مجموعه فنی مهندسیمهندسی صنایعکارشناسی ارشد

کارشناسی ارشد مهندسی صنایع گرایش مدیریت نوآوری و فناوری و دروس آن

کارشناسی ارشد مهندسی صنایع گرایش مدیریت نوآوری و فناوری و دروس آن

این گرایش اولین بار در سال ۱۳۸۸ توسط دانشگاه امیرکبیر اقدام به پذیرش دانشجو نمود. ولی در طی این سالها بعد از دانشگاه امیر کبیر فقط دانشگاه غیر انتفاعی علوم فنون مازندران اقدام به پذیرش دانشجو در این حوزه نمود. همچنین در ویرایش جدید گرایش های کارشناسی ارشد مهندسی صنایع که توسط وزارت علوم ارائه شد، این گرایش دیگر جزو گرایش های اصلی نمی باشد. با این وجود در دفترچه کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۹ هنوز در بین گرایش های کارشناسی ارشد وجود داشت. اینکه در آینده این گرایش جزو گرایش های اصلی مهندسی صنایع باقی خواهد بود یا خیر، سوالی است که برای خود ما هم جواب واضحی ندارد.

هدف از برگزاری این گرایش تربیت دانش آموختگانی است که بتوانند چالش های موجود در ارتباط با مدیریت نوآوری و فناوری در سطح بنگاه را بررسی و تحلیل نموده و راهکارهای مناسبی ارائه نماید. منظور از مدیریت نوآوری و فناوری مجموعه فعالیت هایی ست که منتج به تجاری سازی محصولات با بهره مندی از جدیدترین فناوری ها و نوآوری ها در سطح بنگاه می باشد.

در این گرایش به دانشجویان یک فهم عمیق و جامع از تفاوت های مابین مدیریت نوآوری و فناوری با روشهای سنتی معمولی ارائه می شود.

یکی دیگر از اهداف برگزاری این دوره آشنایی با آخرین دستاوردهای فناوری در جهات مختلف صنعتی و بکارگیری آن در انواع فرآیندهای تولید به منظور توسعه و تکوین محصولات و فرآیندهای جدید می باشد. تمرکز این گرایش بر مسائل و نیازهای عملیاتی و اداری وابسته به مدیریت طراحی و توسعه و تجاری سازی محصولات با پیشرفته ترین فناوری و نوآوری می باشد

دانشجویان در این گرایش شناخت مناسبی از مسائل مرتبط با مدیریت فناوری از قبیل مدیریت نوآوری و خلاقیت، مدیریت فناوری، توسعه محصولات جدید، مدیریت دانش و مباحث مشابه بدست خواهند آورد.

از دروس این گرایش میی توان به موارد زیر اشاره نمود:

  •  مبانی مدیریت فناوری
  •   مدیریت نوآوری و خلاقیت
  •   توسعه محصولات و فرایندهای جدید
  •   استراتژی تولید و خدمات

کارشناسی ارشد مهندسی صنایع گرایش مدیریت نوآوری و فناوری و دروس آن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا