اخبار آموزش و دانشگاه

توزیع کارت آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد از امروز

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت:‌ ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۳دانشگاه پیام نور در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۳ کد رشته امتحانی از ۱۳ خرداد ۹۳ از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد و ۲۸ خرداد ۹۳ به پایان رسید که در این آزمون ۷۸هزار و ۹۳۱ داوطلب ثبت‌نام کردند و از این تعداد ۳۷هزار و ۲۶۵ داوطلب زن و ۴۱هزار و ۶۶۶ نفر مرد هستند.

وی ادامه داد: از تعداد ۷۸هزار و ۹۳۱داوطلب ثبت‌نام کننده تعداد ۶۲هزار و ۶۳۵داوطلب در گروه آموزشی علوم انسانی، تعداد ۳هزار و ۱۰۵ داوطلب در گروه آموزشی علوم پایه، تعداد ۸هزار و ۸۳۸نفر داوطلب در گروه آموزشی فنی و مهندسی، تعداد ۹۵۰داوطلب در گروه آموزشی کشاورزی و منابع طبیعی و تعداد ۳هزار و ۴۰۳ داوطلب در گروه آموزشی هنر ثبت‌نام کردند.

توکلی اظهار داشت: کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای آزمون از امروز سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۹۳ بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است و تمام داوطلبان می‌توانند با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای‌ شامل نام و نام خانوادگی شماره ملی و سال تولد و یا اطلاعات ثبت‌نامی شامل شماره پرونده و کد رهگیری خود برای مشاهده و پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای مربوط اقدام کنند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اطلاعیه تکمیلی در این زمینه و نشانی محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون نیز بر روی سایت سازمان سنجش قرار دارد.

وی با بیان اینکه درهای ورودی جلسه آزمون ساعت ۷ صبح بسته خواهد شد، افزود: تمام داوطلبان باید قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حاضر باشند و هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید پرینت کارت شرکت در آزمون و کارت ملی یا شناسنامه‌ عکس‌دار خود را همراه داشته باشد.

توکلی گفت: در جلسه آزمون به هر یک از داوطلبان هر یک از کد رشته‌های امتحانی یک پاسخنامه و دفترچه آزمون داده می‌شود و داوطلبان باید در مدت مشخص شده سؤالات را پاسخ دهند. با توجه به ضوابط از طریق این آزمون در ۱۳۳ رشته کد امتحانی جمعاً ۷هزار و ۷۵۰ نفر پذیرش می‌شوند.

شایان ذکر است، آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد ۹۳ پیام نور در صبح روز جمعه ۱۴ شهریور ماه در ۹۲ شهرستان و ۱۱۳ حوزه امتحانی، از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا