مهندسی شیمیکارشناسی ارشد

بهترین منابع کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی

بهترین منابع کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی

بهترین کتاب برای زبان عمومی کنکور کارشناسی ارشد

زبان عمومی و تخصصی در آزمون ارشد مهندسی شیمی شامل ۳۰ تست است که از این تعداد ۱۰ تست مربوط به لغات و ۵ تست از گرامر بوده که بخش زبان عمومی را تشکیل می دهد.

 

بهترین کتاب لغات زبان انگلیسی برای کنکور کارشناسی ارشد

” مرجع لغات زبان عمومی” از سعید نیکپور . این کتاب خلاصه و چکیده ای از بهترین کتاب های لغت جهان را یکجا جمع آوری کرده است.

نکته مهم در این کتاب تمرکز بر مهمترین لغات بوده است. این کتاب دربردارنده مهمترین لغات کتاب های ۵۰۴ واژه، کتاب Essential Words for TOEFL، لـغات پرتکرار ۸ سال اخیر کنکور ارشــد، لـغات ۴ سال اخیر آزمون دکتــری، کتاب Must-Have Words ۴۰۰، کتاب ۱۱۰۰ واژه، کتاب High School، کتاب College-Bound، و کتابHot Words for the SAT می باشد که در مجموع شامل ۱۶۰۰ لغت پرکاربرد در ۱۸ فصل است.

 

بهترین کتاب گرامر زبان انگلیسی برای کنکور کارشناسی ارشد

” زبان عمومی زیر ذره بین – جلد دوم- آموزش و تست گرامر” . این کتاب شامل سه زیر بخش اصلی، “پاسخ کاملا تشریحی کلوزتست های زبان عمومی کلیه رشته‌ها و گرایشات از سال ۸۶ تا ۹۵″، “بررسی کامل دستور زبان انگلیسی به همراه نکات ضروری” و “آزمون های منتخب و تألیفی با پاسخ تشریحی از قواعد مهم و پرکاربرد زبان انگلیسی (به صورت کلوزتست)” می باشد که پاسخگوی نیازهای گرامری شما برای آزمون ارشد است.

 

بهترین کتاب زبان تخصصی کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی

۱۵ تست باقی مانده از ۳۰ تست درس زبان انگلیسی شامل ۳ متن تخصصی ریدینگ (Reading) از مباحث مهندسی شیمی است. هرچقدر متن های بیشتری بخوانید به تسلط بیشتری در این زمینه خواهید رسید. حال این متون می تواند از کتب درسی مهندسی شیمی به زبان انگلیسی باشد و یا هر منبع مشابه دیگری. بهترین کتاب زبان تخصصی کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی از بین کتب موجود در بازار، کتاب زبان تخصصی مهندسی شیمی انتشارت مدرسان شریف است.

یکی از مزایای اصلی این کتاب نمونه متون تخصصی مشابه کنکور در زمینه های مختلف مهندسی شیمی است که کمک می کند تا در موضوعات مختلف آمادگی پیدا کنید.

 

بهترین کتاب انتقال حرارت کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی

درس انتقال حرارت یکی از دروسی است که هر سال سوالات آن در آزمون کارشناسی ارشد رو به مفهومی تر شدن می رود. با مقایسه سوالات سال های اخیر این درس با سال های قبل تر به سادگی می توان به این نکته رسید. بیشتر تست های آزمون کارشناسی ارشد مهندسی شیمی در این درس به گونه ای شده است که با صرف به خاطر سپردن نکات و روابط نمی توان به پاسخ صحیح رسید. به همین خاطر لزوم استفاده از منبعی مفهومی برای درس انتقال حرارت بیش از پیش احساس می شود.

از بین منابع موجود در بازار در حال حاضر بهترین کتاب انتقال حرارت برای کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی کتاب ” مرجع کامل انتقال حرارت” از نشر جهش تالیف امید بابایی است. این کتاب اگرچه حجم نسبتا زیادی دارد ولی با متنی بسیار روان و جذاب و خواندنی مطالعه آن را راحت کرده است. حل دقیق تست ها و درسنامه ای مفهومی همراه با اثبات روابط از جمله ویژگی های بارز این کتاب است.

 

بهترین کتاب کنترل فرآیند کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی

درس کنترل فرآیند مانند درس زبان عمومی و تخصصی دارای ضریب یک در آزمون کارشناسی ارشد مهندسی شیمی است. در نتیجه شاید اینگونه به نظر برسد که در مقایسه با سایر دروس آزمون ارزش سرمایه گذاری و مطالعه نداشته باشد. ولی اینطور نیست و به خصوص برای کسب رتبه های خوب پاسخگویی به سوالات این درس ضروریست. البته نیازی به پاسخ دادن به تمام سوالات کنترل فرآیند نیست و با مطالعه بخش های مهم و پرتست آن می توان به راحتی به درصد معقولی در این درس رسید.

پس استراتژی صحیح در این درس می تواند مطالعه یک کتاب خلاصه و مفید باشد که حداکثر بازدهی را داشته باشد. بهترین کتاب برای درس کنترل فرآیند در آزمون کارشناسی ارشد مهندسی شیمی کتاب “کنترل فرآیند” پارسه تالیف محمود میرزازاده است که در عین حجم کمی که دارد به خوبی نکات و تست های این درس را پوشش می دهد.

البته کتاب “۴۰ نکته در کنترل فرآیند” استاد منوچهر نیک آذر هم کتاب بسیار خوبی است که اگر بنا به هر دلیلی قصد تمرکز بیشتر بر روی این درس را داشته باشید می تواند گزینه مناسبی باشد.

 

بهترین کتاب ترمودینامیک کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی

درس ترمودینامیک در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی از جمله مهمترین دروسی است که تسلط بر آن می تواند رتبه شما را بسیار بهبود دهد. بهترین منبع برای درس ترمودینامیک مهندسی شیمی کتاب ” مرجع کامل ترمودینامیک” از نشر جهش تالیف امید بابایی است. این کتاب هم مانند کتاب انتقال حرارت جهش از درسنامه ای بسیار جذاب و خواندنی همراه با حل تشریحی و دقیق تست ها بهره می برد.

 

بهترین کتاب مکانیک سیالات کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی

مکانیک سیالات از آن جمله درس هایی است که داوطلبین همواره در مطالعه و حل تست های آن با مشکل روبرو هستند و یکی از دشوارترین دروس مهندسی شیمی در کنکور ارشد مهندسی شیمی محسوب می شود و به همین دلیل است که عموماً درصد متوسط پاسخگویی به این درس در کنکور در مقایسه با سایر دروس پایین است.

تاکنون کتب مختلف کمک آموزشی از مکانیک سیالات برای ارشد مهندسی شیمی منتشر شده است ولی هیچ کدام از آن ها نتوانسته اند مجموعه ای موفق و کاملی در این درس باشند. ولی با این حال به دو کتاب می توان اشاره کرد که نسبت به کتب مشابه یک سر و گردن بالاتر هستند. منبع اول، کتاب مکانیک سیالات پارسه تالیف “مرتضی صفری فرد” است که مختص مهندسی شیمی است و کتاب دوم هم کتاب مکانیک سیالات سری عمران نام دارد که مخصوص داوطلبین کنکور عمران است.

کتاب دوم اگرچه مختص مهندسی شیمی نیست و مباحث بیشتری نسبت به مهندسی شیمی دارد ولی به عنوان یک منبع کمکی بسیار مناسب است. درسنامه بسیار زیبا و روان این کتاب واقعاً جذاب و مثال زدنیست. پس اگر قرار است برای این درس فقط یک منبع انتخاب کنید کتاب مکانیک سیالات پارسه تالیف مرتضی صفری فرد کتاب نسبتا کاملی برای این درس محسوب می شود ولی اگر به دنبال منبعی کمکی هستید حتما کتاب مکانیک سیالات سری عمران می تواند کمک کننده باشد.

 

بهترین کتاب سینتیک و طراحی راکتور کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی

درس سینتیک و طراحی راکتور که در کنکور با عنوان طرح راکتورهای شیمیایی شناخته می شود از جمله دروسی است که کسب درصدهای بالا در آن کار به مراتب ساده تری نسبت به دروس دیگر است که با مطالعه ای مناسب می توان به درصد قابل توجهی در این درس دست یافت. برای این درس، بهترین کتاب ها، کتاب سینتیک و طراحی راکتورهای شیمیایی انتشارات پوران پژوهش و کتاب سینتیک و طراحی راکتورهای شیمیایی انتشارات راهیان ارشد می باشد.

از بین این دو کتاب اولویت با کتاب پوران پژوهش است. مزیت کلیدی کتاب سینتیک و طراحی راکتورهای شیمیایی انتشارات پوران پژوهش تاکید بر یادگیری مفاهیم به جای به خاطرسپاری صرف نکات است. در این کتاب سعی شده تا حد ممکن روش دستیابی به روابط پرتعداد این درس آموزش و اثبات گردد. کتاب سینتیک و طراحی راکتورهای شیمیایی انتشارات راهیان ارشد بیشتر مبتنی بر حفظ نکات است تا اثبات روابط.

 

بهترین کتاب انتقال جرم کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی

در آزمون کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، درس انتقال جرم همراه با عملیات واحد در قالب یک ماده درسی با ۲۰ سوال می باشد که دارای بالاترین ضریب در بین دروس دیگر یعنی ضریب ۴ است. جدی گرفتن این درس و کسب درصد بالا در آن بسیار در رتبه نهایی شما اثرگذار خواهد بود. به همین جهت انتخاب یک منبع مناسب برای این دو درس می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

بهترین کتاب برای درس انتقال جرم در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی کتاب ” مرجع کامل انتقال جرم” از نشر جهش تالیف امید بابایی است. این کتاب هم مانند دو کتاب دیگر این مولف از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و درسنامه مفهمومی و روان آن در کنار حل دقیق تشریحی تست ها به درک کامل مفاهیم انتقال جرم کمک می کند. ضمنا کتاب انتقال جرم پارسه تالیف رضا طاهری نیز کتاب مناسبی است که قبل از کتاب انتقال جرم جهش نوشته شده است ولی کتاب جهش به عنوان منبع اول برای این درس توصیه می شود.

 

بهترین کتاب عملیات واحد کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی

درس عملیات واحد نیز همانند درس مکانیک سیالات از آن جمله دروسی است که تاکنون منبع جامع و کاملی برای آن منتشر نشده است. عملیات واحد خود به دو بخش عملیات واحد ۱ و عملیات واحد ۲ تقسیم بندی می شود که مباحث عملیات واحد یک که شامل مباحث تقطیر است از اهمیت بالایی برخوردار است. از بین منابع موجود کتاب عملیات واحد ۱ و ۲ انتشارات پارسه بهترین کتاب برای درس عملیات واحد در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی محسوب می شود که نسبت به سایر کتب برتری نسبی دارد.

بهترین کتاب ریاضیات کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی

درس ریاضی در مهندسی شیمی که با عنوان ریاضیات (کاربردی، عددی) در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی شناخته می شود دارای بخش های مختلفی مانند کاربرد ریاضیات در مهندسی شیمی، محاسبات عددی و معادلات دیفرانسیل است. بهترین کتاب برای درس ریاضیات در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی کتاب “کاربرد ریاضیات در مهندسی شیمی” پارسه تالیف رضا طاهری است که کتابی جامع و روان با حل تست های زیاد می باشد. این کتاب شامل هر سه مبحث معادلات دیفرانسیل، کاربرد ریاضیات و محاسبات عددی است.

بهترین کتاب برای جمع بندی کنکور کارشناسی ارشد مهندسی شیمی

و اما آخرین و مهمترین گام در موفقیت در آزمون کارشناسی ارشد جمع بندی مطالعات است. در دوران جمع بندی مطالب، به کتابی نیاز دارید که با مطالعه و مرور آن مباحثی که تاکنون خوانده اید را دوباره به یاد آورید تا حاصل چندین ماه تلاش تان به سادگی از دست نرود. برای دوران جمع بندی دو کتاب مناسب وجود دارد. کتاب اول “پارسه بانک” مهندسی شیمی است که از تمام مباحث کنکور ارشد در دروس مختلف تست های برگزیده ای را در کنار هم جمع کرده است که با پاسخگویی به آن ها مفاهیم آن درس به بهترین شکل در ذهن تان مرور می شوند.

تست هایی که از هر مبحث در این کتاب وجود دارد لزوماً تست های سال های اخیر کنکور ارشد مهندسی شیمی نیست بلکه فارغ از اینکه آن تست مربوط به چه سالی است، تست هایی را شامل می شود که به نوعی تست های مهم و اساسی آن مبحث هستند.

کتاب دوم، “مجموعه سوالات آزمون‌های مهندسی شیمی” از انتشارات مدرسان شریف است که شامل سوالات همراه با پاسخ تشریحی کنکورهای کارشناسی ارشد مهندسی شیمی سال های گذشته (از سال ۸۵ به بعد) است که برای دوران جمع بندی و شبیه سازی کنکور ارشد مناسب است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا