ۳ ماه باقی مونده به حد نرمال برسونم(چون سربازم نمیتونم کلاس برم)
    ممنون

    1. سلام.ابتدا شما باید ببینید در کدام مورد ضعف دارید،بعنوان مثال در زبان دایره لغاتی که به یاد دارید کم است یا در درک مطلب و تلفظ ، ترجمه ، مکالمه و … مشکل دارید برای هر کدام از موارد فوق منبع و راهکاری وجود دارد.برای ریاضی هم همینطور از پایه یعنی ریاضی ۱ و ۲ (مباحث انتگرال و مشتق و لاپلاس و…)؟
      برای زبان اگر مشکل از یکی دو مورد بیشتر باشد میتوانید با کلاس های مالتی مدیا سطح تون را ارتقاء دهید که به صورت صوتی و تصویری موجود است.برای ریاضی عمومی هم از کتب گسترش علوم پایه میتوانید استفاده کنید یا جزوات دانشگاهی خودتان یا سایر دانشگاه ها

  156. سلام، خسته نباشید، میخاستم بدونم سالهای قبل آخرین رتبه قبولی روزانه مالک اشتر شاهین شهر تو رشته مکانیک طراحی کاربردی در چه حدودی بوده؟ بنظرتون با رتبه ۱۷۰۰ شانس قبولی هست؟

      1. سلام خسته نباشید ببخشیدمن بارتبه ۱۵۰۰به بالا شیمی برای ارشد پیشرانه دانشگاه مالک اشتر دعوت به مصاحبه شدم هنوزم مصاحبه نکردم خواستم ببینم میشه تااخراین هفته بیام اصفهان برامصاحبه؟شانس قبولیم چقدره؟..باتشکر.

  157. با سلام.من بارتبه ۷۷۲ خوردگی(مجموعه مهندسی مواد) برای روزانه و شبانه خوردگی مالک تهران دعوت به مصاحبه شدم و مصاحبه رو هم انجام دادم و به نظر خودم خوب بوده.به نظر شما شانس قبولیم چقدره و اینکه واسه روزانه یا شبانه ؟

  158. با تشکر. شما حدود رتبه های پارسال رو میدونین که قبول شدن ؟
    یا سایتی هست که بتونه راهنمایی کنه که رتبه های قبولی پارسال مالک چه حدودی بوده ؟
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنین

      1. حقیقتا من زیاد سرچ کردم و انجمنای زیادی رو دیدم ولی همچین اطلاعاتی رو نداشتن.اگه سایت خاصی مدنظرتون هست رو معرفی کنین ممنون میشم .

          1. بسیار متشکر، فقط این حدود رتبه هایی که گفتین واسه همه گرایشا هست یا فقط خوردگی ؟

  159. سلام به نظرتون من با رتبه ۲۷۷۶شانس قبولیم تو رشته مکاترونیک مالک اشتر چقد در ضمن من مصاحبه هم خوب دادم ولی رشته کارشناسیم غیر مرتبطه ممنون

    1. سلام.نوبت دوم(شبانه) شانس قبولی دارید.درصد شانس تون هم برمیگردد به قبولی یا عدم قبولی رتبه های قبل شما که در مصاحبه رشته مکاترونیک دانشگاه فوق شرکت کردند.

  160. استاد سوالی داشتم. میشه یه تحقیق میدانی به عمل بیاورید که معمولا دانشگاه چند نفر از مصاحبه شوندگان رو به سازمان سنجش معرفی میکنه ؟ مثلا ظرفیت کد رشته ای ۱۵ نفر باشه و دانشگاه ۶۰ نفر (۴ برابر ظرفیت) رو واسه مصاحبه فراخوان کرده . حال از این ۶۰ نفر معمولا جند نفر به سازمان سنجش معرفی میشن. دقیقا برابر با ظرفیت کد رشته (۱۵ نفر ) یا بیشتر؟ نرم اون چیه؟ ممنون میشن تحقیق کنید . این سوال خیلی از مصاحبه شوندگان میباشد. با تشکر از زحمات شما.

    1. سلام.برای دانشگاه فرقی نمیکند چه تعداد را معرفی کند برای همین هر کسی که در مصاحبه امتیاز لازم را بیاورد به سنجش معرفی میکند و سنجش هم بر اساس نمره داوطلب لیست انتخاب رشته را بررسی میکند.بعنوان مثال از این ۶۰ نفر ، ۳۰ نفر در مصاحبه قبول می شوند و لیست این ۳۰ نفر به سنجش داده می شود تا دانشگاه فوق در لیست آنها باقی بماند و ۳۰ نفر دیگر که مصاحبه رد شده اند دانشگاه از لیست آنها حذف میشود سنجش هم بر اساس نمره داوطلب لیست انتخاب رشته را از اولویت اول تا آخر بررسی می می کند اگر ظرفیت ۱۵ نفر باشد ، ۱۵ نفر قبول می شوند و بقیه یا انتخاب های قبل یا انتخاب های بعدی قبول شده اند یا کلا قبول نشده اند.

  161. سلام
    یه نظرتون با رتبه ۱۹۰۰ شانس قبولی هوافضای شبانه مالک اشتر را دارم

  162. با سلام درصد قبولی با رتبه ۱۰۳۶ در دوره روزانه دانشگاه مالک اشتر گرایش مخابرات سیستم چقدر است؟

    1. سلام.برای نیروهای مسلح سهمیه جدا دارند اگر کد رشته ای که مخصوص نیروهای مسلح انتخاب کرده باشید بله در غیر این صورت برای کد رشته دیگر فقط در قبولی مصاحبه تاثیر دارد.

  163. درود.میشه یه مقایسه بین دانشگاه های مالک تهران، باهنر کرمان، صنعتی سهند وصنعتی شیراز از لحاظ سطح علمی و امکانات آزمایشگاهی بهم بگین ؟
    با تشکر

    1. سلام.امکانات آزمایشگاهی را که باید مشاهده کرد و نمیتوان بدون مشاهده نظر داد ولی از نظر سطح علمی باهنر کرمان از سایر سطح بهتری دارد و بعد صنعتی شیراز ، مالک اشتر و صنعتی سهند
      البته سه دانشگاه آخر فاصله زیادی از نظر جایگاهی ندارند ولی باهنر کرمان جزو ۲۰ دانشگاه برتر کشور می باشد.

  164. با عرض سلام.
    رتبم ۱۵۰۰مخابرات و ۱۴۰۰ الکترونیک شده.فرزند جانباز ۲۵%درصد هم می باشم که در شرایط دانشگاه نوشته فرزندان ایثارگران در اولویت میباشند.
    دانشگاه مالک روزانه سیستم مخابرات و الک شبانه زدم
    شانس قبولیمو چطور ارزیابی می کنید؟
    با تشکر

    1. سلام.معمولا ۲۰ درصـد از ظرفیت پذیرش به سهمیه ایثارگران اختصاص دارد ، به شرط کسب حدنصاب علمی حداقل ۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد
      رتبه هایی که اعلام کرده اید بدون سهمیه می باشد؟اگر رتبه های اعلام شده بدون سهمیه باشد شانس زیادی دارید.

  165. با سلام و تشکر بابت مطالب خوبتون
    من کارمند رسمی صنایع دفاع هستم و برای مصاحبه (در کد رشته ویژه شاغلین) قبول شدم اما بدلیل مشکلات جدی متاسفانه نتونستم برم
    آیا با توجه به اینکه حدود یک ماه از تاریخ اعلام شده میگذرد با مراجعه حضوری امکان مصاحبه از من وجود داره؟ آیا تمدید مهلت مصاحبه از طرف دانشگاه ممکنه؟
    خواش میکنم منو راهنمایی کنید
    خیلی برام مهمه
    ممنونم

    1. سلام.چون تاریخ اعلام شده گذشته بنابراین مصاحبه کننده ای وجود ندارد تا از شما مصاحبه بعمل آورد و تا جایی که اطلاع دارم تمدید هم نشد ، ولی چون از همکاراشون محسوب می شوید تلفنی یا حضوری مسئله فوق را بیان کنید شاید استثنا برای شما مهلتی در نظر گرفته شود.

  166. سلام.برایه ورود ب دانشگاه مالک اشتر در آزمون کارشناسی ارشد.حداقل معدلی مد نظر هست؟اگه هست این حداقل معدل چقدر است؟

    1. ببخشید.من رشتم مخابراته.برایه قبولی روزانه این دانشگاه در آزمون کارشناسی ارشد باید چ حداقل رتبه ای بیارم.ممنون

  167. با سلام خدمت استاد می خواستم بدونم برای تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه مالک اشتر واحد شاهین شهر درطول تحصیل کمک هزینه ی تحصیلی دریافت می کنی ۲_وآیا استخدام رسمی وزارت دفاعی یا پیمانی وجزءسنوات خدمت به این سازمان محسوب می شود؟

    1. سلام.چون بورسیه پذیرش ندارد کمک هزینه تحصیلی هم تعلق نمی گیرد.منظورتان از استخدامی و سنوات خدمت نسبت به سازمان و ربط آن به دانشگاه مالک اشتر را متوجه نشدم!؟منظور از سازمان ، همان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هست؟

  168. ممنون از توضیحتون
    رتبم بدون سهمیست.اصلن جز سهمیه ایثار گر نیستم تو کنکور.فقط تو مصاحبه مالک پرسیدن گفتم فرزندجانباز۲۵%میباشم و مدرک نشون دادم.
    تو شرایط مالک عنوان شده بود ک فرزندان ایثارگران در اولویت میباشن.
    شبانه الک رو با۱۴۰۰بدون سهمیه شانسم بالا هست؟

  169. سلام استاد.خسته نباشید.راستش من از مصاحبه جا موندم.دلیلش اینه که پیامهای دانشگاخ مالک اشتردیر به من میرسه.باید چبکار کنم؟

    1. سلام.اطلاع رسانی در مورد مصاحبه هم از طریق سایت سنجش و هم از طریق سایت دانشگاه انجام شده بود و دلیل شما مبنی بر دیر رسیده پیام ها از سمت دانشگاه منطقی نمی باشد.تنها کاری که میتوانید انجام دهید این است که با دانشگاه تماس بگیرید و موضوع فوق را مطرح نمایید هر چند که بعید است قبول کنند برای مصاحبه برید.

  170. سلام .ببخشید یه سوال داشتم.خواشتم ببینم پذیرش بر اساس اولویت های انتخابی توانتخب رشتست یا بر اساس گزینش و رتبه علمی کنکور ارشد؟

    1. سلام.پذیرش بر اساس گزینش و نمره علمی می باشد ، ولی ترتیب اولویت در لیست انتخاب رشته ممکن است باعث شود شما در دانشگاه دیگری که زودتر از دانشگاه فوق انتخاب کرده اید و نمره لازم و ظرفیت برقرار باشد قبول شوید.ترتیب انتخاب رشته تاثیری در افزایش یا کاهش شانس قبولی ندارد اگر نمره لازم را آورده باشید و در مصاحبه قبول شوید و دانشگاه های قبل را قبول نشوید سیستم سازمان سنجش وقتی به دانشگاه فوق می رسد ، آنرا بعنوان قبولی اعلام میکند.

  171. ببخشید من از مصاحبه ی دانشگاه مالک جامونده بودم دانشگاه بهم پیام داده ۳۱ تیر بیا برای مصاحبه، به نظرتون برم شانس قبولی دارم؟رتبم هزار هوش بود و توی سایت سنجش واسه مجازی مالک مجاز شده بودم اما دانشگاه اوایل تیرماه بهم پیام داد که اگه موفق به شرکت در گزینش مالک نشدی درصورت تمایل به گزینش کد رشته ی انتخابیتو برامون بفرست من شبانه ی مالک رو فرستادم الان بهم پیام دادن و روز مصاحبه رو فرستادن ، به نظرتون برای همون مجازی که قبلا مجاز شدم هست یا برای شبانه که خودم اعلام کردم؟؟؟
    میشه زود بهم جواب بدید
    ممنون

    1. سلام.بله تشریف ببرید به هر حال شرکت در مصاحبه ضرری ندارد و ممکن است موفق به قبولی شوید.قاعدتا برای همان کد رشته ای که سازمان سنجش برای مصاحبه اعلام کرده بود باید باشد.حالا برای اطمینان شما تشریف ببرید روز مصاحبه از خودشان هم بپرسید.به نظر بنده که همان مجازی هست و بعید است شبانه باشد.

  172. با سلام
    برای مصاحبه دانشگاه مالک اشتر دعوت شدم .رتبم ۸۴۰ رشته مهندسی شیمی می باشد.می خواستم بپیرسم احتمال قبولی در دوره ی شبانه دانشگاه مالک اشتر را دارم؟
    با تشکر و سپاس فراوان

  173. باسلام
    آیا استخدام رسمی یا پیمانی وزارت دفاع بعد از پایان تحصیل در مقطع ارشد وجود دارد؟؟
    من واسه شغل اینده میخوام اون دانشگاه رو انتخاب کنم , ایا در این رابطه تضمینی وجود دارد؟؟
    متشکرم از وقتی که میذارید

    1. سلام.با توجه به حجم فارغ التحصیلان این دانشگاه تضمینی برای جذب وجود ندارد ولی هر ساله از فارغ التحصیلان ارشد و دکتری دعوت به جذب میکنند.
      اما برای اینکه شانس بیشتری در جذب داشته باشید یا باید جزو نفرات برتر این دانشگاه باشید یا موضوع پایان نامه خود را مرتبط با موضوعات این وزارتخانه انتخاب نمایید.

  174. سلام و خسته نباشید

    میخواستم بپرسم تا حدود چه رتبه ای میشه روزانه مدار مجتمع مالک قبول شد؟

    1. سلام.با توجه به تغییر گرایش ها در دفترچه امسال برای گرایش ها نمیتوان رتبه ای پیش بینی کرد.ولی با توجه به دیتابیس سال قبل در کامنت ها پاسخ دادم.

  175. سلام،رتبه من تو گرایش مهندسی بیوتکنولوژی ۲۱۲شده میخواستم بدونم احتمال قبولیم چقدره؟ممنونم

  176. سلام و خسته نباشید
    می خواستم بپرسم با رتبه ی ۶۰ میتونم دیجیتال یا مدار مجتمع روزانه شریف بیارم?
    دیجیتال و مدار مجتمع دانشگاه تهران چی???
    ممنون از وقتی که میزارید 🙂

    1. سلام.در زمان انتخاب رشته به سوالات فوق پاسخ داده ام و در حال حاضر سعی کنید با فکر کردن و پرداختن به مسائل دیگر دغدغه این قبولی و عدم قبولی را از ذهن خود دور کنید و منتظر اعلام نتایج نهایی باشید.

  177. سلام رتبه من ۹۰۰ در رشته مهندسی صنایع بوده و مصاحبه حضوری در دانشگاه مالک اشتر هم بسیار عالی بود به نظر شما امیدی هست روزانه قبول شم؟

  178. سلام.من با۱۴۰۰ طراحی کاربردی روزانه مالک قبول شدم.ایا بابت خوابگاه هزینه دریافت می کنند؟

    1. سلام.پذیرفته‌ شدگانی که واجد شرایط دریافت خوابگاه اعلام می‌شوند باید مبلغ تعیین‌شده به عنوان هزینه خدمات را واریز نمایند که ترم اول حدودا ۱۲۰ هزار تومان بود.

  179. سلام من روزانه مهندسی پلیمر دانشگاه مالک اشتر قبول شدم یه سوال آیا به من که دختر هستم و ازدواج کردم خوابگاه متاهلی میدن؟از چه ترمی خوابگاه میدن؟ هزینه خوابگاه مجردی و متاهلی اش چقدر هست؟ وشرایط خوابگاه متاهلی چی هست؟

    1. سلام.بله خوابگاه متاهلی دارد و قبلا ترمی ۱۲۰ بود و همان ترم اول خوابگاه تعلق میگیرد.اکثر این اطلاعات را در زمان ثبت نام میتوانید از خود خدمات رفاهی دانشگاه جویا شوید.

  180. با سلام
    میخواستم بدونم در صورت رفتن به مصاحبه درج عدد دو در کارنامه قطعا به معنای رد شدن مصاحبه از سوی موسسه مربوطه ست و هیچ امیدی وجود نداره که تو تکمیل ظرفیت شانسی باشه؟

      1. با سلام
        متوجه جمله آخرتون نشدم.محدودیت تو تکمیل ظرفیت منظورتونه؟
        از طریق سایت سنجش پیگیری کردم گفتند از طریق دانشگاه پیگیری کنم.فعلا موفق به برقراری ارتباط نشدم.

  181. سلام مهندس ببخشید تکمیل ظرفیت کی شروع میشه؟بعد همه رشته هارو میشه انتخاب کرد؟مثلا حتی اگه روزانه مجاز نشدی یه رشته میشه انتخاب کرد؟بعد امکان داره تو تکمیل ظرفیت یکی که غیرانتفاعی بوده شبانه قبول شه؟؟

    1. سلام.
      اطلاعیه پذیرش دانشجو در برخی از کد رشته محلهای جدید و همچنین تکمیل ظرفیت در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی سال ۱۳۹۴، در روز دوشنبه مورخ ۹۴/۷/۶ از طریق سنجش اطلاع‌ رسانی خواهد شد.

  182. یکی که غیر انتفاعی قبول شده کنکور ؛تکمیل ظرفیت شبانه یا روزانه همون گرایش قبول شه؟

  183. واقعا از راهنمایی هاتون ممنونم.
    میخواستم بدونم بنظرتون تا تکمیل ظرفیت صبر کنم و الان اقدامی نکنم؟

  184. سلام
    من آنالیز تابعی روزانه دانشگاه کاشان قبول شدم
    به نظرتون تکمیل ظرفیت شرکت کنم برای قبولی رشته رمزنگاری ؟ (دانشکده خوانسار احتمالا قبول بشم)

    1. به علایقتون رجوع کنید فقط . ضمنا اینو در نظر بگیرید در صورت قبولی در تکمیل ظرفیت رشته قبلیتون به کل کنسل میشه چه تکمیل ظرفیت رو برید چه نرید .

  185. با سلام و خسته نباشید
    یه سوال در مورد دانشگاه مالک اشتر داشتم : کسی که ارشد برق قدرت از اونجا قبول بشه و خودش هم شاغل رسمی در ناجا باشه می تونه با برداشتن پروژه مرتبط و معدل فارغ التحصیلی خوب جذب بشه یا چون شاغل هست نمیشه ؟ لطفا جواب این سوال برام خیلی مهمه در انتخاب ام .
    با سپاس فراوان از همه بزرگواران عزیز

    1. سلام.بحث جذب کاملا مشخص است و با شرایطی که عنوان کردید شانس این را دارید که جذب شوید اما موردی که مهم است بحث تعهد خدمتی شما به ناجا می باشد که بعید است شرایط انتقالی شما انجام گیرد و اگر بتوانید از محل کار خود این شرایط را محیا سازید برای جذب تقریبا مشکلی نخواهد بود.

    1. سلام،رتبه قبولی در دانشگاه های دارای شرایط هر ساله تغییراتی را با توجه به علاقه مندی رتبه های زیر ۱۰۰۰ به اولویت انتخابی دانشگاه های فوق و قبولی آنها در مصاحبه دارد بعنوان مثال یکسال تا رتبه ۲۵۰۰ هم قبولی داشتیم و سال بعد تا ۱۵۰۰

  186. با سلام
    یه سوال از حضورتون داشتم دانشگاه مالک اشتر از لحاظ علمی چه مرتبه ای داره وبا چه دانشگاههایی برابری میکنه .سطح علمی اساتید چطوره.ممنون میشم توضیح بدید.

    1. سلام.طبق آخرین رتبه بندی در بین دانشگاه های کشور رتبه ۵۸ را به خود اختصاص داده و در کنار دانشگاه های صنعتی سهند ، شهید مدنی آذربایجان و دانشگاه صنعتی شیراز قرار گرفته است.نمیتوان با دانشگاه های سطح اول تهران مقایسه کرد ولی اساتید نسبتا خوبی دارد ،در بین دانشگاه های دارای شرایط خاص شرایط بهتری دارد ، اگر تهران هستید و نیم نگاهی هم به استخدامی داشته باشید انتخاب خوبی میتوان باشد.

      1. سلام بسیار سپاسگزارم از پاسختون
        واقعیت اینکه من این دانشگاه رو برای مقطع دکتری (مالک اشتر تهران ) انتخاب کردم با توجه به اینکه شرایط هیئت علمی شدن رو ندارم ایا میتوان پس از فارغ التحصیلی به مراکز پژوهشی وابسته به این دانشگاه امیدوار بود من سابقه کار وتجربه کاری کاملا مرتبط با رشته م دارم ولی اگر بخوام ادامه تحصیل بدم باید از کار دست بکشم ممنون میشم اگر اطلاعاتی در این زمینه دارید بگید. بسیار ممنون

        1. سلام.دانشگاه مالک اشتر که تعهد استخدامی ندارد ولی از بین فارغ التحصیلان هر ساله تعدادی جذب می شوند که اولویت با شاگردان ممتاز می باشد.
          (دانش آموختگان رتبه اول مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاههای دولتی با رتبه تک رقمی آزمون دکتـری اگر تحصیل خود را با موفقیت به پایان رسانند، در صورت دارا بودن شرایط گزینشی وزارت دفاع، استخدام خواهند شد.)

  187. سلام،من ارشد عمران از دانشگاه آزاد دارم و شاغل در ارتش.میخاستم برا دکترا تو رشته خودم مالک اشتر را انتخاب بکنم.سوال اولم اینکه با توجه به نظامی بودن امتیاز خاصی برا من تو قبولی وجود داره و اینکه با توجه به موضوع پایانامم که در مورد پدافند غیر عامل بوده و نمره ی کاملی رو به خاطر نو بودن موضوع گرفته امیدی به قبولی هست یا نه و مورد دوم نمرات و وضعیت تحصیلی قبولی های دکترا برا این دانشگاه رو بی زحمت تو سایت قرار بدین.
    با تشکر.

    1. سلام.در دوره دکتری امتیاز یا سهمیه ی خاصی برای داوطلبان نیروهای مسلح در دفترچه وجود ندارد ولی در دوره ارشد سهمیه و ظرفیت برای داوطلبان نیروهای مسلح وجود داشت.البته در مصاحبه شاید با توجه به سیاست های دانشگاه امتیاز یا در شرایط برابر اولویتی برای شما در نظر گرفته شود.

  188. سلام…اینکه برا سهمیه شاهد میگن ۷۰درصد نمره علمی آخرین فرد قبولی…منظورشون آخرین فرد قبولی تو اون دانشگاهه یا آخرین فردی که بین افراد مجاز قبول شده؟

  189. سلام
    خسته نباشید..
    ببخشید من فرصت سربازیم رسیده و هم اکنون دفترچه رو فرستادم …به نظرتون تا ماه شهریور اعزام میکنن؟و اینکه میتونم بعدش دانشگاه ازاد ثبت نام کنم و نرم دانشگاه بخونم برای سال بعد که سرباز نباشم؟لطفا اگر میشه بزرگواری بفرمایید راهنمایی کنید…
    ممنون

    1. سلام.به احتمال ۹۹ درصد در صورتی که به تازگی دفترچه فرستاده باشید شهریور ماه اعزام نخواهید شد.در صورتی که در دانشگاهی قبول بشوید یا باید ادامه بدید یا باید انصراف بدید.با ۱ بار انصراف از تحصیل نظام وظیفه مشکلی نداره.میتونید برید آزاد و بعدش در ترم ۱ یا ۲ انصرفا بدید.بعدش بخونید واسه کنکور و مرداد ماه هم دفترچه بفرستید و شهریور بدون هیچ غیبتی برید مجدد دانشگاه.

      1. ممنون..ببخشید من درست متوجه نشدم

        یعنی دانشگاه ازاد (تهران۱۰۰درصد قبولم)ثبت نام کنم .واحد برندارم یعنی ۲ ترم؟مگه میشه بدون واحد اونم دو ترم تحصیلی؟دانشگاه ازاد مشکلی نداره؟اونوقت اخر ترم ۲ انصراف بدم؟
        من یه جوری میخوام باشه واحد برندارم که هم هزینش کم باشه هم قابل ممکن باشه؟
        من خیلی نگرانم لطفا مجدد راهنمایی بفرمایید
        ممنون

        1. خیر شما باید واحد بردارید من نگفتم واحد بر ندارید.عین یک دانشجوی معمولی ثبت نام میکنید و ابتدای ترم ۲ قبل از اینکه شروع بشه و هزینه بریزید میرید دنبال انصراف.از اونجایی که پس از انصراف ۱ سال مهلت دارید واسه ارسال دفترچه شما دفترچه رو نمیفرستید.چون دیدتون انصراف هست از همون ترم ۱ مطالعتون واسه کنکور رو ادامه بدید و انصراف هم که بدید دیگه تمرکزتوون بهتر هم میشه.البته وقتی انصراف بدیید هزینه هاتون دیگه برنمیگرده در ترم ۱٫

  190. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما مهندس پور کاظم.
    با توجه به نزدیک بودن انتخاب رشته ارشد۹۵ سوالی داشتم که ممنون می شوم اگر راهنمایی بفرمایید.
    امسال دانشگاه مالک اشتر برای رشته مکانیک دو رشته تحت عنوان “مهندسی تسلیحات” و “مهندسی طراحی و ساخت خودرو های نظامی” دارد.
    در صورت انتخاب و قبولی در این رشته ها و احتمال اینکه بعد از فارغ التحصیلی در این دانشگاه استخدام نشویم آیا بیرون در بازار کار برای این رشته ها هم جایگاهی هست و میتوان به دنبال کاری برای این رشته ها بود یا فقط مختص وزارت دفاع هستند؟؟؟؟
    (مردد هستم که بعد از فارغ التحصیلی در این رشته ها و عدم جذب توسط این دانشگاه در جایی دیگری هم نتوان مشغول بکار شد)
    با تشکر فراوان…

  191. سلام
    طاعات قبول
    لطف بفرمایید راهنمایی کنید
    ۱٫ با رتبه ۱۵۷۱ ایا احتمال قبولی در مقطع روزانه الکترونیک مالک اشتر هست؟
    ۲٫ آیا با مدرک مالک اشتر دکترا میشه اپلای گرفت یا خیر؟ ممکنه مشکلی پیش بیاد
    تشکر

    1. سلام.
      ۱-تخمین انتخاب رشته پاسخ نمیدم از نرم افزار رایگان سایت استفاده کنید.
      ۲-اگر اون بحث تحریم این دانشگاه را در نظر نگیرند مشکلی نیست ، چون بعضی از دانشگاه ها هستند که پایبند این قوانین هستن و نمونه های آن طی چند وقت اخیر زیاد دیده شده مثل دانشگاه های نروژ

  192. با سلام
    دربین دانشگاه های تربیت دبیر رجایی
    و خوارزمی
    و شاهد
    و مالک اشتر تهران
    برای رشته قدرت کدام معتبر تر اند؟

  193. از بین دانشگاه های تربیت دبیر رجایی و خوارزمی و مالک اشتر و شاهد
    در گرایش قدرت به ترتیب کدتم بهتر است؟

  194. برایه قبولی روزانه الکترونیک و یا کنترل دانشگاه مالک اشتر در آزمون کارشناسی ارشد باید چ حداقل رتبه ای بیارم.ممنون
    من ۱۷۰۰ و ۱۸۰۰ کنترل و الکترونیک شدم

  195. با عرض سلام و خسته نباشید
    من رتبه ۶۰۰ مکاترونیک و رتبه ۱۳۰۰ کنترل رو آوردم و خواستم از شما راهنمایی بگیرم
    مهندس به نظرتون با این رتبه مکاترونیک روزانه کدام دانشگاه های تهران قبول میشم و اینکه خواستم از شما درباره بازار کار این گرایش بپرسم و با توجه به اینکه من قصد ادامه تحصیل دارم آیا دکترای این گرایش در ایران نیست و اگر نیست ایا امکان تحصیل در خارج کشور برای دکترا وجود داره؟
    مهندس در گرایش کنترل هم میخواستم بدونم کدامیک از دانشگاه های تهران رو قبول میشم و پیشنهاد شما چیه نظر شما درباره دانشگاه های مالک اشتر و خوارزمی و شاهد و رجایی در گرایش کنترل چیه و کدوم یک رو میتوان با مدرکش برای دکترا ادامه داد
    مهندس ببخشید پیامم طولانی شد و وقت گرانبهاتون رو گرفتم اما اگه میشه باتوجه به شرایطی که دارم و اینکه میخوام فقط تهران باشم اگه میشه برادرانه مرا راهنمایی کنید

    1. سلام.در مقطع دکتری گرایش مکاترونیک فعلا پذیرش ندارد ولی دو دانشگاه تا جایی که یادمه زمینه هوش ماشین و رباتیک ارائه کرده بودند که همان گرایش رباتیک و مکاترونیک است که یکیش دانشکاه تهران بود.برای اپلای گرایش خوبی می باشد.مکاترونیک بازار کار خوبی در ژاپن و کانادا دارد.امام داخل ایران اصلا وضعیت خوبی فعلا ندارد و اکثر افرادی که د راین گرایش تحصیل کردند از وضعیت کار در داخل کشور ناراضی هستند.از طرفی کسانی که رشته های کنترل ، سخت افزار ، هوش مصنوعی خوانده اند به جایی که به کار تخصصی شان بپردازند مشاغل مکاترونیک را اشغال کرده اند.برای کنترل دانشگاه های فوق هم مشکلی با ادامه تحصیل ندارید هر دانشگاهی تحصیل کنید میتونید ادامه تحصیل هم دهید.

  196. سلام
    اگه یکی جزو رتبه های برتر ارشد نباشه ولی در انتها بتونه رتبه اول یا دوم ارشد بشه توی دانشگاه، واقعا چقدر شانس جذب وجود داره ؟من رشتم مکانیکه
    شما در ارتباط بودین با بچه های اونجا که چه تعدادشون مثلا سالیانه جذب میشن ؟
    الان من راحت میتونم صنعتی اصفهان و دانشگاه اصفهان قبول بشم ولی میخوام برم جایی که شناس استخدام داشته باشم هر چند زیاد نباشه!

    1. سلام.اگه بتونید پروژه ای در این دانشگاه ارائه کنید یا پروپوزال تون نیاز وزارت دفاع باشه شانس زیادی برای جذب خواهید داشت مخصوصا در زمینه هوافضا،از تعدادشون اطلاع دقیق ندارم ولی موردی که مطرح کردم اکثرا جذب شدن.

  197. سلام خسته نباشید شبانه مالک اشتر روباید جز ده انتخاب اول زد یانه واگر درمرحله مصاحبه شبانه قبول بشیم دیگه سازمان سنجش انتخاب های روزانه مون رو در دانشگاهای عادی بررسی نمیکنه؟؟

    1. سلام.نه الزامی نیست که اول بزنید ، ولی اگر باشد براتون در مصاحبه امتیاز محسوب می شود ، البته اگر رتبه تون زیاد خوب نیست جزو ۵ تا انتخاب کنید.در صورت قبول شدن در مصاحبه ، سایر انتخاب های بعد از اولویت این دانشگاه چه روزانه و چه شبانه بررسی نخواهد شد.

  198. واقعا بسیار ممنونم از راهنمایی های بی دریغتون
    مهندس الان بنده با رتبه ۶۰۰ و رتبه ۱۳۰۰ کنترل شانس قبولی در روزانه کدام یک از دانشگاه های تهران رو میارم برای هر دو گرایش؟
    لطفا نظرتون رو درباره دانشگاه های خوارزمی و شهید رجایی و مالک اشتر بفرمایید
    ممنون از پاسخ شما

    1. سلام.برای قسمت اول سوالتون از نسخه رایگان نرم افزار انتخاب رشته سایت استفاده کنید.اما در مورد دانشگاه های فوق اگر میخواهید شانس جذب در وزارت دفاع را داشته باشید مالک اشتر را در اولویت قرار دهید.

  199. سلام.ممنون از توضیحاتتون.من تو هر سه گرایش مخابرات و کنترل و الکترونیک حدودا ۱۷۰۰ شدم.بنظرتون روزانه مالک میارم؟خیلی مهمه .راهنماییم کنین ممنون میشم.

    1. سلام روزانه را با قطعیت نمی توان گفت! ولی حتما شانس دارید و احتمالا اگر بزنید دعوت به مصاحبه خواهید شد در مورد شبانه شانستان خیلی بیشتر است.

      1. ممنونم واقعا.روزانه ی جاهای دیگه چطور؟رازی کرمانشاه؟بوعلی همدان؟اصفهان؟و..

  200. ممنونم واقعا.روزانه ی جاهای دیگه چطور؟رازی کرمانشاه؟بوعلی همدان؟اصفهان؟و..

  201. سلام استاد خسته نباشین
    من با رتبه ۵۰۹۸ قدرت میتونم روزانه قبول بشم؟با نرم افزار زدم نوشته نوبت دوم شهید رجایی اولویت اول رو

  202. سلام استاد خسته نباشد
    استاد من با رتبه ی ۱۰۴۷ کنترل و سهمیه شاگرد اولی روزانه علم و صنعت یا تربیت مدرس قبول میشم؟؟
    لطفا راهنمایی کنید ک اگر قبول نمیشم از سهمیم استفاده نکنم و بزارم برای سال بعد

  203. با سلام
    با رتبه ۲۰۰۵ فدرت و ۲۷۰۰ الکترونیک و ۲۹۰۰ مخابرات و ۲۶۰۰ کنترل
    بهترین شبانه هایی که میتونم به ترتیب قبول شم کدوما هستن؟

    1. شبانه دانشگاه های شهرستان به جز دانشگاه های درجه ۱ ! همچنین شبانه مالک و شاهد و امام حسین پردیس دانشگا های خوب هم شانس دارید اگر باشد.

  204. اگر مصحبه دانشگاه مالک اشتر رد بشیم انتخابمون میسوزه؟دانشگاه دیگه ای که میتونستیم فبول شیم تو اولویوت بعدی از دست میره؟

    1. سلام، روزانه ها که شانستون کمه شبانه ها هم به نظرم جاهای نزدیک به شهرتون رو بزنید چون دانشگاههای خوب شهرستان هم شانستون کمه

  205. با سلام لطفا منو کمک کنید ۱۷۳۶ قدرت به ترتیب برای شهرستانا بین بابل و کاشان و گیلان و سبزوار و شاهرود و اراک و زنجان و سمنان و قزوین و بیرجند چه ترنیبی بزنم؟

    1. سلام، بابل، گیلان، سمنان، شاهرود، اراک، زنجان، قزوین، کاشان، بیرجند، سبزوار

  206. سلام من هوافضا رتبم۸۶۰شده،میخواستم بدونم ایا فقط دو انتخاب از مالک میتونم داشته باشم تو انتخاب رشتم؟ بعد اینکه این پرونده که میفرستن برای مالک چیه؟اونو کی یاید بفرستیم که زنگ بزنن بریم مصاحبه؟ممنون میشم اگه پاسخ بدین

    1. سلام.بله فقط ۲ کد رشته محل ، شما نباید چیزی ارسال کنید ، تماس هم گرفته نمی شود ، این مواردی که مطرح میکنید برای دانشگاه امام حسین (ع) هست نه مالک اشتر ، وقتی این دانشگاه را انتخاب کردید منتظر اعلام اسامی دعوت به مصاحبه از سایت سنجش می شوید و سپس بر اساس زمانبندی دانشگاه به همراه مدارکی که اعلام کردند مراجعه و مصاحبه می شوید

  207. سلام استاد من با رتبه های ۱۴۲۸ الکترونیک و۱۵۴۷ مخابرات و۱۵۹۲ کنترل و۱۳۲۷ مهندسی پزشکی و۱۰۱۵ مکاترونیک در بین دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی مالک اشتر شاهین شهر ، شانس قبولی روزانه دارم؟؟؟

    1. سلام صنعتی اصفهان شاید شبانه ( البته شانستون کمه)و اصفهان لب مرز ! احتمالا بیوالکتریک روزانه می اورید مالک هم شانس دارید. در شهرهای دیگر روزانه هم قبول می شوید مثل تبریز و زنجان و قزوین و ….

  208. سلام و خسته نباشید خدمت استاد
    میشه با رتبه مثلا ۲۰۰۰ و انتخاب رشته غلط دیگران یک جای خالی در دانشگاه تهران یا مثلا شریف وجود داشته و اون رتبه ۲۰۰۰ اونجا قبول بشه؟(با فرض محال!)
    منظورم اینه که ملاک گزینش دانشجو انتخاب های افراد ماقبل هست یا چیزای دیگه هم تاثیر داره؟

  209. سلام
    طاعاتتون قبول
    پدافند غیر عامل گرایش مدیریت بحران با رتبه ۳۱۰۰ می تونم شبانه مالک رو بیارم؟
    علی رغم اینکه رزومه نسبتا خوبی دارم مثل مقالات داخلی و ISI آیلتس زبان و …
    ممنون می شم راهنماییم کنید

    1. سلام رزومه شما بعد از قبولی اولیه مهم ست. اگر اندکی شانس بیاورید شاید قبول شوید

  210. سلام
    برای قبولی در رشته کنترل دانشگاه شاهد تا حدود چه رتبه ای شانس وجود دارد؟
    بنده با رتبه ۱۳۰۰ کنترل چقد به قبولی در کنترل دانشگاه مال اشتر میتونم امیدوار باشم؟

  211. سلام
    می خواستم بدونم هزینه شبانه ارشد برق قدرت در تهران چقدراست؟برای چهارترم و بدون هزینه های اضافی(فقط پول دانشگاه)

  212. سلام خسته نباشید،اطلاعی در مورد خوابگاه دانشگاه مالک اشتر دارید؟به دانشجوی های شبانه خوابگاه تعلق می گیره؟؟؟توی دفترچه که تقریبا نوشته برای شبانه ها خوابگاه نیست اما خوب همه دانشگاه ها همینو می کن اما خوابگاه هم می دن،می خوام بدونم دانشجو های ارشد شبانه مالک وضعیت اسکانشون چجور هست؟؟

  213. سلام من کمی گیج شدم می خواستم بدونم دقیقا ۲ کد رشته محل خاص رو می تونیم انتخاب کنیم دقیقا یعنی چی؟
    یعنی من مالک اشتر الکترونیک دیجیتال و مدار مجتمع بزنم ۲ کد رشته ام پر میشه دیگه نمی تونم جای دیگه رو بزنم ؟
    شبانه هم همین طوره؟

    1. کلا دو کد رشته دارای شرایط خاص رو میتونید انتخاب کنید.
      اگر دو کدرشته از مالک اشتر رو انتخاب کردید جاهای دیگه رو نمیتونید انتخاب کنید.

  214. سلام می خواستم بدونم برای انتخاب رشته در دانشگاه های با شرایط خاص محدودیت ۲ کد رشته محل داریم یعنی چی ؟
    یعنی من مالک اشتر مدار مجتمع روزانه و شبانه اش رو انتخاب کنم دیگه نمی تونم چیز دیگه ای انتخاب کنم؟

    1. سلام، بله یعنی بیشتر از دوکد رشته از این جور دانشگاهها رو نمیتونید بزنید

  215. سلام زمان مصاحبه دانشگاه مالک اشتر کی هست؟
    از کجا مطلع بشیم ؟
    از طریق تلگرام اصلاع رسانی میکنید؟

    با تشکر

  216. با سلام

    در صورت قبولی شبانه دکتری ایا هزینه کارهای عملی پایان نامه مثل خرید مواد شیمیایی یا وسایل ازمایشگاهی بر عهده دانشجو است یا استاد راهنما تامین میکند چون در غیر این صورت هزینه خیلی بالا میره ممنون میشم جواب بدید.

  217. سلام با رتبه ۱۳۰۰برق قدرت شانس قبولی در دانشگاه های مالک یا امام حسین در رشته قدرت رو دارم ممنون

  218. سلام
    با رتبه ۱۳۰۰قدرت دانشگاه امام حسین یا مالک رشته قدرت شانس قبولی دارم ممنونبا رتبه ۱۳۰۰قدرت دانشگاه امام حسین یا مالک رشته قدرت شانس قبولی دارم ممنون

  219. سلام . با رتبه ۱۲۰۰ چند درصد احتمال قبولی روزانه مخابرات سیستم رو دارم دانشگاه مالک اشتر

    1. سلام اگر رتبتون رو روند نکرده باشید شانستون کم نیست!

  220. یا حق
    سلام کسی که هم دانشگاه شاهد انتخاب کرده و هم مالک اشتر امکانش هست در هر دو مصاحبه دعوت شود؟
    ممنون
    یا علی
    خدانگهدار

  221. با سلام
    یه سوال از حضور دوستان داشتم سطح علمی اساتید در شیمی مقطع دکتری (واحد تهران) چطوره وامکانات ازمایشگاهی چطور بین شبانه علم وصنعت (صرفه نظر از هزینه) وروزانه مالک اشتر کدوم بهتره ممنون میشم حتما نظرتون بدونم چون برام مهمه .

    1. سلام.از رشته شیمی این دانشگاه اطلاع زیادی ندارم ولی میدونم امکانات آزمایشگاهی خوبی دارد،برای انتخاب این دانشگاه اگر بخواهیم معیار سطح و رنک و در نظر بگیریم علم و صنعت ، ولی اگر بخواهیم فرصت شغلی و جذب در وزارت دفاع در نظر بگیریم مالک اشتر.همچنین برای اپلای علم و صنعت انتخاب بهتری خواهد بود.

  222. با سلام
    یه راهنمایی میخواستم از عزیزان که با این دانشگاه اشنایی دارن یکی از اولویت های من در رشته شیمی مقطع دکتری این دانشگاه است ولی تو یه سایت دیگه یکی از دانشجویان دکتری از این دانشگاه راضی نبود دلایلش این بود ۱-استاد درست و حسابی نداره ۲- اعضائ هیئت علمیش هیچ جا ثبت نمیشه ۳- پروژه ها نظامی تعریف شده وخودت نمی تونی چیری خودت میخوای گار کنی۴- مقالات ای اس ای رو باید با نام دانشگاههای دیگه چاپ کرد که مسله ساز خواهد بود.۵- فضا وجو دانشگاه هم بیشتر خشک است در مجموع معتقد بود اصلا ارزش نداره به خصوص اگر شبانه هم باشی این همه هزینه کنید. برای همین عاجزانه از کسانیکه تو این دانشگاه درس میخونن نظرشون بگن چون من باید انتخاب کنم وتصمیم بگیرم باتوجه به اینکه من خانم هستم وشاغل هستم تو مصاحبه بهم گفتند اگر اینجا قبول بشی باید کار و گنار بذاری وتمام وقت اینجا باشی برای همین واقعا می ارزه این کار بکنم چون سابقه کاری خوبی دارم که کاملا مرتبط با رشته ام حتی این تچربه کاری برای اساتید مثبت بود. هم اینکه بایذ هزینه کنم البته بابت کار مشکلی نخواهم داشت چون حتی اگر درسمم تموم بشه باید از کارم بیام بیرون وجای دیگه مشغول بشم ولی به هر حال ۴ سال باید بیکار باشم ودرس بخونم البته خودمم معتقدم دانشجوی دکتری بازدهی نخواهد داشت هم کار کنه هم درس خونه. خوامش میکنم جناب اقای مهندس پور کاظم شما هم نظرتون بگین .ممنون میشم.ذ

    1. سلام.اگر بخوام صادقانه خدمت تون بگم واقعا بعضی از موارد فوق در اکثر گرایش های این دانشگاه صحت دارد ولی در مورد رشته شیمی نمیتوانم نظر بدهم که همه مواد عنوان شده صحت دارد یا خیر ، از نظر محیط و فضا که عینا توسط خود بنده بررسی شده است و موردی که اشاره کردید را تا حدودی تایید میکنم ولی نسبت به بعضی از دانشگاه ها مثل امام حسین(ع) ، شاهد ، شهید رجایی(در جنب این دانشگاه واقع شده) شرایط بهتری دارد.نظر نهایی بنده این است که تنها در صورتی که میخواهید در وزارت دفاع جذب شوید این دانشگاه را انتخاب کنید در غیر این صورت پیشنهاد نمیکنم.

      اخبار و مطالب مشاوره ای کنکور ارشد
      https://telegram.me/joinchat/BvebbTv3jEWlnF-1uBecKg

  223. سلام خسته نباشید،بنده هم دانشگاه مالک رو جزئ انتخاب هام زدم هم دانشگاه امام حسین،الان برای هر دو مصاحبه دعوت خواهم شد یا فقط مصاحبه دانشگاهی که اولویت بالاتر زدم؟؟؟
    در صورتی که به مصاحبه هر دو دعوت شم و مصاحبه هر دو رو هم قبول شم،تکلیف چجوری خواهد بود؟

  224. سلام خسته نباشید با رتبه ۷۵۰ میتونم شناسایی مواد یا سرامیک رو بیارم تو ی این دانشگا؟؟

  225. سلام.من کارمند هستم. شبانه مالک اشتر دانشجو آزاد میگیره ؟یا فقط پذیرش برای بورسیه دارد

  226. با سلام
    با رتبه ۲۷۰۰ الکترونیک چقدر شانس قبولی روزانه مالک اشتر رو دارم؟گرایش نانوالکتریک؟

  227. در یک قسمت مطلب نوشته :
    “یادتون باشه وقتی به مصاحبه دعوت میشید باید تمام مدارک لازم که اعلام میشه رو آماده کنید و به همراه فرم مخصوص که داخل دفترچه اومده روز موعود تشریف ببرید برای مصاحبه.”

    ببخشید من متوجه نمیشم کدوم قسمت دفترچه
    ممکنه راهنمایی کنید ؟

    با تشکر

  228. با سلام
    با رتبه ۲۷۰۰ الکترونیک چقدر شانس قبولی روزانه مالک اشتر رو دارم؟گرایش نانوالکتریک؟
    با توجه به اینکه برای مصاحبه قبول شدم

  229. سلام . این مدرک تعیین وضعیت نظام وظیفه برای همه هست باید تهیه کنن چون من شهریور تموم میشه درسم میخام ببینم من باید تهیه کنم همچین مدرکی رو؟؟ به دانشگاه مالک هم زنگ زدم پاسخگو نبودن لطفا میشه توضیح بدین چجوری باید این مدرک رو تهیه کرد؟؟
    باتشکر

    1. سلام.خیر برای مشمولان نظام وظیفه است ، اونایی که در حال تحصیل هستند و هنوز فرجه یکساله بعد از فارغ التحصیلی را نگذرانده اند از معافیت تحصیلی استفاده میکنند که نیازی به ارائه وضعیت خدمت تحصیلی ندارند.

  230. سلام

    سوالی که داشتم اینه که کسایی که ب مصاحبه دعوت میشم اگه توو مصاحبه قوی باشن بازم رتبه کنکور رو مد نظر قرار میدن؟من رتبم ۱۳۰۰ شد امسال رشته mba

    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام.مصاحبه فقط برای فیلتر کردن یکسری از افراد هست و نتیجه و گزینش نهایی بر اساس رتبه داوطلبان قبول شده در مصاحبه صورت می گیرد.

  231. مشخصات کامل افراد خانوادتون یعنی چی؟
    منظورم اینه که چه چیزهایی رو میخوان؟

  232. سلام، ببخشید شانس قبولی من با رتبه ی ۶۵۸ در mba این دانشگاه چقدره؟ ارزش داره برای مصاحبه از شهرستان بیام؟

    1. سلام.احتمالش کم است ولی با توجه به مصاحبه و شرایط خاص داشتن این دانشگاه میتونید شانس تون را امتحان کنید ، ممکن است رتبه های قبل شما در مصاحبه موفق نشوند آن وقت شانس شما افزایش پیدا میکند.

  233. سلام ببخشید اگه نریم برای مصاحبه ی این دانشگاه انتخاب های بعدی ما در انتخاب رشته بررسی نمیشه و کلا هیچی قبول نمیشیم؟

  234. سلام، رتبه ی ۶۵۸ mba احتمال قبولی من تو شبانه ی دانشگاه مالک اشتر چقدره؟ ارزش اینو داره که برای مصاحبه از شهرستان بیام تهران؟

    1. سلام.احتمالش کم است ولی با توجه به مصاحبه و شرایط خاص داشتن این دانشگاه میتونید شانس تون را امتحان کنید ، ممکن است رتبه های قبل شما در مصاحبه موفق نشوند آن وقت شانس شما افزایش پیدا میکند.

  235. با رتبه ۱۷۰۰الکترونیک شانس قبول شدن در دوره روزانه مالک اشتر رو دارم؟

  236. با سلام. رتبه من ۳۵۵ در رشته بیوشیمی شده، ایا احتمال قبولی در روزانه مالک اشتر دارم؟ و ایا ارزش داره که برای مصاحبه برم؟

  237. سلام. باتوجه به اینکه من محصل دانشگاه هستم و شاغل نیروی مسلح نیستم، درگرایش تبدیل انرژی ویژه شاغلین نیروی مسلح دانشگاه مالک اشتر پذیرش شدم آیا میتونم در مصاحبه شرکت کنم یا نه؟

  238. خسته نباشید،یه سوال داشتم،من اصفهانی هستم و برای مصاحبه مخابرات سیستم دعوت شدم،تاریخی که دانشگاه اعلام کرده ۲۰ ام در تهران و ۲۷ ام اصفهان هست،با توجه به اینکه توی دفترچه انتخاب رشته،محل تحصیل رو زده تهران،من فقط باید تهران مصاحبه بدم یا اصفهان هم می تونم؟

    1. سلام،شما همان اصفهان میتونید مصاحبه شوید فکر نمیکنم مشکلی پیش بیاد ، جهت اطمینان با دانشگاه تماس بگیرید و مورد فوق را مطرح کنید.

  239. سلام ، میخواستم بدونم شانس قبولی من در رشته نانو فناوری مواد با رتبه ۲۶۴چقدره ، ارزش داره برای مصاحبه برم ؟درضمن رشته کارشناسی من الکترونیک

  240. با سلام
    اگر در مصاحبه شرکت نکنیم فقط انتخابهای بعدی بررسی میشوند یا اینکه انتخابهای قبل از آن هم بررسی می شوند؟

  241. سلام من با رتبه ی ۹۱۱ مهندسی صنایع شانس قبولی در روزانه مالک اشتر رو دارم؟
    بعد اگه انتخاب بالاترم و قبول شم دیگه نمیتونم به این دانشگاه برم؟

  242. سلام و خسته نباشید
    مهندس با رتبه ۱۳۸۹ کنترل چقد احتمال وجود دارد که کنترل روزانه مالک اشتر رو قبول بشم؟

    1. سلام.با توجه به سال های قبل احتمال قبولی تون بالاست ، مگر اینکه رتبه های قبل شما ، امسال دانشگاه فوق را در اولویت های اول خود قرار دهند و در مصاحبه هم قبول باشند.

  243. سلام، نتیجه مصاحبه دانشگاه مالک اشتر که روز ۲۱ برگزار شد کی اعلام میشه ؟
    تو تیرماه نتیجه مصاحبه رو اعلام میکنند ؟

  244. سلام خسته نباشید…. اقا یه سوال فنی…من رتبه ۲۹۰ برق شدم دانشگاه مالک اشتر رو نیوردم چرا؟؟؟؟
    الویت چندم باید میزاشتمش تا میوردمش؟؟؟؟

    1. سلام مهندس پورکاظم این مشکل دوست عزیزمان طبیعیه یعنی قبلا هم پیش آمده که رتبه های زیر ۳۰۰ دعوت به مصاحبه نشدن؟؟

      1. سلام.بله ، چون چند برابر ظرفیت به مصاحبه دعوت میکنند با توجه به رتبه فوق باید دعوت کنند مگر اینکه سیستم سنجش تشخیص داده که در یکی از اولویت های قبلی قبول خواهید شد در این صورت دعوت به مصاحبه صورت نمیگیرد.

  245. سلام، خسته نباشید
    من فوتونیک شرکت کردم، رتبه‌م ۱۵۷، می‌خواستم بدونم شانسی برای قبولی در رشته الکترواپتیک دارم؟
    ممنون

  246. سلام….من رتبم ۲۰۸ شده در کارشناسی ارشد پلیمر
    و دعوت به مصاحبه هم شدم
    بنظرتون چقد شانس قبولی در روزانه دارم
    ظرفیتاشم اینجوریه
    ۶ نفر روزانه
    ۳ نفر نیروهای مسلح
    ۶نفر هم شبانه

    1. سلام.مالک اشتر گرایش مهندسی مواد مرکب پذیرش دارد و نسبت به گرایش پلیمر تراز پایین تری باید داشته باشد ، چون از رنج قبولی مهندسی پلیمر اطلاع دقیقی ندارم برای همین نمیتونم نظر خاصی بدم. ولی کلا قبولی قطعی و نهایی شما منوط به وضعیت مصاحبه رتبه های قبل شما می باشد.

  247. سلام
    مشاورم می گفت کسایی که به دانشگاه هایی مثله امام حسین و مالک اشتر میرن و بورسیه میشن در آینده باید تماما در خدمت سپاه باشن مثلا بهشون میگن باید برین و توی پایگاه سپاه توی جیبوتی خدمت کنین یا میفرستندشون سر مرز سیستان یا حتی برای جنگ.
    می خواستم ببینم واقعیت داره؟ یعنی به مهندساشونم این حرف ها را میزنن؟
    یا فقط چند تا ماموریت علمی مثلا سالی یکبار دارن؟

    1. با تشکر
      ببینید واقعیت این هست که بله شما اگه دانشگاه امام حسین برید استخدام رسمی میشید، یعنی اصلا اول باید به عضویت سپاه دربیایید و بعد دانشجو بشید و در نتیجه وفتی هم استخدام جایی هم بشید دیگه مجبور هستید که هرجا اون ها گفتن برید و خدمت کنید……
      ولی اونایی که میرن جنگ از دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین هستن ولی شما در دانشگاه جامع امام حسین میرید درس میخونید و در صنعت های مختلف سپاه و در شهرهای متفاوت کار میکنید
      و رزمی نیستید
      درباره مالک اشتر که اصلا بورسیه نیست و من حتی دوستانی میشناسم که بعدش پذیرش از دانشگاه های خارجی گرفتن و رفتن از ایران….
      پس این نظر مشاورتون خیلی دقیق نیست……

  248. میخواستم ببینم سال ۹۴ کارشناسی تا چه رتبه هایی پذیرش داشته؟
    همه ی رشته ها،اپتیک و لیزر، هوافضا،برق و…
    ممنون

    1. ببینید این چیزی که شما گفتید خیلی کلی هست
      رتبه ها بر اساس منطقه گفته میشن
      منتها دقت داشته باشید که برای مقطع کارشناسی پارسال در سه رشته هوافضا – اپتیک و لیزر داشته و برای برق پذیرش نداشته است
      اما آمار زیر رو خوبه بدونید:
      مهندسی هوافضا-دانشگاه صنعتی مالک اشتر-روزانه >>>> منطقه ۱ در حدود ۴۰۰۰-۴۳۰۰ آخرش بوده، منطقه ۲ حدود ۳۰۰۰-۳۳۰۰ آخرش بوده، منطقه ۳ حدود ۲۰۰۰آخرش بوده
      مهندسی اپتیک ولیزر-دانشگاه صنعتی مالک اشتر-روزانه>>> منظقه ۱ حدود ۶۵۰۰-۶۸۰۰ آخرش بوده، منطقه ۲ حدود ۴۸۰۰-۵۰۰ آخرش بوده، منطقه ۳ حدود ۲۷۰۰-۳۰۰۰ آخرش بوده

  249. سلام…..ایا دانشگاه مالک اشتر بجز مصاحبه ک میریم تهران….گزینش وتحقیق محلی هم داره؟

    1. فقط همان مصاحبه حضوری….
      چون الآن استخدام و بورسیه ندازد…..
      پس از فارغ التحصیلی و در صورت جذب شدن گزیینش و تحقیق محلی و …. امکان دارد.
      پیروز باشید

  250. سلام اقای دکتر من برای مصاحبه ارشد دانشگاه جامع امام حسین در رشته زیست سلولی و مولکولی رفته بودم و مصاحبه علمیم واقعا خراب شد وبقیه مراحل گزینشم خوب بودوعلت خراب شدن مصاحبه ام برسیدن از رشته قبلیم (زیست گیاهی) بود ولی تو مصا حبه علمیم از معدلم (۱۷٫۵) رتبه ام(۵۰۰) و درصد زبان ارشدم (۲۳)تعریف کردن به نظرتون میشه قبول بشم واینکه اصلاکسی رو سوراغ دارید مصاحبه علمیش خراب بشه ولی در نهایت قبول بشه و اینکه چطور میتونم از وضعیتم با خبر بشم البته تا حدودی از رشته سلولی دونستم

    1. ببینید درباره مصاحبه علمی خیلی نگران نباشید چون این فقط بخشی از صلاجیت علمی شما هست و به هر حال همین رتبه و معدل و سایر موارد رزومه علمی شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اینطور نیست که صرف یک مصاحبه حضوری بد شما رو رد کنند.
      از طرفی بخش مهمی از بحث قبولی در این دانشگاه به مصاحبه غیر علمی شما مربوط میشه که اگه این بخش رو خوب باشید احتمال قبولی خیلی میره بالا
      موفق باشید

          1. ممنون اقای دکتر با این رتبه میشه روزانه سلولی مولکولی دانشگاه محقق اردبیلی قبول شد اگه قبول بشم نمیخوام برم چه نظری در این مورد دارید

          2. ببینید برای پاسخ به این سوال چند نکته مطرح است مثلا ابنکه شما الآن انتخاب رشته کرده اید و اگه روزانه زده باشید خوب باید برید
            وگرنه سال بعد از کنکور محروم میشید…..
            پیشنهاد من به شما این هست که از طرح مشاوره رایگان استفاده کنید تا توضیحات بیشتری بشما توسط من و یا سایر دوستان داده بشه…
            http://goo.gl/BhTLcn

  251. سلام خسته نباشید میگم مالک اشتر رشته ی برق تا رتبه ی چند میگیره و بورسیه میگیره یا نه؟

    1. ارشد بسته به رشته داره
      الکترونیک مثلا تا ۲۰۰۰ میگیره
      بورسیه نیست اصلا
      فقط شانس استخدامیت بیشتره در وزارت دفاع
      چچون شما با جو و شرایط و …. بیشتر آشنا میشی و مثلا استادات میشن معرفت برای صنایع دفاعی و …..

  252. با سلام
    کسی از دوستان اطلاع داره دانشگاه مالک اشتر سال قبل ارشد مواد،شبانه، تا چه رتبه هایی پذیرش داشته؟

  253. با سلام
    اگه دانشگاه مالک اشتر مصاحبه قبول شم و تو انتخاب رشته اولویت های قبل از این دانشگاه شانس قبولی داشته باشم وضعیت چطوریه آیا حتما باید دانشگاه مالک برم…؟

    1. سلام
      اگر شما انتخابی قبل از دانشگاه مالک اشتر را قبول بشین قبولی شما همین رشته هست و بقیه انتخابهای بعدی (از جمله دانشگاه مالک اشتر) در عمل بی تاثیر خواهند شد.

  254. سلام.من ک فرزتد جانباز هستم و خودمم تو بسیج فعال بودم علت رد شدنم تو مصاحبه رو واقعا نمیدونم.درصورتیکه مصاحبه مالک اشترم خیلی خوب جوابگو بودم.ولی دانشگاه الان خیلی بدتر ها رو قبول کرده و کسایی مثل من باید خونه نشین باشن

  255. باسلام
    ایا دانشجویان کارشناسی ارشد رشته عمران پدافند غیر عامل دانشگاه مالک اشتر بعد فارغ التحصیلی در وزارت دفاع استخدام میشن؟؟

  256. باسلام
    من هم دانشگاه مالک اشترپدافند غیرعامل قبول شدم وهم فردوسی مشهد گرایش مدیریت ساخت. وواقعا گیج شدم که کدوم دانشگاه برم لطفا راهنمایی کنید آینده کدوم گرایش و دانشگاه بهتره؟

    1. سلام.اگر قصد جذب در وزارت دفاع دارید گرایش پدافند میتواند انتخاب بهتری باشد ولی آینده این گرایش در غیر از این ارگان نامشخص هست و وضعیت خوبی ندارد.
      مطلب فوق هم مطالعه کنید دیدخوبی بهتون میده:
      معرفی رشته مهندسی برق – پدافند غیر عامل گرایش افا
      http://goo.gl/wNBKeP

  257. با سلام واحترام
    من هم دانشگاه مالک اشترپدافند غیرعامل قبول شدم وهم فردوسی مشهد گرایش مدیریت ساخت. وواقعا گیج شدم که کدوم دانشگاه برم لطفا راهنمایی کنید آینده کدوم گرایش و دانشگاه بهتره؟

    1. سلام.اگر قصد جذب در وزارت دفاع دارید گرایش پدافند میتواند انتخاب بهتری باشد ولی آینده این گرایش در غیر از این ارگان نامشخص هست و وضعیت خوبی ندارد.
      مطلب فوق هم مطالعه کنید دیدخوبی بهتون میده:
      معرفی رشته مهندسی برق – پدافند غیر عامل گرایش افا
      http://goo.gl/wNBKeP

  258. سلام من هم سوال همون خانم رو دارم من ارشد مجموعه مهندسی کشتی قبول شدم و برای مصاحبه به داشگاه صنعتی مالک اشتر شاهین شهر اصفهان دعوت شدم وبسیار عالی ب سوالاتشون جواب صحیح دادم خودم بسیجی فعال دارم مربی قران هم هستم جز خانواده ایثارگرانم رزمی کارم تمام مدارک را نیز باخودم ب محل مصاحبه بردم الان اونجا پذیرش نشدم بلکه دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار قبول شدم اونم نوبت دوم لطفا جواب قانع کننده ای بدین باتشکر

    1. سلام.برای دانستن دلیل عدم قبولی شما در دانشگاه فوق نیاز هست مواردی از قبیل ترتیب اولویت های انتخاب رشته تون و رتبه تون رو بدونیم.همچنین این مورد را در نظر بگیرید که دانشگاه های فوق همیشه برای مصاحبه چند برابر ظرفیت اعلام میکنند و پذیرش بر اساس ظرفیت اعلام شده می باشد.

  259. سلام آقاس دکتر یک سوال داشتم واین که نتایج مصاحبه شدگان کارشناسی ارشد مالک اشتر چراتو سایت مالک اشتر نیست.لطفا راهنمایی کنید

    1. خوب قبلا هم همینطور بوده
      همیشه نتایج نهایی فقط میاد و اونم از طریق سنجش اعلام میشه
      مگه اینکه خوشون خلافش رو اعلام کنند

  260. سلام، خسته نباشید
    این دانشگاه مالک واقعا ۵ نفر مهندسی شیمی گرفته؟؟ البته نوبت دوم، ۷ نفرم روزانه، چرا بیشتر نمیگیره من رتبم ۲۰ شد، اخرین نفرم ۵ بود، تکمیل ظرفیت چیزی اعلام نمیکنن؟؟ یا چند برابر ظرفیت؟؟

    1. سلام.ظرفیت سایر گرایش ها هم در همین محدوده هست ، مشخص نیست ولی با توجه به سوابق گذشته کمی بعید است ، باز باید منتظر بمونید تا تکمیل ظرفیت مشخص بشه.

  261. سلام.
    میخاستم بدونم اگر در کنکور دانشگاه مالک اشتر رو قبول بشیم و مصاحبه هم حل بشه آیا دانشجو بورسیه میشه توی این دانشگاه؟ آیا از خدمت سربازی معاف میشه؟و آیا شغل آینده تضمین شده هستش در وزارت دفاع؟؟؟؟من فعلا در مقطع کاردانی رشته الکترونیک هستم.ممنون میشم جواب بدید

    1. دانشگاه مالک اشتر اصلا بورسیه نداره
      اگه شما بعدا به استخدام وزارت دفاع دربیاییید میشه سربازی رو هم برید وگرنه عادی هستید

  262. سلام خسته نباشید.
    با حدودا چه رتبه ای گرایش مکاترونیک (روزانه) این دانشگاه را میشه آورد؟

  263. سلام دوستان- بارتبه چند رشته ساخت و تولید قبولند؟-لطفا اونایی که دانشجو ی این دانشگاه هستند یا اطلاعات دقیق دارند پاسخ دهند؟ایا بعد فارق… استخدام میشن؟

  264. سلام ..می خواستم بدونم ایا دانشجوهای دانشگاه واقعا جذب وزارت دفاع. میشن ..یا نه ..ایا شرایط خواستی داره…به نظر شما من برای مهندسی هوا فضا این دانشگاه رو تو اولویت قراربدم

    1. نه استخدامی نداره
      ولی خوب شما در اولویت هستید و اینکه به هر حال بیشتر از بقیه آشنا هستید…..
      برای انتخاب شما باید ببینید هدفتون چی هست

  265. سلام
    ببخشید برا قبولی در دانشگاه مالک رشته ساخت چه رتبه ای تقریبا باید بیاریم و اینکه خوابگاه هم میدن؟؟؟

  266. با سلام
    جناب دکتر من کارشناسی فیزیک دانشگاه اصفهان خوندم و ارشد فوتونیک تبریز.سال۹۰فارغ التحصیل شدم و نمره پایاننامم ۱۹/۵هست معدلم هم ۱۷/۱۴ امسال نانو فیزیک شرکت کردم و رتبم ۲۱شده ظرفیت دانشگاهه مالک اشتر ۱نفر روزانه و یک نفر شبانه هست.میشه راهنمایی کنید که به مصاحبه دعوت میشم یا نه؟واگه دعوت بشم امیدی به قبولی میشه داشت؟

    1. سلام
      بله، هم رتبه اتون خوبه و هم معدلتون. از شانس بالایی برخوردارید.
      کسب اطلاعات بیشتر در مورد مصاحبه و … در آدرس زیر :
      http://www.bargharshad.ir/87
      پیروز باشید.

  267. سلام … سازه دفاعی و طراحی …دانشگاه مالک اشتر …. دختر هم میگیره؟؟؟؟ با چه رتبه هایی؟؟؟

    1. سلام
      در مقطع کارشناسی این دانشگاه فقط از آقایان پذیرش می کند و محل تحصیلشان نیز شاهین شهر اصفهان می باشد. اما در مقاطع تحصیلات تکمیلی هم از بین آقایان و هم خانم ها (البته بازهم بیشتر از بین آقایان) در هر دو محل تهران و شاهین شهر پذیرش می کند.
      موفق باشید.
      کسب اطلاعات کامل تر در لینک زیر :
      http://www.bargharshad.ir/87

  268. سلام مهندس….باتشکر از پاسخ هاتون
    ببخشید میخواستم بپرسم چقد احتمال قبولی گرایش سیستم یا ماشین مالک اشتر با رتبه ۱۲۰۰ هستش ؟؟؟
    واینکه محل تحصیلش تهران هست؟

    1. سلام
      با این رتبه از شانس کمتری نسبت به دیگر دقبا برای قبولی در گرایش های مذکور در محل این دانشگاه در تهران برخوردارید.
      اما برای شاهین شهر از شانس بالایی برخوردارید.
      کسب اطلاعات بیشتر در لینک زیر :
      http://www.bargharshad.ir/87

  269. با عرض سلام و خسته نباشید
    آیا با رتبه ۲۳۰۰ گرایش قدرت میشه در دانشگاه مالک اشتر قبول شد ؟
    کلا بااین رتبه امیدی به قبولی در روزانه هست یا نه ؟

  270. سلام.من رتبم در رشته شیمی شده ۱۷۰۰ با این رتبه مالک اشتر یا امام حسین قبول میشم؟

  271. سلام دوستان کسی از رشته دیپلماسی کنترل تسلیحات خبر داره تا چه رتبه ای دعوت میشن مصاحبه?لطفا جواب بدین وقتی نمونده تا انتخاب رشته ممنونم

  272. سلام.کسی از رشته دیپلماسی کنترل تسلیحات خبر داره با چه رتبه ای قبول میشن?

  273. سلام ببخشید من واسه امن ورمز روزانه مالک اشتردعوت به مصاحبه شدم.یعنی امکانش نیست که قبلیارو قبول شده باشم؟مخابرات رازی رتبه بهتری از مالک میخواد یعنی؟

    1. شما انتخاب ۱۰۰ هم اینها رو زده باشید و رتبتون بهش بخوره دعوت به مصاحبه خواهید شد

  274. سلام
    به نظرتون با رتبه ۱۸۰۰ رشته مکانیک – طراحی کاربردی
    مالک اشتر شاهین شهر قبول میشم ؟

  275. سلام من برای مصاحبه ی دکتری مالک اشتر دعوت شدم رشته ی مهندسی شیمی بیوتکنولوزی کسی از چگونگی مصاحبه دکتری اطلاعی داره؟

  276. سلام.ببخشید من میخواستم بدونم با تحصیل در این دانشگاه چقدر شانس برای کار در وزارت دفاع خواهم داشت.یعنی اگه تمایل داشته باشم و نمراتم و پروژه ام خوب باشه میتونم توی وزارت دفاع مشغول به کار بشم و اگر توی مصاحبه رد بشم میتونم انتخابای بعدیم رو برم یا نه؟

  277. سلام . چن تا سوال دارم : اول اینکه شرایط بورسیه و کار بعد از فارغ التحصیلی چجوریاس؟
    دوم : اگر من اولویت اول این دانشگاهو بزنم و اولویت بعدی مثلا علم و صنعت ، و با فرض اینکه برای مصاحبه دعوت بشم و قبول هم بشم، دیگه شانسی برای اولویت دوم ندارم؟
    سوم : برای ارشد الکترونیک سطح علمی این دانشگاه در چه حدیه؟ استاداش چجوریان؟

  278. سلام
    من رتبم توی مخابرات سیستم ۱۳۷۹ شده
    به نظر شما روزانه سیستم مالک اشتر قبول میشم؟؟
    ایا شرط معدل هم دارن؟ چون معدلم ۱۳٫۲ هست

    1. درود
      معمولا تا ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ برای روزانه اوکی هست.امسال دیگه بستگی به شانستون داره.
      معدل رو اطلاعی ندارم.احتملا در دفترچه یا در سایت دانشگاه ذکر میشه
      موفق باشید

  279. سلام
    با رتبه ۸۰۰، ومعدل ۱۵ چقدر احتمال داره زیست سلولی شبانه مالک قبول بشم ؟برای مصاحبه دعوت شدم ولی قید نشده شاهین شهر مصاحبه انجام میشه یا تهران ، از کجا باید مطئن بشم مصاحبه کجاست؟

  280. سلام
    آیا مصاحبه نیاز به ثبت نام داره؟ یا همین که پیامک برامون اومده به این معنیه که اون تاریخ باید برای مصاحبه حضور داشته باشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا