اخبار آموزش و دانشگاه

امسال تکمیل ظرفیت در دانشگاه های دولتی اجرا نمی شود؛ داوطلبان ارشد علوم پزشکی در انتظار تکمیل ظرفیت

امسال تکمیل ظرفیت در دانشگاه های دولتی اجرا نمی شود؛ داوطلبان ارشد علوم پزشکی در انتظار تکمیل ظرفیت

پس از اعلام عدم برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد علوم پزشکی جمعی از داوطلبان خواستار تکمیل ظرفیت ارشد علوم پزشکی شدند. این داوطلبان که بعضا دارای رتبه های دو رقمی نیز هستند لغو تکمیل ظرفیت را موجب تضعیف امید و روحیه در داوطلبان کنکور دانستند.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تکمیل ظرفیت به عنوان فرصتی برای دانشجویان و دانشگاه ها محسوب می گردد تا در صورت تکمیل نشدن ظرفیت دانشگاه ها در برخی از کد رشته ها، دانشگاه های دارای ظرفیت، برای تکمیل کردن صندلی های خالی خود، فرصت مجددی را تحت عنوان تکمیل ظرفیت، در اختیار داوطلبان کنکور که با وجود انتخاب رشته در هیچ یک از رشته محل های انتخابی خود پذیرفته نشده اند و یا از رشته محل قبولی خود رضایت چندانی ندارند، قرار می دهند تا این دسته از داوطلبان مجددا انتخاب رشته نمایند.

هر ساله پس از مشخص شدن نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد علوم پزشکی، وزارت بهداشت در مهرماه اقدام به اعلام تکمیل ظرفیت در کد رشته هایی که ظرفیت آنها تکمیل نشده بود، می کرد. اما امسال آبتین حیدرزاده، رئیس مرکز سنجش پزشکی وزارت بهداشت در رابطه با عدم برگزاری تکمیل ظرفیت در دانشگاه های علوم پزشکی گفت: مرحله تکمیل ظرفیت برای دانشگاه های علوم پزشکی در کنکور ارشد رشته های علوم پزشکی در سال ۹۷ نخواهیم داشت. آبتین حیدرزاده رئیس مرکز سنجش پزشکی وزارت بهداشت در این باره افزود: طبق مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو برای سال ۹۷ هیچ برنامه ای برای تکمیل ظرفیت در کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه ها اجرا نمی شود و این موضوع برای رشته های علوم پزشکی نیز صادق است. پیش از این اعلام شده بود که تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد ۹۷ برای دوره های زیرمجموعه وزارت علوم برگزار نخواهد شد.

گفتنی است قبلاً از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شده بود که در صورت اعلام درخواست از سوی دانشگاه هایی بعد از زمان انتخاب رشته محل مجوزی کسب کرده و یا به هر دلیل متعاقباً ظرفیت جدید اعلام کرده باشد و یا دانشگاه هایی که به دلایل مختلف ظرفیت پذیرش آنها تکمیل نشده، امکان برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد ۹۷ وزارت بهداشت وجود دارد.

درخواست اجرا تکمیل ظرفیت
پس از اعلام عدم برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد علوم پزشکی جمعی از داوطلبان خواستار تکمیل ظرفیت ارشد علوم پزشکی شدند. این داوطلبان که بعضا دارای رتبه های دو رقمی نیز هستند لغو تکمیل ظرفیت را موجب تضعیف امید و روحیه در داوطلبان کنکور دانستند. این داوطلبان طی بیانیه ای از وزارت بهداشت درخواست کردند تا امکانات موجود در این وزارت خانه را جهت استفاده ی حداکثری از ظرفیت ها برای آموزش نیروهای جوان استفاده کند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

« به نام خداوند عادل و قهار»

با سلام و احترام
خدمت ریاست محترم سازمان سنجش آموزش پزشکی :
بدینوسیله به اطلاع می رساند که در کنکور وزارت بهداشت سال ۹۷ جمعی از شرکت کنندگان علی رغم رتبه های خوب و به حد نصاب رسیده نسبت به ظرفیت پذیرش رشته مربوطه متاسفانه در نتیجه نهایی مردود اعلام شده اند. متاسفانه با خبر شدیم تکمیل ظرفیت به دلایلی نا معلوم در سال ۹۷ اعلام نمی شود و روزنه امیدی هم که داشتیم از بین رفت .

همانطور که مطلع هستید هر داوطلب با زحمت زیادی و صرف وقت و انرژی و انگیزه جوانی ، درس خوانده و به امید قبولی و نتیجه گرفتن به این امر پرداخته است . در این حین عده ای از جوانان مجبورند به دلیل عدم قبولی به خدمت سربازی راهی شوند و دیگر معلوم نیست که امکان ادامه تحصیل برای این جوانان دوستدار تحصیل در مقطع بالاتر به هر علتی فراهم باشد .

لذا خواهشمند است پیگیری های لازم را به عمل آورده وبه این جمع مانند فرزندان خود نگاه کنید که نیازمند مساعدت شما هستند .

ما کارمان را به خدای عادل و قهار و متعال سپردیم، امید است گره این کار به دستان شایسته ی  شما باز شود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا