اخبار آموزش و دانشگاه

راه اندازی بازار تجاری سازی ایده دردانشگاه صنعتی امیرکبیر

 مدیرکل اداره انجمن های علمی و امور المپیادهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر از برگزاری ایده بازار دراین دانشگاه خبر داد و گفت: این رویداد نیمه اول سال جاری به صورت ملی دردانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزارمی شود.

روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مالک نادری گفت: ایده بازار رویدادی است که درخصوص یک سوال خاص ایده ها جمع آوری می شود و پس ازطی فرآیند دقیق و کارشناسی شده تعدادی از ایده ها غربال شده و به مرحله نهایی راه می یابد.

مدیرکل اداره انجمن های علمی و امور المپیادهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر درادامه گفت: پس از بررسی ایده های ارائه شده به رویداد ایده بازار تعداد ۷ تا ۱۰ ایده انتخاب می شود و به مرحله نهایی راه می یابد که در این مرحله افراد در ۶ دقیقه مهلت دارند ایده های خود را ارائه کنند.

وی افزود: همچنین شرکت کنندگان نیز مهلت دارند حدود ۶ دقیقه در خصوص ایده ها سوالات خود را مطرح کنند و بعد از این مراحل سرمایه گذاران، صنعت گران و اعضای هیئت علمی نیز مهلت دارند طی ۸ دقیقه سوالات خود را در خصوص ایده ارائه شده مطرح کنند.

نادری گفت: هدف ازبرگزاری رویداد ایده بازار آماده سازی بستری برای افزایش توانایی و روحیه کارآفرینی و ایده پردازی دانشجویان و ارتباط موثر وشفاف میان دانشجویان و صاحبان صنعت و سرمایه است.

وی با بیان اینکه ایده بازار بستری را فراهم می کند تا افراد بتوانند ایده های خود را به سرمایه گذاران و صنعتگران در حوزه های مختلف ارائه کنند، افزود: رویداد ایده بازار یک رویداد ملی است و تمامی دانشگاهیان، سرمایه گذاران بخش خصوصی که فعال درحوزه فناوری هستند، شرکت های دانش بنیان و افراد حقیقی و حقوقی دارای ایده می توانند شرکت کنند.

مدیرکل اداره انجمن های علمی و امور المپیادها دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص جوایز ایده بازار گفت: به نفر اول این رویداد مبلغ ۲ میلیون تومان، نفر دوم مبلغ ۱٫۵ میلیون تومان و نفر سوم مبلغ یک میلیون تومان جایزه اهدا می شود. همچنین به افراد برگزیده این رویداد مبلغ ۵ میلیون تومان به عنوان حمایت از اجرای ایده اختصاص می یابد.

علاقه مندان برای شرکت و ثبت نام در رویداد ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر می توانند تا ۱۵ اردیبهشت ماه به نشانی اینترنتی ideasbazaar.ir مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا