اخبار آموزش و دانشگاه

پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد مجازی در دانشگاه علم و صنعت ایران

بدینوسیله به اطلاع علاقه مندان ورود به دوره های رسمی آموزش عالی می رساند “دانشگاه علم و صنعت ایران” بر اساس مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برای نیمسال اول سال تحصیلی ۹۲-۱۳۹۱ از طریق برگزاری آزمون اختصاصی و مصاحبه ( یا بررسی سوابق)، تحت نظر سازمان سنجش آموزش کشور در مقطع کارشناسی ارشد، دانشجو می پذیرد.

رشته های تحصیلی مورد نظر به قرار زیر می باشد:

۱- مهندسی فناوری اطلاعات- مخابرات امن
۲- مهندسی فناوری اطلاعات- شبکه های کامپیوتری
۳- مهندسی صنایع- مهندسی سیستمهای اقتصادی- اجتماعی
۴- مهندسی عمران- مهندسی مدیریت ساخت

۵- مهندسی ایمنی در راه آهن

اطلاعیه پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد – اطلاعیه شماره یک

اطلاعیه پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد – اطلاعیه شماره دو


شرایط داوطلبان و همچنین زمان و نحوه ثبت نام جهت شرکت در آزمون به همراه سایر توضیحات تکمیلی؛ در ادامه مطلب

بدینوسیله به اطلاع علاقه مندان ورود به دوره های رسمی آموزش عالی می رساند “دانشگاه علم و صنعت ایران” بر اساس مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برای نیمسال اول سال تحصیلی ۹۲-۱۳۹۱ از طریق برگزاری آزمون اختصاصی و مصاحبه ( یا بررسی سوابق)، تحت نظر سازمان سنجش آموزش کشوردر مقطع کارشناسی ارشد، دانشجو می پذیرد.

رشته های تحصیلی مورد نظر به قرار زیر می باشد:

۱- مهندسی فناوری اطلاعات- مخابرات امن
۲- مهندسی فناوری اطلاعات- شبکه های کامپیوتری
۳- مهندسی صنایع- مهندسی سیستمهای اقتصادی- اجتماعی
۴- مهندسی عمران- مهندسی مدیریت ساخت
۵- مهندسی ایمنی در راه آهن

توضیحات مهم:

۱- آزمون ورودی در تاریخ ۱۶شهریور ماه سال جاری برگزار می شود.

بدینوسیله شرایط و نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی و نیز کلیات نحوه تحصیل در دوره های آموزش الکترونیکی را به اطلاع داوطلبان می رساند:

الف- شرایط عمومی داوطلبان برای شرکت در آزمون

۱- مجاز بودن به تحصیل، مطابق قوانین عمومی و ضوابط آموزش عالی کشور.

۲- نداشتن منع ادامه تحصیل به لحاظ نظام وظیفه برای داوطلبان ذکور. (داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم).

۳- داشتن مدرک کارشناسی معتبر از یکی از دانشگاههای داخل یا خارج از کشور مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. (مدارک معادل قابل قبول نمی باشند).

۴- تناسب رشته تحصیلی مقطع کارشناسی با رشته مورد تقاضا (رشته های تحصیلی کارشناسی متناسب با رشته مورد تقاضا در اطلاعیه های بعدی اعلام خواهد شد.).

۵- داشتن سه سال سابقه کار پس از فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی با ارائه مدارک معتبر.

ب- نحوه ثبت نام در آزمون توسط داوطلبان

ثبت نام داوطلبان از تاریخ ۲۱/۵/۱۳۹۱ لغایت ۳۱/۵/۱۳۹۱ از طریق پایگاه اینترنتی مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه به آدرس http://vc.iust.ac.ir مطابق مراحل زیر امکان پذیر است:

۱- مراجعه به پایگاه اینترنتی فوق الذکر و انتخاب گزینه ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد.

۲- تکمیل و تایید فرم ثبت نام مطابق راهنمای مربوطه که در زمان ثبت نام در پایگاه فوق قرار خواهد گرفت.

**توضیحات تفصیلی مربوط به حوزه امتحانی هر رشته، نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون و سایر جزئیات، از طریق اطلاعیه های بعدی، حد اکثر تا یک هفته قبل از تاریخ آزمون، اطلاع رسانی خواهد شد. 

ج- شرایط و کلیات آزمون

۱- آزمون ورودی، راس ساعت ۹ صبح روز پنج شنبه مورخ ۱۶/۶/۱۳۹۱ با هماهنگی سازمان سنجش آموزش کشور در محل دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود.

۲- مواد آزمون، شامل دو سری سوالات: عمومی و تخصصی می باشد که در اطلاعیه های بعدی به همراه ضرائب مربوطه و به تفکیک رشته اعلام خواهد شد.

۳- سوالات هر یک از مواد آزمون در سطح مقطع کارشناسی و مطابق با منابع و مراجع مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری، می باشد.

۴- به پاسخهای غلط، نمره منفی تعلق می گیرد.

۵- انتخاب و پذیرش نهائی دانشجو، از میان شرکت کنندگان در آزمون و بر اساس مجموع امتیاز حاصل از آزمون و مصاحبه (یا بررسی سوابق علمی و اجرائی به جای مصاحبه) صورت می پذیرد.

۶- برای رشته هائی که طبق نظر گروه آموزشی مربوطه، مصاحبه برگزار می شود زمان مصاحبه، طی اطلاعیه اختصاصی، بعد از آزمون، اطلاع رسانی خواهد شد.

۷- اسامی نهائی پذیرفته شدگان، از طریق سازمان سنجش آموزش کشور، اطلاع رسانی خواهد شد. 

د- توضیحاتی کلّی در خصوص دوره های آموزش الکترونیکی در دانشگاه علم و صنعت ایران

۱- دوره های آموزش الکترونیکی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه، طبق مقررات و آئین نامه های آموزشی دوره های کارشناسی ارشد، مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری و نیز ضوابط و مقررات تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود.

۲- پذیرش دانشجو در این دوره به صورت آموزش محور خواهد بود. دانشجویان آموزش محور، نیاز به گذراندن پایان نامه ندارند.

۳- طبق آئین نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد، تعدادی از دانشجویان آموزش محور، که به تشخیص گروه آموزشی مربوطه، حائز توانمندی های لازم باشند می توانند شیوه تحصیل خود را از آموزش محور به شیوه آموزشی- پژوهشی تغییر دهند.

۴- دانشجویانی که شیوه تحصیل آنها به آموزشی- پژوهشی تغییر می یابد ملزم به اخذ، انجام و گذراندن پایان نامه مطابق قوانین و ضوابط دانشگاه می باشند.

۵- کلاسهای دوره های آموزش الکترونیکی عمدتا به صورت الکترونیکی تحت وب برگزار می شود. لکن برای هر درس به تشخیص استاد ممکن است چند جلسه حضوری نیز مطابق با تقویم آموزشی مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه در طول ترم برگزار شود.

۶- مرجع تشخیص و اعلام الزامی یا اختیاری بودن شرکت در کلاسهای هر درس (اعم از کلاسهای الکترونیکی و حضوری) استاد می باشد.

۷- امتحانات کلیه دروس در هر نیمسال به صورت حضوری برگزار می شود و حضور دانشجو در کلیه امتحانات الزامی است.

۸- امکان استفاده از خوابگاه، تغذیه و سرویس های رفت و آمد برای دانشجویان دوره های آموزش الکترونیکی به هیچ وجه وجود ندارد.

۹- دانشجویان دوره های آموزش الکترونیکی ملزم به پرداخت شهریه های ثابت و متغیر مطابق مصوبه هیات امنای دانشگاه می باشند.

۱۰- به دانش آموختگان دوره های آموزش الکترونیکی، مدارک رسمی دانشگاهی (گواهینامه موقت، دانشنامه و ریز نمرات) که در آن قید ” آموزش به صورت الکترونیکی” درج می شود تعلق می گیرد.

۱۱- مدارک دانش آموختگان دوره های آموزش الکترونیکی همانند دوره های حضوری، قابل ترجمه و تایید می باشد.

  12- مطابق با قوانین آموزش عالی کشور، برای ادامه تحصیل دانش آموختگان دوره های آموزش الکترونیکی در مقاطع بالاتر هیچ گونه منعی وجود ندارد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام استاد
    من امسال کم نخونده بودم برا ارشد.ولی جواب خوبی نگرفتم…می خوام یه سال دیگه بخونم یه کم زروم میاد… یه چیزی بگید انرژی بگیرم… ممنون


    مدیر:
    سلام.ببینید شما اول باید بدونید به چه دلایلی نتیجه نگرفتید و سپس به دنبال تلاش دوباره باشید چون ممکن است همان اشتباهات کنکور سال قبل را تکرار کنید و دوباره نتیجه نگیرید اونوقت به کل از درس متنفر می شوید.
    حالا برای اینکه علمی بررسی بشه که نقاط ضعف شما چی بوده باید پیش یک مشاور خوب برید و با تجزیه و تحلیل کارنامه تون و سوال هایی که میپرسه میتونه بهتون بگه که مشکل کجا بوده!سپس برای شروع دوباره برای اثبات اینکه شما میتونید و میخواین به هدفتون برسین با انرژی بیشتری به مطالعه می پردازید.
    موفق و موید باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا