اخبار آموزش و دانشگاه

تمدید مهلت ثبت نام در چهارمین آزمون سامفا ۹۷

تمدید مهلت ثبت نام در چهارمین آزمون سامفا ۹۷

سامفا نام اختصاری سنجش استانداردهای مهارت‌های فارسی مهمترین آزمون بسندگی در زبان فارسی است. سامفا به سنجش استاندارد مهارت‌های زبانی افراد، بدون اینکه در کجا و با چه کتابی زبان فارسی را یادگرفته اند، می پردازد. در زبان فارسی، سامفا مانند آزمون های تافل و آیلتس در زبان انگلیسی است.

این آزمون از امتیاز داشتن آزمون مهارت گفتاری نیز برخوردار است که پس از ضبط تولیدات فارسی آموزان همراه با سایر مهارت‌های خوانداری، شنیداری و نوشتاری در سازمان سنجش آموزش کشور  ارزیابی می‌گردد. آزمون سامفا یکی از ملاک‌های تحصیل در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی است.

بدینوسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام در چهارمین آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) سال ۱۳۹۷ می‌رساند تا روز یکشنبه مورخ ۹۷/۱۰/۰۲ نسبت به ثبت‌نام و یا ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.

لذا کلیه متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق اطلاعیه مورخ ۹۷/۰۹/۰۳ و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز، به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام نمایند.

ضمناً آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام نمایند.

 

اهداف برگزاری این آزمون سامفا:

*سطح‌بندی دانش و مهارت‌های زبانی دانشجویان و داوطلبان علاقه‌مند به زبان فارسی در دنیا

*ورود دانشجویان غیرایرانی برای تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور

*استانداردسازی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا