اخبار آموزش و دانشگاه

نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد ناپیوسته امشب اعلام می‌شود

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: تعداد ۳۹ هزار و ۳۷۳ نفر پذیرفته‌شدگان نهایی ظرفیت‌های جدید و تکمیل ظرفیت برخی از کدرشته‌محل‌های متمرکز و تعداد یک هزار و ۲۰۵ نفر معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های مصاحبه‌دار و دارای شرایط خاص آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۴ امشب بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

وی افزود: تعداد ۳۹ هزار و ۳۷۳ نفر پذیرفته شدگان نهایی ظرفیت‌های جدید و تکمیل ظرفیت برخی از کدرشته‌محل‌های متمرکز تعداد ۱۸ هزار و ۳۷۳ زن و ۲۱ هزار نفر مرد هستند یعنی ۴۶٫۶۶ درصد پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های تحصیلی متمرکز زن و ۵۳٫۳۴ درصد مرد هستند.

توکلی گفت: این افراد باید ضمن توجه به ضوابط و شرایط اعلام شده در اطلاعیه‌ای که به همراه فهرست اسامی آنان بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد برای کسب اطلاعات لازم پیرامون ثبت‌نام به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی مراجعه کنند.

به گفته وی، در صورتی که دانشگاه‌ها تاریخ مشخصی برای ثبت نام ارائه نکرده باشند پذیرفته‌شدگان می‌توانند در روزهای یکشنبه سوم آبان و دوشنبه چهارم آبان ۹۴ به دانشگاه یا موسسه محل قبولی مراجعه و برای ثبت نام اقدام کنند.

توکلی ادامه داد: همچنین معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت کد رشته محل‌های مصاحبه‌دار و دارای شرایط خاص باید در روز یکشنبه سوم آبان ماه برای اطلاع از برنامه زمانی و سایر اقدامات دیگر حتما به سایت دانشگاه‌ها مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. با سلام
    میشه لطفا کسانی که مهندسی فتونیک امیرکبیر قبول شدند رتبشون رو بگن ؟
    کنجکاو شدم بدونم تو چه رنجی از رتبه قبول شدن؟

  2. سلام من با ۱۳۰۰ شبانه مهندسی فتونیک امیر کبیر رو قبول شدم می خواستم بدونم رشته خوبی هست آیا ؟ اصلا بازار کار داره؟البته من فقط شبانشو زدم

    1. سلام.اگر بخواهیم این رشته را بررسی کنیم به نکات زیر باید توجه داشته باشید:
      این رشته در کشور ما نوظهور است و به همین دلیل مراکز زیادی را نمی‌توان به عنوان جایگاه فارغ‌التحصیلان این رشته معرفی کرد، اما فعالیت در مخابرات، شرکت‌های خصوصی و ساخت تجهیزات لیزر و اپتیک به عنوان مکان‌های فعالیت این رشته وجود دارد.
      دروس فتونیک ، لیزر، اسپکتروسکوپی لیزری، کریستالهای فتونی، فتونیک مجتمع ، اپتیک غیر خطی ، تئوری و تکنولوژی ساخت ادوات نوری ، فیبرهای نوری، سیستمهای مخابرات نوری ، روشهای عددی و شبیه سازی در مهندسی فتونیک، مکانیک کوانتومی کاربردی، اپتیک کوانتومی ، آزمایشگاه فتونیک ، آزمایشگاه لیزر و آزمایشگاه طیف سنجی در این رشته تدریس میشود .
      لیزر کاربردهای بسیاری در مخابرات، پزشکی و صنعت دارد ، هدف اصلی راه اندازی رشته مهندسی فتونیک، تربیت نیروهای متخصص در فن آوری لیزر و آموزش روش های پایه ای مورد نیاز برای طراحی مدارات مجتمع نوری و آشنایی با تکنولوژیهای ساخت این مدارات است. کاربردهای نوین اپتیک و آشکار سازی نوری در طیف سنجی و دورسنجی لیزری نیز از شاخه های جذاب رشته فتونیک است. انجام تحقیقات بنیادی جهت گسترش علم و تکنولوژی مهندسی فتونیک و لیزر، انجام تحقیقات کاربردی جهت استفاده بهینه از لیزر در صنعت و پزشکی ، توسعه و فنآوری طیف سنجی و دور سنجی لیزری، ایجاد بستری برای دسترسی به دانش فنی قطعات مهم نوری ، ایجاد امکان طراحی، شبیه سازی و توسعه مدارات مجتمع نوری برای اهداف پزشکی و مخابراتی، بکارگیری و بومی سازی فن آوریهای پیشرفته نوری، ایجاد بستری برای تحقق پذیری سیستمها و شبکه های تمام نوری ، ایجاد امکانی برای طراحی و تولید قطعات پردازشگر تمام نوری و بسط و توسعه فن آوریهای نوین در کشور مخصوصا ادوات نانوفتونیک از اهداف کلان راه اندازی رشته فتونیک است.
      پیشرفت های اخیر در عرصه اپتیک، فتونیک و لیزر در جهان به حدی رسیده که مرزهای بین رشته های فیزیک و شیمی کاربردی، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی پزشکی و مهندسی مواد از بین رفته است و در بسیاری از دانشگاه های معتبر جهان، رشته فتونیک به عنوان یک شاخه بین رشته ای به حساب می آید.
      مهندسی فتونیک از علوم پایه و مهندسی تشکیل شده است، این رشته کاربردهای بسیاری در مخابرات نوری، پزشکی، فن آوری های نانو ، صنایع ابزار دقیق و تجهیزات اندازه گیری و صنایع دفاعی دارد. فتونیک واژه ایست که شاخه های الکترواپتیک، اپتوالکترونیک ، کوآنتوم الکترونیک، کوآنتوم اپتیک را در بر میگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا